Zarządzanie Majątkiem
Doradztwo Inwestycyjne Poznań
Nieruchomości, Konsultacje
Generuj pasywny przychód
Rebank.pl

Nowe Mieszkania przy Suchej
Tanie mieszkania w Poznaniu
Małe i nowe mieszkania w bloku
Mieszkania przy Głównej
URBANO.pl

Nowe Mieszkania przy Wawrzyniaka
Tanie mieszkania w Poznaniu
Małe i nowe mieszkania w centrum
Mieszkania na Jeżycach
tel. 61 221 25 21
URBANO.pl

Warunki Zabudowy, Projektowanie
Doradztwo Prawne, Urbanistyka,
Planowanie Przestrzenne - WZ
Projektowanie, Uzgadnianie
URBANO.pl

Licytacje Komorniacze Poznań
Aktualne licytacje mieszkań
Licytacje działek, domów
Nieruchomości zadłużone
poprawny.pl
Trzecia umowa na trasę Warszawa–Poznań
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały trzecią, ostatnią, umowę za ponad 428 mln zł na modernizację linii E20 Warszawa-Poznań, obejmującą odcinek Żychlin-Łowicz-Sochaczew.


   - Trzecia umowa uzupełnia kompleksową modernizację linii Warszawa-Poznań. Dla podróżnych przygotowujemy dobre podróże nowoczesnymi pociągami, m.in. klasy Pendolino i sprawne przejazdy składów regionalnych. Zagwarantuje to m.in. nowa sieć trakcyjna wraz z układem zasilania (moc rzędu 6MW) i nowoczesne systemy sterowania. Dzięki inwestycji warunki obsługi na stacjach i przystankach spełnią oczekiwania pasażerów - mówi Arnold Bresch, członek zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Łowicz nowoczesna stacja z wiaduktem

   Modernizacja zdecydowanie zwiększy komfort obsługi pasażerów na stacji Łowicz. Wygodniejsze, wyższe i lepiej oświetlone perony będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Podróż ułatwią nowe wiaty wyposażone w ławki. Pełną orientację w kursowaniu pociągów zapewni nagłośnienie i system informacji wizualnej. Nowe przejście pod torami z windami dla osób niepełnosprawnych zastąpi kładkę.
   System komunikacji w Łowiczu zdecydowanie usprawni nowy wiadukt drogowy. Dzięki bezkolizyjnemu skrzyżowaniu zwiększy się też poziom bezpieczeństwa pasażerów pociągów. Inwestycja PLK poprawi komfort obsługi pasażerów na przystankach Leonów i Mysłaków. Zbudowane będą tam wyższe perony, wyposażone w wiaty oraz informacje głosowe i wizualne.

Dobra podróż, towary na tory i bezpieczeństwo

   Modernizacja trasy Warszawa-Poznań zapewni sprawniejszy przejazd pociągów pasażerskich i towarowych, m.in. dzięki temu, że między Żychlinem a Sochaczewem zmodernizowanych będzie około 86 km torów i przebudowane 4 mosty oraz wymienione 147 km sieci trakcyjnej. Poziom bezpieczeństwa na trasie zwiększy montaż 50 nowoczesnych rozjazdów i modernizacja 17 przejazdów kolejowo-drogowych. W Łowiczu powstanie lokalne centrum sterowania (LCS), wyposażone w komputerowy system.
   Modernizację między Żychlinem a Sochaczewem wykona konsorcjum firm, którego liderem jest firma Trakcja PRKiI S.A. Umowę, wartą około 428 mln zł, podpisano 18 kwietnia 2017 r. Roboty rozpoczną się w czerwcu 2017 r. i potrwają do października 2020 r. W tym czasie utrzymany będzie ruch jednotorowy.

Dobra podróż Warszawa-Poznań

   - Linia kolejowa Warszawa-Poznań jest bardzo ważną częścią korytarza transportowego TEN-T Morze Północne-Bałtyk. Zaniechanie kompleksowej modernizacji linii oznaczałoby degradację trasy i brak dobrej oferty dla dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych przewozów pasażerskich oraz pogorszenie przewozów towarowych - mówi dyrektor Arnold Bresch.
   Przebudowa linii zwiększy możliwości przepustowe i pozwoli na przejazd znacznie większej liczby pociągów na dobę oraz dobre połączenie przewozów regionalnych i międzyregionalnych. Pociągi dalekobieżne pojadą na całej trasie z prędkością 160 km/h. Podniesie się poziom bezpieczeństwa oraz komfort podróży pasażerów.
   Budowa całkowicie nowego systemu sterowania ruchem pociągów wraz z kompleksową modernizacją sieci trakcyjnej i układów zasilania pozwoli na jazdę pociągów z nowoczesnymi lokomotywami o większej mocy. Modernizacja linii jest również niezwykle ważna dla przewozów towarowych. Trasa zostanie dostosowana do obsługi pociągów o długości 750 m, będą sprawnie przejeżdżały cięższe ładunki.
   Modernizacja linii między Sochaczewem a Swarzędzem kończy projekt z lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Wówczas zadania nie objęły pełnego zakresu prac.
   Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa-Poznań - pozostałe roboty, odcinek Sochaczew-Swarzędz współfinansowany przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę".

Data: 18.04.2017, godzina: 15:31:05.


reklama