Osiem elektrycznych autobusów Volvo z Wrocławia dojechało do Inowrocławia. Wcześniej – pod koniec 2018 r. wrocławska fabryka dostarczyła miastu pojazdy o napędzie elektryczno-hybrydowym (typu plug-in) – podały w czwartek we wspólnym komunikacie Inowrocław i Volvo Polska.
„Autobusy Volvo 7900 Electric przyjechały do Inowrocławia bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie są projektowane i produkowane seryjnie od 2010 roku…”
W roku 2028 flota autobusów zeroemisyjnych będzie musiała wynieść co najmniej 30 proc. tak wynika z ustawy wprowadzonej w styczniu 2018 r. Inowrocław jest pierwszym w Polsce miastem z całkowicie ekologicznym taborem miejskim.
„Oprócz Inowrocławia, zelektryfikowane miejskie autobusy hybrydowe Volvo z wrocławskiej fabryki, jeżdżą już w Sosnowcu, Krakowie, Tarnowskich Górach, Jeleniej Górze, Białymstoku, Krośnie i Warszawie.
Inowrocław to pierwsze miasto w Polsce z całkowicie ekologicznym taborem miejskim.
Jak czytamy w komunikacie „autobusy Volvo 7900 Electric przyjechały do Inowrocławia bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie są projektowane i produkowane seryjnie od 2010 roku. Pojazdy zostały wyposażone m.in. w system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem, klimatyzację, monitoring oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych”. „W sumie w inowrocławskiej flocie są już 24 zelektryfikowane autobusy Volvo, a Inowrocław to pierwsze miasto w Polsce z całkowicie ekologicznym taborem miejskim” – podkreślono.
Volvo Polska na Facebook’u: „Dostarczyliśmy osiem miejskich, całkowicie elektrycznych autobusów do Inowrocławia”
„Pierwszy krok do elektromobilności zrobiliśmy już w 2015 roku. Teraz, po dostarczeniu przez Volvo kolejnych nowych autobusów, zrealizowaliśmy tę wielomilionową inwestycję” – powiedział, cytowany w komunikacie prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza. „Wymieniliśmy w całości flotę komunikacji miejskiej na cichą, bezpieczną dla środowiska i komfortową dla mieszkańców, w tym niepełnosprawnych. Możemy, więc śmiało powiedzieć, że Inowrocław jest liderem w dziedzinie elektromobilności” – dodał.
W komunikacie przytoczono zapis ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych, wprowadzający obowiązek co najmniej 5- procentowego udziału w taborze miejskim pojazdów zeroemisyjnych od roku 2021 r. W roku 2028 flota autobusów zeroemisyjnych będzie musiała wynieść co najmniej 30 proc. „Po pojawieniu się na ulicach Inowrocławia wszystkich nowych autobusów, miasto będzie spełniać jeszcze w tym roku proporcje narzucone przez ustawę, które będą obowiązywały dopiero za 10 lat” – podkreślono.
Dodano, że wszystkie typy autobusów dla Inowrocławia zostały w całości wyprodukowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo. „W przypadku Volvo 7900 Electric jest to pierwsza dostawa całkowicie elektrycznych autobusów tego producenta w Polsce, w przypadku Volvo 7900 Electric Hybrid – w ogóle pierwsza dostawa pojazdów o takim napędzie w naszym kraju” – podano.
„Volvo, jako jedyny producent, już kilka lat temu zrezygnowało z produkcji autobusów miejskich o napędzie wyłącznie spalinowym, w naszej wrocławskiej fabryce wytwarzamy tylko pojazdy wykorzystujące napęd elektryczny. Przykład Inowrocławia pokazuje, że w tym samym kierunku podążają miasta i operatorzy transportu publicznego w Polsce. Mam nadzieję, ze wkrótce będziemy mogli dostarczać kolejne zelektryfikowane autobusy do polskich miast” – powiedziała cytowana w komunikacie dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie Małgorzata Durda.
„Oprócz Inowrocławia, zelektryfikowane miejskie autobusy hybrydowe Volvo z wrocławskiej fabryki, jeżdżą już w Sosnowcu, Krakowie, Tarnowskich Górach, Jeleniej Górze, Białymstoku, Krośnie i Warszawie. W tym roku zaplanowane są dostawy do Leszna, Ełku i Grudziądza” – czytamy w komunikacie.