Zakończyły się 4 największe w ostatnich latach, inwestycje drogowe na terenie Poznania. Z pomocą unijnych pieniędzy udało się poszerzyć ulicę Głogowską od wiaduktu Górczyńskiego do autostrady A2, a także wyremontować wiadukty Franowo i Dolna Wilda oraz most Przemysła I.
Te inwestycje miały przede wszystkim poprawić ruch na drogach krajowych nr 11 i nr 5 czyli z Poznania do Katowic i do Wrocławia.
Największa z nich, czyli poszerzenie ulicy Głogowskiej, jeszcze się nie zakończyła. Co prawda w ostatnich dniach oddano do użytku odcinek prowadzący do samych rogatek miasta w kierunku autostrady A2 oraz drugą nitkę wiaduktu Górczyńskiego, nadal jednak nie jest skończony odcinek od strumienia Junikowskiego do ulicy Rawickiej. Jak obiecał dyrektor poznańskiego Zarządu Dróg Miejskich Jacek Szukała inwestycja powinna zakończyć się do końca tego roku. Wówczas wjazd do Poznania od strony Wrocławia nie powinien już generować takich korków jak dziś.
Przebudowa ulicy Głogowskiej kosztowała ponad 350 mln zł. Prawie połowa tej sumy, czyli 143 mln. pochodziła z funduszy unijnych.
Unia dofinansowała także remonty trzech obiektów inżynieryjnych, które również mają poprawić ruch na poznańskich ulicach.
Największa inwestycja to remont wiaduktu Franowo. Cały obiekt został podwyższony o kilkadziesiąt cm. Dzięki temu mogą pod nim przejeżdżać nawet największe TIR-y.
Także remont mostu Przemysła i wiaduktu Dolna Wilda poprawiły przejazd przez Poznań. W obu obiektach wzmocniono konstrukcję, wymieniono nawierzchnię oraz poprawiono ich estetykę. Kolorowe barierki i iluminacje spowodowały, że mosty i wiadukty zaczęły zdobić miasto.
(zdj.Dariusz Kaczyński)