Ukraina

Otwarcie wyremontowanej części Poznań City Center

Poznań City Center jest już w całości dostępne dla klientów i najemców. Największy obiekt handlowy w Wielkopolsce otworzył ponownie sklepy po remoncie spowodowanym awarią budowlaną. Po prawie 3-miesięcznej przerwie spowodowanej oberwaniem się kilkuset metrów kwadratowych sufitu takie marki jak: House, Cropp, CCC, Home&You i 4F ponownie zapraszają klientów. Jak zapewnia dyrekcja obiektu prace remontowe zostały przeprowadzone zgodnie obowiązującymi przepisami budowlanymi, a informacja o ich postępach została przekazana do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
Pod koniec kwietnia w otwartym zaledwie pół roku wcześniej Poznań City Center doszło do poważnej awarii. Na szczęście w nieszczęściu nocą oberwało się kilkaset metrów kwadratowych sufitu na II piętrze. Nadzór budowlany na 3 tygodnie zamknął całą galerię.
– Po zawaleniu się stropu nadzór budowlany wydał zalecenie skontrolowania stropów na całej powierzchni galerii. Wydał też zalecenia co do sposobu naprawy – poinformował na konferencji inżynier Włodzimierz Grzelak, kierownik prac remontowych. – Po trzech tygodniach otwarto całe centrum poza strefą awarii. Prace trwały w niej około miesiąca. Teraz obiekt jest bezpieczny.

Zakończenie remontu PCC

– Mamy pewność, że sufit jest całkowicie bezpieczny – zapewnia Norbert Fijałkowski, dyrektor Poznań City Center.Oczywiście będziemy dokonywać cyklicznych przeglądów budowlanych w celu wyeliminowania podobnych sytuacji w przyszłości.
Specjalistyczne prace pod nadzorem powiatowego inspektora nadzoru budowlanego objęły odbudowę instalacji tryskaczowej i oświetleniowej, wentylacji, systemu sygnalizacji alarmu pożarowego, dźwiękowego systemu ostrzegawczego oraz 840 m kw. sufitu zostały podjęte podczas czterotygodniowego remontu. W ten sposób dyrekcja Poznań City Center postanowiła zadbać o bezpieczeństwo odwiedzających galerię handlową. Podczas remontu zostały wymienione również kamery telewizji przemysłowej oraz brama pożarowa. Remont drugiego piętra przeprowadzono kompleksowo i był on również okazją do przetestowania systemów bezpieczeństwa w całym Poznań City Center.
– Poddaliśmy kontroli także instalacje przeciwpożarowe. Bardzo nam zależało na sprawdzeniu wszystkich systemów bezpieczeństwa oraz na zachowaniu pełnego komfortu odwiedzających galerię – komentuje dalej dyrektor Norbert Fijałkowski zapewniając, że cały obiekt został sprawdzony pod względem bezpieczeństwa.
Głównym elementem remontu był sufit drugiego piętra. Został on poddany szczegółowemu badaniu, podczas którego dokonano częściowych wzmocnień. Wszystkie prace zostały wykonane zgodnie z zalecaniami Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.

Kto za to odpowiada?

Jakie były przyczyny awarii po tak krótkim czasie od otwarcia obiektu? Inżynier Włodzimierz Grzelak stwierdza, że trzy ekspertyzy nie udzieliły na razie 100-procentowej odpowiedzi. Sugerowane na początku przecieki z parkingu, które miały spowodować nasiąknięcie, a następnie oberwanie płyt gipsowo-kartonowych, wystąpiły jedynie w postaci kropel. Na posadzkę spłynęła jednak duża ilość wody, która wylewała się również z lamp, co wskazywałoby na uszkodzenie instalacji tryskaczowej.
Kierownik Grzelak zwraca także uwagę, że nie wszystkie zamontowane zawieszenia zostały podpięte do sufitu. Prawdopodobnie ekipy montujące instalacje dla najemców poszczególnych pomieszczeń w galerii odpięły je, a po skończeniu prac nie wszystkie zamontowane zawieszenia ponownie przypięły. Dotyczyło to ok. 10 proc. zawieszeń na II piętrze.
Koszty usunięcia awarii częściowo poniósł obecny właściciel PCC, który przejął obiekt od TriGranitu 11 marca. Ponieważ obiekt został dzisiaj w całości ponownie otwarty, koszty nie zostały jeszcze w pełni policzone – twierdzi dyrektor Fijałkowski. Prowadzone są analizy i badanie przyczyn wraz z byłym właścicielem i zakres odpowiedzialności zostanie poniesiony zgodnie z zawartą między stronami umową. Norbert Fijałkowski nie chciał jednak ujawnić jakie konsekwencje obciążą byłego inwestora. Rozmowy prowadzone są oczywiście również z agentami ubezpieczeniowymi na temat wypłaty odszkodowań z polis.

Plany Poznań City Center

Minione wydarzenia miały również wpływ na najemców Poznań City Center. Jak stwierdza dyrektor Fijałkowski rozmowy prowadzone są indywidualnie z każdym z nich na temat odszkodowań, czy też ewentualnego obniżenia czynszu.
– Każdy z najemców może liczyć na wsparcie promocyjno-marketingowe. Szczególnie zależy nam na pomocy tym przedsiębiorcom, którzy nie mogli prowadzić swoich działalności podczas remontu – komentuje Norbert Fijałkowski. Było to 5 sklepów.
Dyrekcja centrum z myślą właśnie o najemcach przygotowała plan wydarzeń na najbliższe miesiące. Jesienny program Poznań City Center przewiduje wiele atrakcji dla poznaniaków. Zbliża się rok szkolny, dlatego wrzesień będzie miesiącem dedykowanym rodzicom z dziećmi. To właśnie dla nich przygotowano wiele atrakcji m.in. „Naukowe Fenomeny”. Galeria handlowa to przede wszystkim raj dla zakupomaniaków. Dyrekcja PCC nie zapomniała również o nich. Jesień to czas dedykowany specjalnie fashionistom. Wtedy też będą oni mogli uczestniczyć w przygotowanych dla nich wydarzeniach i akcjach specjalnych.
W PCC wynajęte jest ponad 90 proc. powierzchni. A zatem do dyspozycji pozostaje jeszcze ok. 6 tys. m kw. (cała galeria posiada 230 obiektów handlowych i 60 tys. m kw. powierzchni)

x

Zobasz także

Światełko do Nieba

Światełkiem do Nieba zakończył się wczorajszy 32. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Po raz kolejny ...

KPO dla Polski

Polska otrzyma ponad 5 mld euro zaliczki z KPO w ramach REPowerEU. pozytywna ocena przez ...

Święto radości i wolności

Poznań to takie miasto, gdzie narodowcom nie udaje się zawłaszczyć ani tego, ani żadnego innego ...

Biedacy i bogacze

Ponownie ustalono 10 najzamożniejszych gmin w Wielkopolsce. Oto one: Suchy Las – dochód gminy w ...

Zapomniany poznaniak

Kasper Goski We wrześniu do Biura Rady Miasta wpłynęło sporo nazewniczych projektów uchwał. Wśród proponowanych ...