Przebudowa torów, peronów i modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych. Takie będą efekty drugiego etapu modernizacji jednotorowej linii kolejowej Wolsztyn-Luboń. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na realizację prac, które poprawią parametry eksploatacyjne linii oraz bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego. Inwestycja ruszy na początku 2014 r. W ramach tego projektu tor zostanie zmodernizowany na długości prawie 11 km. Chodzi o odcinek pomiędzy przystankiem osobowym Drzymałowo a stacją Grodzisk Wielkopolski. Przebudowany zostanie także układ torowy, perony i oświetlenie na stacji Rakoniewice. Całkowicie zmodernizowane będą perony na przystankach osobowych Tłoki, Rostarzewo, Drzymałowo i Ruchocice. W Grąblewie, pomiędzy Grodziskiem Wlkp. a Ptaszkowem PLK wybudują zupełnie nowy przystanek osobowy. Nowe i zmodernizowane obiekty będą dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością ruchową. W ramach inwestycji wyremontowana będzie także nawierzchnia na 10 przejazdach kolejowo-drogowych. Na 5 przejazdach podniesiony będzie poziom bezpieczeństwa poprzez zamontowanie nowoczesnych urządzeń sygnalizacji.
Modernizacja linii kolejowej Wolsztyn-Luboń – etap II znacznie poprawi jej parametry eksploatacyjne, w tym umożliwi jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 100 km/h. Zwiększy także poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego, ułatwi dostęp mieszkańców do transportu kolejowego.
Inwestycja będzie finansowana ze środków Unii Europejskiej – Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013 oraz ze środków pochodzących z budżetu Państwa i PKP PLK S.A. Całkowita wartość projektu wynosi prawie 30 mln zł brutto. Wykonawcą wszystkich prac będzie konsorcjum firm, którego liderem jest Strabag Rail Polska.