Fotografia wnętrz
Ładowarki emu.energy

„Korytarz” Berlin – Piła

Berlin z Piłą ma łączyć nowoczesny korytarz transportowy. 5 sierpnia w Urzędzie Marszałkowskim podpisano porozumienie dotyczące rozwoju Kolei Wschodniej (Ostbahn) linii 203.

Berlin, Brandenburgia i województwo lubuskie to regiony, którym zależy na rozbudowie zrównoważonych systemów mobilności. Linia 203 w Polsce, po stronie niemieckiej nazywana Ostbahn, łączy Berlin z Piłą, pełniąc rolę ważnego korytarza transportowego.
Województwo lubuskie wspólnie z niemieckimi partnerami zaangażuje się w rozbudowę dwutorowej linii.

– Memorandum jest dowodem i symbolem współpracy. To namacalne potwierdzenie wyznaczonych priorytetów po obu stronach granicy. Wskazujemy, co chcielibyśmy w najbliższym czasie osiągnąć. Dużą wagę przykładamy do przedsięwzięć na polsko-niemieckim pograniczu i ekologicznego rozwiązywania problemów transportu zbiorowego – mówił Marcin Jabłoński.

Berlin, Brandenburgia i województwo lubuskie to regiony, którym zależy na rozbudowie zrównoważonych systemów mobilności, przyczyniających się do ochrony klimatu. Dla osiągnięcia tego celu kluczowa jest właśnie linia 203 w Polsce, po stronie niemieckiej nazywana Ostbahn. Trasa łączy Berlin z Piłą, pełniąc rolę ważnego korytarza trasnportowego dla osób i towarów. Linia wymaga modernizacji i tego właśnie dotyczy podpisane dziś memorandum. Województwo lubuskie wspólnie z niemieckimi partnerami jeszcze bardziej zaangażuje się w rozbudowę efektywnej, zelektryfikowanej i dwutorowej linii.

– Nie zaczynamy dzisiaj, współpracujemy od dawna. Od kilku lat mamy Szczyt Kolejowy, który integruje jednostki centralne oraz operatorów kolejowych. Nadal trzeba jednak wykonać wiele pracy – tłumaczyła Kathrin Schneider, minister infrastruktury i planowania przestrzennego, która podpisała memorandum z ramienia rządu Brandenburgii.

Na przestrzeni lat można podać wiele działań kolejowych Lubuskiego i Brandenburgii zakończonych sukcesem. Wystarczy tu wspomnieć chociażby o połączeniach uruchomionych w 2016 r.: Gorzów Wlkp.–Kostrzyn–Berlin oraz Zielona Góra-Frankfurt nad Odrą-Berlin Lichtenberg, czy też pociągu Wrocław-Żary-Forst-Cottbus–Berlin. W przyszłości rozwój współpracy ma okazję znacznie przyśpieszyć, dzięki likwidacji kolejnych barier związanych np. z różnicami prawnymi w dwóch krajach.

– Staramy się mimo wszelkich ograniczeń. Infrastruktura kolejowa w ogromnej części nie leży w gestii samorządu. Musimy mnóstwo rzeczy uzgadniać z partnerami centralnymi. Staramy się jednak wskazywać priorytety na polsko-niemieckim pograniczu. Wykorzystujemy wszystkie szanse, aby przyspieszyć działania i inwestycje na liniach kolejowych między naszymi krajami – podsumował Marcin Jabłoński.

x

Zobasz także

Nowa komenda w Kaliszu

W Kaliszu otwarto nową siedzibę komendy Miejskiej Policji. Koszt to 57 mln zł. Nowa siedziba ...

E-solarisy dla Konina

Spółka Solaris Bus & Coach poinformowała o podpisaniu umowy na sześć autobusów elektrycznych z Miejskim ...

Zbyszko Company buduje w Pile

Firma Zbyszko Company poinformowała PAP dziś o rozpoczęciu budowy zakładu produkcyjnego w Pile na terenie ...

Przebudowa centrum Szamotuł

Blisko 14,6 mln zł pochłoną prace rewitalizacyjne w centrum Szamotuł. Przedsięwzięcie, obejmujące m.in. przebudowę płyty ...

Zastrzyk na komunikację Gniezna

Zarząd Województwa Wielkopolskiego przyznał dofinansowanie unijne z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 (WRPO ...