Ukraina

Most Gdański do przebudowy

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę ws. przebudowy konstrukcji pod jednym z dwóch torów kolejowego Mostu Gdańskiego w Warszawie. Po zakończeniu robót obiekt będzie dostosowany do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla towarowych.

Jak podano w czwartkowym komunikacie PKP PLK, umowa jest warta ponad 75 mln zł.

„Przebudowa obiektów inżynieryjnych, m.in. takich jak Most Gdański otwiera możliwość tworzenia sprawnych połączeń w stolicy i aglomeracji. Znaczące efekty przyniosła już modernizacja warszawskiej linii obwodowej z przebudowanymi i nowymi przystankami. Oznacza to lepsze dojazdy mieszkańców do pracy i do szkoły. W Krajowym Programie Kolejowym jest wiele projektów, których efektem będzie lepsza i zintegrowana komunikacja w dużych miastach” – powiedział, cytowany w komunikacie, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Andrzej Bittel.

W komunikacie zaznaczono, że nowa konstrukcja będzie bardziej wytrzymała i dostosowana do wyższych prędkości. W efekcie inwestycja ma ułatwić organizację komunikacji kolejowej w stolicy oraz w aglomeracji.

Spółka poinformowała, że prace na Moście Gdańskim między stacją Warszawa Gdańska a przystankiem Warszawa ZOO będą polegały na kompleksowej wymianie dziewięciu przęseł stalowej konstrukcji o długości ponad 508 m. Wzmocnione zostaną fundamenty podpór, a wymienione tory i sieć trakcyjna mają zapewnić sprawniejsze przejazdy pociągów po warszawskiej linii obwodowej.

Prace rozpoczną się jeszcze w tym roku. Po zakończeniu robót obiekt będzie dostosowany do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych. Zwiększy się przepustowość linii. Roboty zostały tak zaplanowane, że nie będą miały wpływu na kursowanie pociągów.

Wykonawcą prac jest konsorcjum firm: Intop Warszawa Sp. z o.o. oraz Mostostal Kielce S.A.

W 2016 roku zakończono przebudowę młodszej, wybudowanej w latach 60-tych XX wieku, konstrukcji Mostu Gdańskiego. Pociągi pasażerskie mogą przejeżdżać z prędkością 80 km/h, a towarowe – 60 km/h.

x

Zobasz także

Zielona Góra bez stadionu

Zielonogórski poseł chciałby budowy stadionu na 10 tys. kibiców w Zielonej Górze. Pyta o rządowe ...

Rzeszów buduje aquapark

To jest projekt rozpoczynający w mieście nową erę, z ambitnymi projektami i architekturą na najwyższym ...

Infrastruktura „atomówek”

Urząd Morski w Gdyni prowadzi dwa postępowania przetargowe związane z budową konstrukcji morskiej do rozładunku. ...

Najdłuższy tunel w Polsce

Na kolejowym odcinku Limanowa – Nowy Sącz powstanie najdłuższy w Polsce tunel o długości 3,8 ...

Twórcze centrum na Podlasiu

Nowe miejsca do pracy twórczej i prowadzenia warsztatów artystycznych znalazły się w wyremontowanej zabytkowej kamienicy ...