Fotografia wnętrz
Finansowanie pomostowe

Nowe rondo w Jarocinie

Nowe rondo, spinające w całość wybudowane w ubiegłym roku dwie nowe drogi, zostało oficjalnie oddane do użytku. Oznacza to, że największa w historii gminy inwestycja drogowa 3-kilometrowy łącznik ul. Wrocławska – obwodnica Jarocina od kilku dni jest już przejezdna.

Inwestycja realizowana była w kilku etapach. Najpierw powstała droga łącząca ul. Wrocławską, Bema z ul. Śródmiejską. Drugi odcinek wybudowano od skrzyżowania ul. Śródmiejskiej z ul. Wojska Polskiego do węzła Jarocin na obwodnicy. Teraz drogi połączyło rondo.

Prace przy budowie skrzyżowania o ruchu okrężnym rozpoczęły się w lipcu ubiegłego roku. Drogowcy musieli najpierw uporać się z robotami podziemnymi. Wybudowano kanał teleinformatyczny, przebudowano sieć telekomunikacyjną, gazową i oświetleniową. Zabezpieczono sieć wodociągową i kanalizacyjną, wybudowano kanalizację deszczową i przepusty na rowach. Dopiero potem na zewnątrz zaczęto formować rondo, na którym położono asfalt o długości 260 m i szerokości 7 m.

Piesi i rowerzyści mogą się czuć bezpieczni, bo wokół ronda powstała droga rowerowa i chodnik. W pobliżu wybudowano też 44 miejsca parkingowe, w tym 2 dla osób niepełnosprawnych.

– Uruchomienie nowego ronda to ważny moment, ponieważ wieńczy realizację szeregu inwestycji. Wybudowanie obwodnicy, tych dwóch łączników oraz ronda zmieni cały system komunikacyjny Jarocina. Łącznik z rondem to największa inwestycja drogowa, jaką zrealizowała gmina Jarocin w całej swojej historii – mówił podczas uroczystości otwarcia inwestycji burmistrz Jarocina, Adam Pawlicki.

– Teraz ta ważna droga, łącząca centrum z obwodnicą będzie jedną z głównych dróg komunikacyjnych naszego miasta. Wkrótce przekonamy się, jak genialne znaczenie ma to połączenie dla funkcjonowania naszej gminy, naszego miasta, naszego powiatu. Jarocin staje się jednym z najbardziej atrakcyjnych miast i najlepiej rozwijających się w Wielkopolsce – dodał burmistrz Jarocina.

Strategicznym celem budowy łącznika z wpięciem go do obwodnicy Jarocina było wyeliminowanie ruchu tranzytowego z centrum. Jego dopełnieniem byłoby zamknięcie dla tranzytu ul. św. Ducha i Al. Niepodległości oraz budowa łącznika dróg ul. Poznańskiej (byłej drogi nr 11) i drogi nr 12.

Gmina Jarocin jest w trakcie rozpatrywania ofert w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej nowego łącznika wraz ze złożeniem wniosku o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Pozwoli to na podjęcie kolejnych działań w kierunku budowy drogi. Dopiero wówczas zamknie się ring wokół miasta, co przyczyni się do wyeliminowania tranzytu z Jarocina.

x

Zobasz także

„Korytarz” Berlin – Piła

Berlin z Piłą ma łączyć nowoczesny korytarz transportowy. 5 sierpnia w Urzędzie Marszałkowskim podpisano porozumienie ...

Rewitalizacja Miasta Pleszewa

Pleszew przechodzi gruntowne zmiany. Marzena Wodzińska, Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego 24 lipca podpisała z władzami ...

Tłocznia gazu w Odolanowie

Wielkopolska jest jednym z województw, na terenie którego będzie przebiegał nowy korytarz dostaw gazu na ...

Likwidacja barier

Prawie 4 mln zł z PFRON trafi do 19 wielkopolskich powiatów. Dzięki tej kwocie samorządy ...

Jedno dziecko – jedno drzewo

Kalisz włącza się w akcję upamiętniającą narodziny nowych mieszkańców. 28 września 2019 roku rodzice dzieci, ...