Ukraina

Dobre relacje Wielkopolska – Dolny Śląsk

Stacje: Luboń, Mosina, Czempiń dostosowane do potrzeb pasażerów. Krótszy czas podróży na trasach regionalnych i z Poznania do Wrocławia oraz bezkolizyjne skrzyżowania z drogami – to efekty modernizacji linii Poznań-Czempiń. Zaawansowanie prac przekroczyło 85 proc. Prace zakończą się przed wakacjami. Na 32-kilometrowym odcinku trasy Wrocław-Poznań prace postępują zgodnie z harmonogramem. Zaawansowanie przekroczyło 85 proc. Po ich zakończeniu pociągi pasażerskie będą mogły jechać z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Pociągi regionalne skrócą czas przejazdu między Poznaniem a Czempiniem o kilka minut. Po zakończeniu modernizacji całej linii podróż najszybszymi pociągami z Poznania do Wrocławia skróci się o około 30 minut.
Zakończyły się już prace torowe i sieciowe między Poznaniem a Luboniem i Mosiną a Czempiniem. Na linii zainstalowano nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Zmodernizowane są perony na stacjach i przystankach: Poznań Dębiec, Luboń, Mosina, Drużyna Poznańska, Iłowiec i Czempiń. Lepszą obsługę pasażerów zapewniają nowoczesne wiaty, ławki, oświetlenie, tablice informacyjne, nagłośnienie i czytelne oznakowanie.
– Perony są dobrze oznakowane i zostały dostosowane do obsługi osób o ograniczonej mobilności. Podróżni mogą korzystać z wind, które pozwalają na wyjazd z tuneli. Zbudowane są także bezpieczne podjazdy z terenu przed przystankiem lub stacją na perony – mówi Tomasz Stępień, dyrektor projektu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
W Puszczykowie przystanek jest odnowiony i pasażerom zapewniono lepszą obsługę. Zachowano także historyczną stylistykę obiektu.
Zmodernizowane zostały obiekty inżynieryjne. Zakończono zasadnicze prace przy wiadukcie kolejowym na ul. Czechosłowackiej na Dębcu. Szeroka jezdnia, chodnik i ścieżka rowerowa zapewniają bezpieczną i szybką komunikację pod linią kolejową. Obok znajduje się zmodernizowany przystanek Poznań Dębiec.
Trwają intensywne prace przy dwóch wiaduktach, drogowym w Łęczycy i kolejowym w Mosinie. Obiekty istotnie usprawnią komunikację i zwiększą bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym.
Linia kolejowa spełnia wymagania ochrony środowiska. W miejscowości Nowinki powstał ekodukt.
– To rodzaj wiaduktu, który umożliwia, szczególnie większym zwierzętom, bezpieczne przejście na drugą stronę torów. Takie rozwiązanie, w ustalonym na podstawie badań miejscu, eliminuje kolizje zwierząt z pociągami i zwiększa poziom bezpieczeństwa – mówi Tomasz Stępień.
Na przełomie marca i kwietnia 2017 r. skończą się roboty torowe między Luboniem a Mosiną i przy peronach w Puszczykowie i Puszczykówku.
Modernizacja między Poznaniem a Czempiniem jest realizowana w ramach fazy II projektu: „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław-Poznań, etap III odcinek Czempiń-Poznań.” Wartość prac fazy II to około 360 mln zł. Całość projektu, współfinansowanego przez Unię Europejską wynosi ponad 940 mln zł, z czego przeszło 667 mln zł stanowią fundusze unijne.

x

Zobasz także

Konkurs „Dla Planety 2030”

Nowoczesny sprzęt do nauki alfabetu Braille’a dla dzieci i nauczycieli oraz wodorowe autobusy – te ...

Wojewoda grała razem z WOŚP

Wojewoda wielkopolska Agata Sobczyk gra razem z WOŚP! Do 32. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy ...

Drogi muszą być bezpieczne

Działania na rzecz bezpieczeństwa na drogach w regionie oraz plany w tym zakresie na najbliższy czas ...

Region dla przedsiębiorców

„Wielkopolska dla przedsiębiorców, czyli szeroki wachlarz możliwości wsparcia dla firm” to temat przewodni styczniowego spotkania ...

Dekalog naszych samorządowców

10 postulatów sformułowanych przez samorządowców zostało ogłoszonych i podpisanych podczas III Wielkopolskiego Kongresu Samorządowego, który ...