Ukraina

Inwestycja z klasą

Biurowce o najwyższym standardzie cieszą się coraz większą popularnością zarówno wśród międzynarodowych jak i lokalnych firm. Co sprawia, że wiele przedsiębiorstw jest w stanie ponieść dodatkowe koszty, aby swoją siedzibę zlokalizować w biurowcu klasy „A”? W ostatnim czasie można zauważyć rozwój sektora inwestycji komercyjnych. Niewątpliwie największym skupiskiem powierzchni biurowych jest wciąż Warszawa, jednak inne miasta wojewódzkie próbują dogonić stolicę, oddając do użytku nowe budynki o podwyższonym standardzie. Tego typu obiekty niosą ze sobą wiele korzystnych rozwiązań dla potencjalnych najemców. Zapewniają przede wszystkim wygodę i komfort pracy, ale również wpływają na wizerunek. Dlatego firmy dbające o swój prestiż przykładają do swoich biur coraz większą wagę.
Pomimo, że wynajem biura klasy „A” kosztuje więcej niż powierzchni o niższym standardzie, coraz więcej przedsiębiorstw na polskim rynku uważa, że jest to koszt, który opłaca się ponieść. Według raportu przygotowanego przez CB Richard Ellis Polska, najdroższe jest centrum stolicy. Cena kształtuje się tam w granicach 21-24 euro za m kw. Mniej zapłacą firmy, które ulokują swoje siedziby w Łodzi (12-14 euro), Trójmieście (13-15 euro) czy Poznaniu (15-17 euro).
– Cena za m kw. w biurowcach o najwyższej klasie jest niekiedy wyższa nawet o kilkadziesiąt procent. Jednak korzyści, a przede wszystkim komfort pracy w tego typu budynkach jest zdecydowanie lepszy. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się na ulokowanie w nich swoich siedzib – przekonuje Maciej Modrowski, prezes spółki Górecka Projekt, która jest inwestorem biurowca Skalar Office Center, budowanego w Poznaniu.

Szybko i wygodnie

Niezmiernie istotna przy doborze powierzchni biurowych jest lokalizacja. Klasa „A”, to budynki doskonale skomunikowane, leżące w centrum miasta. Dojazd do nich zapewniają główne arterie, a także rozbudowana sieć transportu publicznego. Przekłada się to bezpośrednio na łatwość odnalezienia i dotarcia do firmy, mającej swoją siedzibę w takim biurowcu. Niezbędna jest również dogodna infrastruktura. Ważne jest zapewnienie odpowiedniej ilości miejsc parkingowych, zarówno dla najemców jak i ich gości.
– Właściwe położenie budynku jest rzeczą istotną zwłaszcza dla firm, które prowadzą działalność nie tylko na terenie danego miasta. Łatwy dostęp do lotniska, czy najbliższej autostrady może być niekiedy czynnikiem warunkującym ulokowanie swojej siedziby w danym miejscu – przekonuje Maciej Modrowski. Spółka, którą reprezentuje na miejsce biurowca Skalar Office Center wybrała teren przy głównych arteriach komunikacyjnych miasta, co zapewni szybkie połączenie ze ścisłym centrum, dworcem PKP, lotniskiem i autostradą A2.
Oprócz korzystnego usytuowania, najnowocześniejsze budynki są funkcjonalne i pozwalają na dowolne zaprojektowanie wynajmowanego pomieszczenia. Zazwyczaj otwarty plan kondygnacji umożliwia łatwą i elastyczną aranżację wnętrz oraz podział powierzchni zarówno dla dużych i małych najemców. Poza tym firmy mogą same wybrać materiały potrzebne do wykończenia biura. Co więcej, biurowiec najwyższej klasy charakteryzuje się zastosowaniem zaawansowanych technicznie, ale praktycznych rozwiązań. Podwieszane sufity i podniesione podłogi zapewniają swobodę w prowadzeniu okablowania, przy jednoczesnym zachowaniu estetyki wnętrza. Przy mniejszej powierzchni biurowej mamy dużo więcej miejsca dla pracowników i większą efektywność wykorzystania przestrzeni, niż w starszych, tradycyjnych budynkach. Dodatkowo komfort pracy podwyższają nowoczesne systemy klimatyzacyjne na bieżąco wymieniające powietrze i utrzymujące optymalną temperaturę. Dla pracodawcy ważny jest bowiem komfort pracy swoich pracowników, w tym poczucie bezpieczeństwa. Stąd nowoczesne biurowce posiadają oprócz recepcji, kontrolę dostępu z interkomem, telewizję przemysłową i całodobową ochronę.

Pierwsze wrażenie

Oprócz komfortu pracy, zarówno pracowników jak i pracodawców, biura klasy ,,A” dostarczają firmom korzyści wizerunkowych. Każda firma nastawiona na kontakt z klientem powinna zadbać nie tylko o wnętrze swoich pomieszczeń, ale również o miejsce, w którym się one znajdują. Biuro to swoista wizytówka każdego przedsiębiorstwa, świadczy o jego prestiżu.
– Często na podstawie siedziby klienci budują opinię o firmie. Pierwsze wrażenie również w tym aspekcie jest ważne, nic więc dziwnego, że wzrasta zainteresowanie najnowocześniejszymi i prestiżowymi projektami – wyjaśnia Anna Kulik, dbająca na co dzień o wizerunek wielu firm.
Ważny jest zatem przemyślany wybór biurowca, który będzie odpowiadał naszym potrzebom i standardom. Im ważniejszy jest dla firmy sposób, w jaki jest ona postrzegana, tym więcej uwagi powinna poświęcić swojej siedzibie.

x

Zobasz także

Miliard z KPO dla gmin

Blisko 870 mln zł z KPO na sporządzenie planów ogólnych w gminach. Wkrótce nabór wniosków ...

Czy w Koninie będą atomówki

Bruksela stawia na całkowitą dekarbonizację sektora energetycznego do 2040 roku i praktyczne wyeliminowanie generacji z ...

Olbrzymi hotel nad Maltą

Wielki i długi na 150 metrów hotel w poprzek stoku nad Jeziorem Maltańskim w Poznaniu ...

Miasto kupiło kino

Kino Pionier ma zostać kupione przez miasto – zdecydowali radni Szczecina. To jedno z najstarszych ...

Nie chcą rozbiórki GH Malta

  Trzy podmioty zaskarżyły pozwolenie na zburzenie centrum handlowego w Poznaniu. Zgodę, na wniosek właściciela, ...