Finansowanie pomostowe

Kanon Starego Rynku

W czwartek (22 marca) weszła w życie uchwała dotycząca parku kulturowego na Starym Mieście.

Dzięki niej ze ścisłego centrum Poznania znikną agresywne reklamy. Przedsiębiorcy mają rok, by dostosować swoje szyldy i witryny do nowych wymagań. Uchwała o parku kulturowym to dokument, który ogranicza samowolę reklamową i określa, jak powinien wyglądać Stary Rynek i jego najbliższe okolice. Dzięki niej Stare Miasto w Poznaniu będzie najbardziej reprezentacyjną i elegancką przestrzenią publiczną w całym mieście. Zanim jednak to nastąpi, właściciele sklepów i lokali działających na Rynku i w jego pobliżu będą mieli czas na dostosowanie się do wytycznych.

– Przedsiębiorcy działający na obszarze Starego Miasta, będą mieli 12 miesięcy – do 22 marca 2019 r. – na dostosowanie szyldów i tablic reklamowych niezgodnych z zapisami uchwały – mówi Joanna Bielawska-Pałczyńska, miejska konserwator zabytków. – W tym czasie konieczne będzie również ujednolicenie kolorystyki elewacji parterów, często malowanych fragmentarycznie. Większość ogródków gastronomicznych będzie funkcjonować zgodnie z przyjętymi w poprzednich latach zasadami. Niektóre mają rok na dostosowanie się do zapisów parku.

Dokument pozwala też na łatwiejszą walkę z klubami go-go. Zapisy uchwały nie pozwalają na nagabywanie przechodniów i zapraszanie ich do klubu, zabraniają też rozdawania ulotek i obnoszenia reklam. Ten zakaz obowiązuje już od momentu wejścia uchwały w życie, a jego przestrzegania pilnują strażnicy miejscy.

Pojawią się też ograniczenia dotyczące handlu poza budynkami. Z terenu płyty Starego Rynku i staromiejskich uliczek powinny zniknąć barierki, stojaki, dywany i sztuczna trawa. Z miesiąca na miesiąc powinno być coraz mniej szpecących przestrzeń reklam.

Wkrótce ruszy też szeroka kampania edukacyjna i informacyjna skierowana do wszystkich użytkowników przestrzeni parku, zwłaszcza do przedsiębiorców prowadzących tam działalność.

Źródło: UMP

x

Zobasz także

Rowery czwartej generacji

Na 21 marca planowane jest uruchomienie systemu Poznańskiego Roweru Miejskiego czwartej generacji (PRM 4G). Trwają ...

Miejski Dworzec PKS

Radni miejscy zdecydowali o podziale spółki PKS Poznań S.A. Wydzielona część jej majątku – lokal ...

Golden Marketing Conference

W dniach od 19 do 20 marca na uczestników Golden Marketing Conference czeka ponad dwadzieścia ...

Strategia Polskich Mebli

Podczas największych targów meblowych w Polsce przedstawiono strategię marki dla polskiej branży meblarskiej, która ma ...

W Wiedniu to jest życie…

Po raz 10. z rzędu Wiedeń uznany został za najlepsze miejsce do życia w rankingu ...