Ładowarki emu.energy

Most Gdański do przebudowy

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę ws. przebudowy konstrukcji pod jednym z dwóch torów kolejowego Mostu Gdańskiego w Warszawie. Po zakończeniu robót obiekt będzie dostosowany do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla towarowych.

Jak podano w czwartkowym komunikacie PKP PLK, umowa jest warta ponad 75 mln zł.

„Przebudowa obiektów inżynieryjnych, m.in. takich jak Most Gdański otwiera możliwość tworzenia sprawnych połączeń w stolicy i aglomeracji. Znaczące efekty przyniosła już modernizacja warszawskiej linii obwodowej z przebudowanymi i nowymi przystankami. Oznacza to lepsze dojazdy mieszkańców do pracy i do szkoły. W Krajowym Programie Kolejowym jest wiele projektów, których efektem będzie lepsza i zintegrowana komunikacja w dużych miastach” – powiedział, cytowany w komunikacie, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Andrzej Bittel.

W komunikacie zaznaczono, że nowa konstrukcja będzie bardziej wytrzymała i dostosowana do wyższych prędkości. W efekcie inwestycja ma ułatwić organizację komunikacji kolejowej w stolicy oraz w aglomeracji.

Spółka poinformowała, że prace na Moście Gdańskim między stacją Warszawa Gdańska a przystankiem Warszawa ZOO będą polegały na kompleksowej wymianie dziewięciu przęseł stalowej konstrukcji o długości ponad 508 m. Wzmocnione zostaną fundamenty podpór, a wymienione tory i sieć trakcyjna mają zapewnić sprawniejsze przejazdy pociągów po warszawskiej linii obwodowej.

Prace rozpoczną się jeszcze w tym roku. Po zakończeniu robót obiekt będzie dostosowany do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych. Zwiększy się przepustowość linii. Roboty zostały tak zaplanowane, że nie będą miały wpływu na kursowanie pociągów.

Wykonawcą prac jest konsorcjum firm: Intop Warszawa Sp. z o.o. oraz Mostostal Kielce S.A.

W 2016 roku zakończono przebudowę młodszej, wybudowanej w latach 60-tych XX wieku, konstrukcji Mostu Gdańskiego. Pociągi pasażerskie mogą przejeżdżać z prędkością 80 km/h, a towarowe – 60 km/h.

x

Zobasz także

Tunel w Zielonej Górze

Ponad 8 mln zł netto kosztowała przebudowa tunelu stacji kolejowej Zielona Góra. Od piątkowego południa ...

Ważna budowa w Szczecinie

Szczecin ogłosił przetarg na przebudowę ulicy Szafera i budowę pętli tramwajowo-autobusowej przy hali widowiskowo-sportowej Netto ...

Moduły to przyszłość?

DMDmodular, jeden z przedstawicieli segmentu budownictwa modułowego, spodziewa się, że dynamika tego segmentu w Polsce, ...

Przeprowadzka Orbisu

Grupa Orbis wynajęła blisko 2,4 tys. mkw. w warszawskim biurowcu Lumen. Hotelowy gracz wprowadzi się ...

Bezpiecznie i oszczędnie

Polski Instytut Rozwoju zaprasza do udziału w konferencji:„Facility&PropertyManagement -bezpieczna i oszczędna nieruchomość” odbędzie się ona ...