Ładowarki emu.energy

Bezpieczne rozjazdy PKP

Bardziej komfortowe i bezpieczniejsze podróże oraz sprawny przewóz ładunków zapewni wymiana rozjazdów.

Od marca PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują projekt rozjazdowy, obejmujący montaż 245 nowych urządzeń. Najwięcej będzie w województwie wielkopolskim i zachodniopomorskim.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują program wymiany rozjazdów na sieci kolejowej za ponad 214 mln zł. Inwestycja zapewni korzystającym z transportu kolejowego szybsze i wygodniejsze podróże. Przewoźnicy towarowi sprawniej przewiozą składy – wzrośnie ich punktualność. Nowe rozjazdy umożliwią płynny i bezpieczny przejazd pociągów, bez zbędnych zwolnień, ze stałą prędkością nawet do 120 km/h. Zwłaszcza ciężkie składy towarowe pojadą bardziej ekonomicznie, bez konieczności zmiany prędkości. Dodatkowo rozjazdy zostaną wyposażone w elektryczny system ogrzewania, żeby zapobiec ich zamarzaniu. Umożliwi to szybkie usuwanie śniegu i lodu, a to oznacza sprawny przejazd pociągów i bezpieczne podróże koleją nawet w trudnych warunkach pogodowych.

PLK do końca roku zamontują 245 rozjazdów w 12 województwach na 21 liniach kolejowych. Roboty budowlane rozpoczęto w połowie marca 2018 r. Wymieniono już 54 rozjazdy m.in. 20 sztuk w województwie wielkopolskim na stacjach Poznań Górczyn, Biniew, Ponętów, Bronów, 7 w woj. śląskim – m.in. na stacji Dąbrowa Górnicza i 6 w woj. dolnośląskim, w tym np. w tym 4 na stacji Smardzów Wrocławski.

Zamontowano już wszystkie rozjazdy zaplanowane w województwie łódzkim. 7 nowych rozjazdów zostało zainstalowanych na stacji Kraski – znajdującej się na ważnej dla ruchu towarowego linii kolejowej łączącej Śląsk z portami (tzw. Węglówki). W czerwcu planowany jest montaż w województwie mazowieckim m.in. na stacjach Pionki  i Żytkowice. W ramach programu rozjazdowego najwięcej nowych rozjazdów zaplanowano w województwach wielkopolskim (62) i zachodniopomorskim (42).

Sprawna wymiana rozjazdów

W celu sprawnej realizacji zadania ponad połowa rozjazdów zostanie dostarczona na miejsce budowy na specjalnych wagonach-platformach w gotowych blokach. Dostarczenie gotowych elementów rozjazdów skraca czas montażu. Stare rozjazdy i przylegające do nich odcinki torów są demontowane i od razu zastępowane przez nowe. Technologia blokowa pozwala ograniczyć czas zamknięć torowych, tym samym minimalizuje utrudnienia dla przewoźników kolejowych.

PLK  kontynuują program wymiany rozjazdów

W 2015 r. w ramach programu rozjazdowego zamontowano 697 nowych rozjazdów w 14 województwach. Zarządca infrastruktury wymienia rozjazdy także podczas prac modernizacyjnych, prowadzonych w ramach Krajowego Programu Kolejowego. W 2016 zamontowano 549 sztuk, a w 2017 roku prawie 600 nowych rozjazdów.

Projekt pn. „Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych
o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym – etap II” jest finansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ 5.2-20). Wartość projektu 214 533 800 zł netto.

x

Zobasz także

Powstanie mapa inwestycji

Dzięki nowej funkcjonalności Systemu Informacji Przestrzennej możliwe będzie graficzne odzwierciedlenie na mapie Poznania planowanych inwestycji ...

300 lat razem z Bambrami

W 2019 roku mija 300 lat, odkąd pierwsi Bambrzy przybyli do Wielkopolski. Ich obecność miała ...

Właściciele chcą przekształceń

Do sądów wieczystoksięgowych do połowy br. wpłynęło ponad 900 tys. zaświadczeń o przekształceniu użytkowania wieczystego ...

Stawki za wodę na działkach

Działkowcy, którzy pobierają wodę z ujęć głębinowych, przy miesięcznym zużyciu w wysokości 2 metrów sześciennych ...

Pszczoły ratują miasta

W ostatnich latach coraz więcej pasiek powstaje w miastach, na dachach budynków. W niektórych metropoliach ...