Fotografia wnętrz

A może e-mikrobusy?

W czwartek (16 maja) po południu i w piątek (17 maja) w Białymstoku odbywały się testy elektrycznego mikrobusa francuskiej firmy Lohr Industrie. Władze miasta testują ten pojazd modułowy w komunikacji miejskiej.

Prezydent Tadeusz Truskolaski poinformował, że w ramach testów pojazd będzie pokonywał określoną trasę kilkoma ulicami w centrum miasta.
Testowany mikrobus może pomieścić od 16 do 22 osób, w pojeździe są cztery miejsca siedzące dla pasażerów. Mikrobus może być automatycznie połączony z trzema identycznymi pojazdami, wszystkimi może kierować jeden kierowca.
Pojazd może się poruszać z maksymalną prędkością 40 km/h, naładowana bateria wystarcza na cały dzień pracy pojazdu, można w tym czasie pokonać dystans do ok. 120 km – poinformowała Marie Jose Navarre, dyrektor generalna Lohr France.

W czwartek – z udziałem prezydenta miasta Tadeusz Truskolaskiego – pojazd o nazwie „Cristal” – zaprezentowano przed Białostockim Parkiem Naukowo-Technologicznym (BPNT), potem mikrobus ruszył na trasę. Firma Lohr Polska działa w BPNT.

Prezydent Tadeusz Truskolaski poinformował, że w ramach testów pojazd będzie pokonywał określoną trasę kilkoma ulicami w centrum miasta w czwartek od popołudnia do wieczora oraz w piątek w godzinach 12.00-17.00. Poprosił mieszkańców o zgłaszanie opinii na temat tego rodzaju komunikacji. Przejazdy mikrobusem są bezpłatne.
Prezydent Białegostoku mówił, że ma nadzieję, że być może będzie okazja kupić taki pojazd, ale podkreślał, że mogłoby to być uzupełnienie oferty komunikacji publicznej (fot.bialystok.pl/Marcin Jankowiak)
Prezydent Białegostoku mówił, że ma nadzieję, że być może będzie okazja kupić taki pojazd, ale podkreślał, że mogłoby to być uzupełnienie oferty komunikacji publicznej (fot.bialystok.pl/Marcin Jankowiak)

Marie Jose Navarre, dyrektor generalna Lohr France powiedziała podczas prezentacji, że testy tego elektrycznego mikrobusu w Białymstoku to efekt wizyty z 2018 r. prezydenta Białegostoku we Francji oraz współpracy białostockiej firmy Adampol z firmą Lohr.

Testowany mikrobus może pomieścić od 16 do 22 osób, w pojeździe są cztery miejsca siedzące dla pasażerów. Mikrobus może być automatycznie połączony z trzema identycznymi pojazdami, wszystkimi może kierować jeden kierowca.

Pojazd może się poruszać z maksymalną prędkością 40 km/h, naładowana bateria wystarcza na cały dzień pracy pojazdu, można w tym czasie pokonać dystans do ok. 120 km – poinformowała Marie Jose Navarre. Pojazd jest w pełni elektryczny, może być stosowany zarówno w komunikacji publicznej, jak i prywatnej, np. przez osoby o zmniejszonej sprawności fizycznej.

x

Zobasz także

Dopłaty do e-aut

Prawdopodobnie w najbliższych tygodniach lub miesiącach zostanie ogłoszony pierwszy nabór wniosków o dopłaty do zakupu ...

Ile kosztuje e-ładowanie

Już sześć sieci pobiera opłaty za ładowanie samochodów elektrycznych w Polsce. Tydzień temu znalazł się ...

Deklaracja samorządów

„Mając na uwadze istotę wyzwań społecznych, gospodarczych i środowiskowych uważamy, z myślą o wspólnocie samorządowej, ...

Bolesne przebudzenie

Milion pojazdów elektrycznych w Polsce w 2025 r. nie jest realne, może być najwyżej 300 ...

Tesla z ASO w Polsce

Z tweetów Elona Muska można często dowiedzieć się zaskakujących, nieoczekiwanych rzeczy. Tym razem amerykański biznesmen-celebryta ...