W Polsce stale zwiększa się popyt na usługi hotelowe. Mimo rosnących kosztów budowlanych, sektor intensywnie się rozwija pod względem liczby obiektów planowanych i w budowie, a międzynarodowe sieci hotelowe coraz większą uwagę zwracają na rynki regionalne. Nadal najistotniejsze transakcje odbywają się w największych miastach, jak Warszawa i Kraków, ale dynamiczny rozwój m.in. Gdańska, Katowic czy Łodzi przyciąga zarówno rodzimy, jak i zagraniczny kapitał, wynika z raportu CBRE „Rynek Hotelowy w Polsce 2 kw. 2019 r.”.
Obecnie rynek hotelowy największych polskich miast ma ograniczoną ofertę sprzedaży hoteli o wartości powyżej 20 mln EUR, które budzą najwyższe zainteresowanie zagranicznych inwestorów. Ponadto Warszawa, która do tej pory była priorytetową lokalizacją dla międzynarodowych sieci, jest już przez nie traktowana jako rynek nasycony. To otwiera nowe możliwości dla miast regionalnych, gdzie oferta hotelowa nie jest jeszcze tak mocno rozbudowana i inwestorzy przy mniejszym lub zbliżonym wkładzie mogą liczyć na większy zwrot z inwestycji.