кредиты онлайн онлайн кредит на карту кредит наличными
Bolechowo 750×200 – maj 2017

Lotnisko w każdej gminie?

Katowicka firma Mała Polska Flota Powietrzna chce wybudować sieć lądowisk dla ultralekkich samolotów i wiatrakowców. Pierwszym etapem ma być budowa 20 lądowisk

w rejonie Śląska. Lotniska wraz z niedrogim sprzętem mogą się znaleźć w każdej gminie.

 

  • Wiatrakowce to jedne z najtańszych i najbezpieczniejszych statków powietrznych.
  • Nadają się zarówno do turystyki, jak i zastosować biznesowych.
  • Na zachodzie Europy stanowią ważny element systemu transportu.

Według Wojciecha Lemparta, komandora Małej Polskiej Floty Powietrznej nie tylko na zachodzie, ale np. w Czechach system małych lotnisk jest rozwinięty. – W Czechach takie lądowiska są rozmieszczone nawet co 20 km. W powietrzu mamy co najmniej 40 autostrad, których nie trzeba budować i utrzymywać, a dzięki coraz lepszym urządzeniom nawigacyjnym stają się one bardzo bezpieczne – mówi Wojciech Lempart.

Wiatrakowce to stosunkowo niedrogie, lekkie konstrukcje lotnicze umożliwiające przeloty na odległość do 500 km. Loty odbywają się na wysokości od 30 do 2000 m z prędkością przelotową ok. 150 km/h. Spalanie wynosi około 18 l na godzinę lotu, czyli 12 l na 100 km. Ich konstrukcja powoduje, że są zaliczane do najbezpieczniejszych pojazdów latających. Według zwolenników tych maszyn są one w stanie umożliwić rozwój zainteresowania lotnictwem i umożliwić przeloty turystyczne, a także pracować jako powietrzne taksówki. Z tych maszyn mogę jednak korzystać także biznesmeni i przedsiębiorcy. Wiatrakowiec może wystartować i wylądować na niewielkim terenie, np. trawniku obok fabryki czy przyzakładowym parkingu, co znacznie przyspiesza poruszanie się np. między kilkoma zakładami tej samej firmy lub sprawne odwiedzanie kontrahentów w różnych miejscach kraju.

W pierwszym etapie ma powstać 20 lądowisk na Śląsku w oparciu o istniejącą tu sieć lotnisk sportowych w Katowicach, Rybniku. Bielsku – Białej, Gliwicach, Częstochowie i Opolu. Według MPFP zainteresowane rozwojem sieci lądowisk dla ultralekkich samolotów i wiatrakowców są strefy ekonomiczne, które oferują tereny.

 

Najpierw powstaną lądowiska dla wiatrakowców i ultralekkich samolotów z pasami o długości 400 m i szerokości 30 m. W drugim etapie ich pasy startowe zostaną wydłużone do 800 m, aby móc obsługiwać niewielkie samoloty, np. Cessny. Kolejnym etapem jest dalsze wydłużanie pasów (jeżeli będzie to na danym lotnisku możliwe) i rozbudowa infrastruktury.

 

Na każdym lądowisku powinny być dostępne 2-3 wiatrakowce, które mogłyby być wynajmowane jako podniebne taksówki, przeznaczone zarówno do lotów biznesowych, jak i turystycznych czy widokowych.

– Dla nas najważniejsze jest, by gmina wyznaczyła odpowiedni teren. My wybudujemy lądowisko i przeszkolimy załogi – powiedział Wojciech Lempart.

Źródło:portalsamorządowy.pl

chwilówki online przez Internet na Łowca Chwilówek to gwarancja szybkiej i bezpiecznej gotówki prosto na konto. 22 chwilówki w jednym miejscu, idealna chwilówka czeka dla Ciebie!
x

Zobasz także

Skyliner pnie się w górę

Budowa wieżowca Skyliner w Warszawie już wystartowała. Realizowany przez Karimpol budynek zaoferuje blisko 44 tys. ...

Kanał Augustów-Śniardwy?

Projekt połączenia Kanału Augustowskiego z wielkimi jeziorami mazurskimi jest na chwilę obecną mało realny, ale ...

Villa Almerico może użytkować

Totalbud SA uzyskał pozwolenie na użytkowanie następnego zbudowanego przez siebie obiektu mieszkalnego dla klienta premium ...

Pamiętajcie o ogrodach

Architektura zieleni na prestiżowych osiedlach jest dziś równie ważna jak estetyka i funkcja budynków  Wyjątkowe ...

Nordic Mokotów gotowy

Realizacja II etapu Nordic Mokotów została zakończona kilka miesięcy przed założonym w harmonogramie terminem. Firma ...