Nowe rondo w Jarocinie

Nowe rondo, spinające w całość wybudowane w ubiegłym roku dwie nowe drogi, zostało oficjalnie oddane do użytku. Oznacza to, że największa w historii gminy inwestycja drogowa 3-kilometrowy łącznik ul. Wrocławska – obwodnica Jarocina od kilku dni jest już przejezdna.

Inwestycja realizowana była w kilku etapach. Najpierw powstała droga łącząca ul. Wrocławską, Bema z ul. Śródmiejską. Drugi odcinek wybudowano od skrzyżowania ul. Śródmiejskiej z ul. Wojska Polskiego do węzła Jarocin na obwodnicy. Teraz drogi połączyło rondo.

Prace przy budowie skrzyżowania o ruchu okrężnym rozpoczęły się w lipcu ubiegłego roku. Drogowcy musieli najpierw uporać się z robotami podziemnymi. Wybudowano kanał teleinformatyczny, przebudowano sieć telekomunikacyjną, gazową i oświetleniową. Zabezpieczono sieć wodociągową i kanalizacyjną, wybudowano kanalizację deszczową i przepusty na rowach. Dopiero potem na zewnątrz zaczęto formować rondo, na którym położono asfalt o długości 260 m i szerokości 7 m.

Piesi i rowerzyści mogą się czuć bezpieczni, bo wokół ronda powstała droga rowerowa i chodnik. W pobliżu wybudowano też 44 miejsca parkingowe, w tym 2 dla osób niepełnosprawnych.

– Uruchomienie nowego ronda to ważny moment, ponieważ wieńczy realizację szeregu inwestycji. Wybudowanie obwodnicy, tych dwóch łączników oraz ronda zmieni cały system komunikacyjny Jarocina. Łącznik z rondem to największa inwestycja drogowa, jaką zrealizowała gmina Jarocin w całej swojej historii – mówił podczas uroczystości otwarcia inwestycji burmistrz Jarocina, Adam Pawlicki.

– Teraz ta ważna droga, łącząca centrum z obwodnicą będzie jedną z głównych dróg komunikacyjnych naszego miasta. Wkrótce przekonamy się, jak genialne znaczenie ma to połączenie dla funkcjonowania naszej gminy, naszego miasta, naszego powiatu. Jarocin staje się jednym z najbardziej atrakcyjnych miast i najlepiej rozwijających się w Wielkopolsce – dodał burmistrz Jarocina.

Strategicznym celem budowy łącznika z wpięciem go do obwodnicy Jarocina było wyeliminowanie ruchu tranzytowego z centrum. Jego dopełnieniem byłoby zamknięcie dla tranzytu ul. św. Ducha i Al. Niepodległości oraz budowa łącznika dróg ul. Poznańskiej (byłej drogi nr 11) i drogi nr 12.

Gmina Jarocin jest w trakcie rozpatrywania ofert w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej nowego łącznika wraz ze złożeniem wniosku o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Pozwoli to na podjęcie kolejnych działań w kierunku budowy drogi. Dopiero wówczas zamknie się ring wokół miasta, co przyczyni się do wyeliminowania tranzytu z Jarocina.

x

Zobasz także

Rozbudowa w „Orlim Stawie”

Ruszyła rozbudowa hali sortowni wraz z towarzyszącymi obiektami i infrastrukturą w Zakładzie Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych ...

Zielona dotacja dla Konina

Komisja Europejska pozytywnie oceniła wniosek przygotowany przez MFiPR o środki na przygotowanie planów transformacji regionów, ...

Dopłaty za zbieranie deszczówki

W czerwcu Ostrów Wlkp. uruchomi pilotażowy program dopłat dla mieszkańców, którzy będą zbierać i wykorzystywać ...

Pomoc dla branży turystycznej

W piątek 8 maja o godz. 11 Jacek Bogusławski – Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego spotka ...

Plany trzech obwodnic

Minister infrastruktury zatwierdził Programy inwestycji dla 3 nowych obwodnic w województwie wielkopolskim. Obwodnice: Gostynia w ...