Mosty dla Regionów. Wnioski o dofinansowanie złożyło 75 samorządów w tym 8 z Wielkopolski. Szacowany koszt samej budowy przepraw, dla których złożono wnioski, wynosi ponad 4 miliardy złotych.
Najwięcej wniosków złożyły samorządy z Małopolski – 22. Natomiast z województw pomorskiego i zachodniopomorskiego nie napłynął żaden wniosek.
Formalną i merytoryczną oceną wniosków zajmie się teraz komisja złożona z przedstawicieli Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, Ministerstwa Infrastruktury i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
– Ze względu na dużą liczbę złożonych wniosków pierwszych decyzji możemy spodziewać się w połowie roku – zapowiedział minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński.
Wiadomo, że w pierwszej kolejności ocenione zostaną wnioski zgłoszone przez siedem gmin, na terenie których budowę przepraw zarekomendowało już w 2018 r. Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Chodzi o mosty na rzekach Noteć (gmina Czarnków), Warta (w okolicy Konina – pomiędzy gminami Krzymów i Kramsk), Odra (pomiędzy gminami Sulechów i Czerwieńsk oraz pomiędzy gminami Rudnik i Nędza), Bug (pomiędzy gminami Parlejewo i Jabłonna Lacka), Wisła (w okolicy Kozienic i Maciejowic) oraz San (gmina Jarosław).
Łączna suma wszystkich złożonych przez samorządy wniosków opiewa na 86 mln zł. Szacowany przez nie późniejszy koszt samej budowy przepraw, dla których złożono wnioski, wynosi ponad 4 miliardy złotych. To znacznie więcej aniżeli na realizację programu Mosty dla Regionów przeznaczył rząd (założona kwota wsparcia wynosi ok. 2,3 mld zł), przy czym trzeba pamiętać, że rządowe wsparcie może pokryć do 80 proc. wartości inwestycji.