Ukraina

AVENIDA- nowe oblicze PCC

AVENIDA Poznań, a nie Poznań City Center. Tak od dziś nazywa się galeria handlowa działająca od 3 lat w kompleksie dworców PKP i autobusowego. W dotychczasowym PCC zakończyły się trwające od marca tego roku prace modernizacyjne, które miały dostosować centrum do potrzeb nowych najemców oraz wprowadzić dodatkowe udogodnienia dla gości. Wagę zmian podkreśla nowa jego nazwa – AVENIDA poznańska aleja mody.
Ostatnie miesiące jeszcze w Poznań City Center mijały pod hasłem zmian. Nowa koncepcja wizualna centrum zaprojektowana przez architektów ECE wprowadzona została w życie. Oprócz dostosowania powierzchni do nowych najemców – między innymi dla Peek&Cloppenburg – wprowadzono również szereg udogodnień dla gości. Dodatkowe schody ruchome łączące parking A z poziomem 1, wygodne sofy i ławki wyposażone w gniazda USB oraz gniazdka elektryczne to tylko część spośród licznych zmian, jakie można zaobserwować na terenie centrum. Dzięki nowym tablicom lokalizacyjnym łatwiej można znaleźć poszczególne sklepy, a także poruszać się pomiędzy galerią a dworcem PKP lub autobusowym. Zadbano również o to, aby kolorystyka nawiązująca do stonowanych kolorów ziemi wpływała na pozytywny nastrój i komfort podczas zakupów.

AVENIDA – aleja mody

Ostatnim etapem przekształceń, jakim poddane zostało centrum jest zmiana nazwy. Ma ona podkreślić silne nawiązania do światowych alei mody, które zaznaczone zostały poprzez nową aranżację przestrzeni pasaży galerii. Decyzja o zmianie nazwy była również wynikiem docierających informacji od osób działających m.in. w branży turystycznej, którzy zaznaczali, że turystom przyjeżdzającym do Poznania określenie City Center kojarzyło się z centrum miasta Poznania, podobnie w przypadku oznakowania drogowego, wskazującego dojazd do centrum.
– Choć nazwa Poznań City Center przyjęła się w codziennym języku poznaniaków, była jednak myląca dla osób odwiedzających miasto. Dochodziły do nas niejednokrotnie głosy, że oznakowanie dojazdu do naszego centrum może wprowadzać w błąd turystów, którzy chcą dotrzeć stricte do centrum miasta. AVENIDA jest teraz nowym, odświeżonym obiektem i warto podkreślić tę zmianę również nazwą. Chcemy, aby ta nazwa niosła jednoznaczne konotacje, związane z modą. Nasze centrum swoim kształtem nawiązuje do alei, jesteśmy po prostu aleją mody Poznania. Nasze pasaże mają ponad 400 metrów w formie alei. Stąd też decyzja o nadaniu centrum właśnie nazwy AVENIDA, czyli z hiszpańskiego aleja – zaznacza dyrektor Norbert Fijałkowski.
Dyrektor Fijałkowski podkreśla, że decyzja o zmianie nazwy galerii zapadła już 2 lata temu. I nie miało na to wpływu otwarcie przed miesiącem Galerii Posnania, bo nazwę tę wewnętrznie przyjęto już na wiosnę. Zmiana nazwy jest zwieńczeniem rocznych prac modernizacyjnych, podkreśleniem, że jest to nowe centrum handlowe, inne niż 3 lata temu. Logistycznie wymaga to od najemców wielu zmian, szczególnie w dobie internetu.
A dlaczego przyjęto wersję hiszpańską nowej nazwy?
– Wiele nazw analizowaliśmy, również nazwy polskie. Ścierały się w naszej firmie ECE różne fronty: po polsku, po angielsku, po niemiecku, po łacinie… lista była bardzo duża. Zdecydowaliśmy się na Avenida jako skojarzenie z aleją, ale również brzmienie jest dla większości osób przyjazne, miłe i dobrze się kojarzy – wyjaśnia dyrektor Fijałkowski.

Od teraz AVENIDA

AVENIDA to jedno z największych centrów handlowych w regionie, które na 3 kondygnacjach, o łącznej powierzchni 60 tysięcy m kw., mieści ponad 200 lokali handlowych i użytkowych oraz 30 restauracji i kawiarni znajdujących się w dwóch strefach food court. To tutaj można znaleźć takie marki jak: TK Maxxx, H&M, Bershka, Reserved, Peek&Cloppenburg, Piotr i Paweł, Empik czy Saturn. AVENIDA to również 1.500 miejsc parkingowych (1. godzina parkowania gratis) oraz parking przeznaczony dla rowerzystów. Centrum posiada bezpośrednie połączenie z dworcem kolejowym i autobusowym.



O ECE

Już od roku 1965 ECE działa jako projektant i deweloper centrów handlowych. Swoje obiekty ECE wynajmuje samodzielnie oraz podejmuje się zarządzania nimi w długiej pespektywie. Na rynku europejskim jest w tym segmencie niekwestionowanym liderem. W 196 galeriach handlowych zarządzanych przez ECE (z tego 43 przez MEC METRO-ECE Centermanagement GmbH&Co. KG) w 14 krajach około 20.000 sklepów mieszczących się na powierzchni 7 milionów metrów kwadratowych osiąga obroty na poziomie 23 miliardów euro rocznie.
Do centrów tych zaliczają się w Polsce m. in. Galeria Bałtycka w Gdańsku i Galeria Krakowska w Krakowie, a w Niemczech Potsdamer Platz Arkaden w Berlinie, Promenaden na Dworcu Głównym w Lipsku, Alstertal-Einkaufszentrum w Hamburgu, Milaneo w Stuttgarcie, Marmara Park w Istambule (Turcja), centrum Aquis Plaza w Aachen oraz nowo otwarte centrum Zielone Arkady w Bydgoszczy. Galerię Poznań City Center ECE kupiło od inwestora Trigranit Development przed dwoma laty. Obecnie w fazie projektowania i budowy na terenie Europy znajdują się kolejne galerie handlowe.
W ramach swoich działów Office Traffic i Industries firma ECE realizuje także obiekty o innym przeznaczeniu, jak choćby niemiecką centralę firmy Philips w Hamburgu, siedzibę firmy ThyssenKrupp w Essen, czy hotel Steigenberger na nowym stołecznym lotnisku w Berlinie (BER).

x

Zobasz także

Miliard z KPO dla gmin

Blisko 870 mln zł z KPO na sporządzenie planów ogólnych w gminach. Wkrótce nabór wniosków ...

Czy w Koninie będą atomówki

Bruksela stawia na całkowitą dekarbonizację sektora energetycznego do 2040 roku i praktyczne wyeliminowanie generacji z ...

Olbrzymi hotel nad Maltą

Wielki i długi na 150 metrów hotel w poprzek stoku nad Jeziorem Maltańskim w Poznaniu ...

Miasto kupiło kino

Kino Pionier ma zostać kupione przez miasto – zdecydowali radni Szczecina. To jedno z najstarszych ...

Nie chcą rozbiórki GH Malta

  Trzy podmioty zaskarżyły pozwolenie na zburzenie centrum handlowego w Poznaniu. Zgodę, na wniosek właściciela, ...