Ładowarki emu.energy

E-autem przez Afrykę

Arkady Paweł Fiedler po raz kolejny przejechał Afrykę. Tym razem jednak samochodem elektrycznym. Wcześniej podobny szlak przebył swoim słynnym

już na całym świecie “maluchem”. – Niniejszym melduję, że można przejechać samochodem elektrycznym przez Afrykę. Nie było to łatwe, miałem sporo szczęścia a gdy szczęście nie dopisywało było czasem nawet bardzo trudno. Była to podróż podczas której żyłem w ciągłej niepewności. Czy warunki na drodze pozwolą mi przejechać 280 km na jednym ładowaniu? Czy będę mógł naładować samochód? Czy u celu dnia będzie odpowiednie gniazdko, prąd? Czy naładuje się przez noc? Czy nie spalę instalacji elektrycznej? Dzień i noc, niepewność. Naprawdę była to podróż w nieznane. Podróż, która wymagała ogromnej cierpliwości – opisuje Arkady Paweł Fiedler na swoim facebooku.

– Dzisiaj śmiało mogę powiedzieć, że stałem się ekspertem jak ekonomicznie jeździć samochodem elektrycznym.
W sumie w Afryce mój afrykański LEAF podczas 97 dni od wyruszenia z Kapsztadu odwiedził 15 krajów, pokonał 15 176 km, zużył średnio 9,5 kWh energii na 100 km, ładował się dokładnie 100 razy, nie zawsze do pełna. Nie był ani razu holowany. Tylko raz i nie z powodu braku energii w baterii, zostałem wykurzony ze swojego nocnego koczowiska przez policję, zawieziony do hotelu a samochód trafił na lawetę co kosztowało mnie 100 euro – relacjonuje wnuk znanego podróżnika, pisarza i dziennikarza Arkadego Fiedlera z Puszczykowa.

Rozmowa z podróżnikiem przeprowadzona przed jego kolejną wyprawą do Afryki  TUTAJ

Źrodło: epoznan.plZdjęcia: Arkady Paweł Fiedler facebook

x

Zobasz także

Zniżki za e-autobusy

Ministerstwo Energii opublikowało projekt rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków udzielania oraz sposobu rozliczania wsparcia udzielonego ...

Ekologiczny Inowrocław

Osiem elektrycznych autobusów Volvo z Wrocławia dojechało do Inowrocławia. Wcześniej – pod koniec 2018 r. ...

Tańszy prąd dla e-autobusów?

Tańszy prąd dla e-autobusów Drożejący prąd zniechęca do rozwoju elektromobilności. Ministerstwo Energii (ME) przedstawiło więc ...

Tylko 2,5 tys. e-aut

Plan rozwoju elektromobilności zakładał, że na koniec 2018 roku będzie w Polsce 14 tysięcy samochodów ...

VW e-up tańszy

Wysoka cena to jedna z głównych barier rozwoju segmentu pojazdów z napędem elektrycznym. Dlatego też ...