Finansowanie pomostowe

Nowe rondo w Jarocinie

Nowe rondo, spinające w całość wybudowane w ubiegłym roku dwie nowe drogi, zostało oficjalnie oddane do użytku. Oznacza to, że największa w historii gminy inwestycja drogowa 3-kilometrowy łącznik ul. Wrocławska – obwodnica Jarocina od kilku dni jest już przejezdna.

Inwestycja realizowana była w kilku etapach. Najpierw powstała droga łącząca ul. Wrocławską, Bema z ul. Śródmiejską. Drugi odcinek wybudowano od skrzyżowania ul. Śródmiejskiej z ul. Wojska Polskiego do węzła Jarocin na obwodnicy. Teraz drogi połączyło rondo.

Prace przy budowie skrzyżowania o ruchu okrężnym rozpoczęły się w lipcu ubiegłego roku. Drogowcy musieli najpierw uporać się z robotami podziemnymi. Wybudowano kanał teleinformatyczny, przebudowano sieć telekomunikacyjną, gazową i oświetleniową. Zabezpieczono sieć wodociągową i kanalizacyjną, wybudowano kanalizację deszczową i przepusty na rowach. Dopiero potem na zewnątrz zaczęto formować rondo, na którym położono asfalt o długości 260 m i szerokości 7 m.

Piesi i rowerzyści mogą się czuć bezpieczni, bo wokół ronda powstała droga rowerowa i chodnik. W pobliżu wybudowano też 44 miejsca parkingowe, w tym 2 dla osób niepełnosprawnych.

– Uruchomienie nowego ronda to ważny moment, ponieważ wieńczy realizację szeregu inwestycji. Wybudowanie obwodnicy, tych dwóch łączników oraz ronda zmieni cały system komunikacyjny Jarocina. Łącznik z rondem to największa inwestycja drogowa, jaką zrealizowała gmina Jarocin w całej swojej historii – mówił podczas uroczystości otwarcia inwestycji burmistrz Jarocina, Adam Pawlicki.

– Teraz ta ważna droga, łącząca centrum z obwodnicą będzie jedną z głównych dróg komunikacyjnych naszego miasta. Wkrótce przekonamy się, jak genialne znaczenie ma to połączenie dla funkcjonowania naszej gminy, naszego miasta, naszego powiatu. Jarocin staje się jednym z najbardziej atrakcyjnych miast i najlepiej rozwijających się w Wielkopolsce – dodał burmistrz Jarocina.

Strategicznym celem budowy łącznika z wpięciem go do obwodnicy Jarocina było wyeliminowanie ruchu tranzytowego z centrum. Jego dopełnieniem byłoby zamknięcie dla tranzytu ul. św. Ducha i Al. Niepodległości oraz budowa łącznika dróg ul. Poznańskiej (byłej drogi nr 11) i drogi nr 12.

Gmina Jarocin jest w trakcie rozpatrywania ofert w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej nowego łącznika wraz ze złożeniem wniosku o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Pozwoli to na podjęcie kolejnych działań w kierunku budowy drogi. Dopiero wówczas zamknie się ring wokół miasta, co przyczyni się do wyeliminowania tranzytu z Jarocina.

x

Zobasz także

Dowody na stołeczność Gniezna

Jeszcze w tym roku winny ruszyć prace archeologiczne na Wzgórzu Lecha, których celem ma być ...

125-lecia więzienia we Wronkach

W piątek, 17 maja, z okazji jubileuszu 125-lecia otwarcia kompleksu więziennego we Wronkach Minister Sprawiedliwości ...

Dokończą budowę szpitala

Rada Społeczna Szpitala Pomnik Chrztu Polski w Gnieźnie, przy akceptacji Zarządu Powiatu Gnieźnieńskiego, podjęła decyzję ...

Dotacje dla Konińskiego

Marszałek 21 maja podpisze umowy na dofinansowanie unijne z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020 (WRPO ...

Jarocin sprzedał działkę

Spółka SpectrumLeaf Poland kupi grunty inwestycyjne przy ul. Przemysłowej w Jarocinie – poinformował Urząd Miejski ...