Radny Paweł Sowa zwrócił się w interpelacji o wytyczenia nowego przejścia dla pieszych po zachodniej stronie Mostu Dworcowego oraz zmianę geometrii przejść dla pieszych w rejonie skrzyżowania Most Dworcowy – ul. Roosevelta – ul. Głogowska. Sprawą zajmą się inżynierowie ruchu.
Radny przypomina, że pomysł innej organizacji ruchu pieszych w rejonie tego skrzyżowania został złożony w ramach Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2018 jako projekt ogólnomiejski „Rowerowy Poznań. Bezpiecznie pieszo/rowerem do centrum”. Otrzymał pozytywną opinię merytoryczną urzędu i został dopuszczony do głosowania. Chociaż otrzymał dużo głosów, była ona jednak niewystarczająca, by został skierowany do realizacji.
Zdaniem radnego, Miasto powinno ten projekt zrealizować z własnej inicjatywy, wpisuje się on bowiem z założenia zapisane np. w pakiecie dla mobilności. Projekt poprawia bezpieczeństwo ruchu rowerowego i pieszego w obrębie skrzyżowania, ale także ułatwia wyjście z peronów 4, 5 i 6 dworca Poznań Główny i dojście na przystanki tramwajowe „Most Dworcowy”. Obecnie przejście z tych peronów na przystanki odbywa się drogą okrężną, po stronie wejścia na teren Targów Poznańskich. Radny uważa, że zmiany poprawią komunikację w obrębie największego pod względem pasażerów dworca kolejowego w Polsce. Radny Sowa zaznaczył, że interpelację składa po licznych głosach mieszkańców w tej sprawie.
Odpowiedzi na interpelację udzielił wiceprezydent Mariusz Wiśniewski, który wyjaśnił, że: wyznaczenie przejścia dla pieszych po zachodniej stronie Mostu Dworcowego oraz wytyczenie dróg rowerowych w obrębie Mostu Dworcowego, ulicy Roosevelta oraz ulicy Głogowskiej wiąże sięz koniecznością przeprowadzenia następujących analiz:
1. budowlanej obejmującej zmianę geometrii skrzyżowania, budowę azyli dla pieszych oraz przebudowę obiektu mostowego i torowiska;
2. organizacji ruchu, tj. przeprogramowania sygnalizacji świetlnej celem zapewnienia odpowiedniego czasu dla pieszych i rowerzystów; obecnie sygnalizacja świetlna zapewnia priorytetową obsługę tramwajów, nie powodując zatorów w godzinach szczytu.
Więcej na poznan.pl
Dojścia na przystanek z dworca Poznań Główny i potencjalne, nowe przejście dla pieszych, fot. UMP – grafika artykułu