Agrobex 750×100 – czerwiec 2017

Największa inwestycja powiatu

Umowy zostały podpisane. Koszt przebudowy drogi z Kleszczewa do Zalasewa to 24 220 852,45 zł. Aż 16 156 549,80 zł dołoży Unia Europejska

w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. To największe w historii unijne dofinansowanie dla inwestycji drogowej powiatu poznańskiego. Zakończenie prac planowane jest w drugiej połowie 2018 roku.

W czasie budowy użytych zostanie 1500 ciężarówek masy bitumicznej (30 tys. ton!). Na chodnikach ułożonych będzie 15 tys. metrów kwadratowych kostki brukowej, a przy drodze wbuduje się 220 słupków do znaków drogowych. Ponadto ułożonych zostanie 8 kilometrów krawężników i oporników betonowych oraz blisko 3 kilometry rur kanalizacji deszczowej. To najdroższa i największa inwestycja drogowa w historii powiatu poznańskiego! Mowa o przebudowie drogi powiatowej z Kleszczewa do Zalasewa. Umowa na realizację inwestycji, wartej blisko 25 milionów złotych została właśnie podpisana.

To niezwykle ważny odcinek w układzie drogowym powiatu. Przede wszystkim dlatego, że obsługuje komunikacyjnie prężnie rozwijającą się strefę przemysłową w Swarzędzu. Łączy też trzy gminy z trasą S5 – Swarzędz, Kleszczewo i Kostrzyn. – Inwestycja wpłynie na wzrost bezpieczeństwa pieszych, rowerzystów i kierowców. Skróci czas przejazdu oraz poprawi dostępność strefy przemysłowej w Swarzędzu i całej aglomeracji.

Umowę na przebudowę drogi z Kleszczewa do Zalasewa podpisali Marek Borowczak, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu oraz przedstawiciele wykonawcy – Robert Foszcz i Tomasz Kuc z firmy EUROVIA POLSKA. – Przebudowany zostanie odcinek od ulicy Olszynowej w Zalasewie, przez Gowarzewo do węzła S5 w Kleszczewie. To 6,8 kilometra drogi, która zostanie poszerzona do siedmiu metrów, przy której powstaną chodniki i ścieżka rowerowa – mówi Marek Borowczak, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu.

W ramach inwestycji powstaną również dwa ronda w Gowarzewie (na skrzyżowaniach ulicy Swarzędzkiej z Siekierecką oraz Tulecką), inne skrzyżowania na trasie zyskają pasy do skrętu w lewo czy azyl dla pieszych. Piesi zyskają szerokie chodniki w terenie zabudowanym (poza nim będą mogli korzystać ze ścieżki rowerowej), rowerzyści – blisko 6-kilometrową ścieżkę rowerową, a pasażerowie komunikacji zbiorowej – 11 nowych zatok autobusowych. Poprawi się bezpieczeństwo użytkowników drogi: przejścia dla pieszych, przystanki, skrzyżowania i przejazdy dla rowerzystów zostaną odpowiednio oświetlone. Przy przejściach oraz na przystankach pojawią się też wypustki, dzięki którym niewidomi będą wiedzieli, że zbliżają się do jezdni.

x

Zobasz także

64 mieszkania w TBS

Powstaną 64 mieszkania z przeznaczeniem na wynajem. Mosińskie TBS Sp. z o.o. planuje budowę kolejnych ...

Odnowa Placu Zielonego

Zakończyły się prace związane z pierwszym etapem rewitalizacji Placu Zielonego w Czerwonaku . Koszt tych ...

40 lat Toru “Poznań”

40 lat temu, 2 grudnia 1977 roku na Torze “Poznań”, odbył się pierwszy, symboliczny wyścig ...

Lubońska al. Jana Pawła II

Oficjalnie oddano do ruchu al. Jana Pawła II w Luboniu. Udział wziął  wojewoda wielkopolski Zbigniew ...

Przemysłowa architektura

Tajemnice, większe i mniejsze, wyjaśnione i czekające nadal wyjaśnienia, wpisane są w całą historię budowy ...