Finansowanie pomostowe

Ożywianie Starego Portu

Systematycznie postępują prace przy budowie nowoczesnego zaplecza przystani jachtowej w Starym Porcie. Pod koniec rozpocznie się montaż kontenerowych budynków kompleksu. To nie jedyne planowane inwestycje w Starym Porcie.

fot. PIM

Zaplecze socjalne dla przystani jachtowej powstaje w Starym Porcie, który od zachodu ograniczony jest murem oporowym wzdłuż ul. Szyperskiej, od północy i wschodu – korytem rzeki Warty, a od południa – ul. E. Estkowskiego.

Po uprzednim przygotowaniu terenu pod inwestycję wykonano już płytę fundamentową pod przyszłe zaplecze oraz instalacje wodną, elektryczną i kanalizacyjną. Pod koniec lipca rozpocznie się montaż elementów budynku, a po nim nastąpią prace wykończeniowe, budowa oświetlenia zewnętrznego oraz montaż schodów. Całość prac uzupełnią nasadzenia zieleni i nowy zjazd z ul. Estkowskiego.

Zaprojektowany w formie stalowego kontenera budynek będzie składał się z części socjalno-sanitarnej oraz zaplecza gastronomicznego. Na części dachu obiektu zlokalizowany zostanie taras, na który będą prowadzić schody zewnętrzne.

Konstrukcja budynku ma zapewniać łatwą komunikację między strefami. Z części socjalno-sanitarnej (pryszniców, toalet i pralni) będą mogły korzystać osoby cumujące w przystani jachtowej, również osoby z niepełnosprawnościami.

W części gastronomicznej użytkownicy przystani będą mogli zjeść posiłek, kupić napoje oraz uzupełnić zapasy na dalszą podróż po rzece. Zaplecze gastronomiczne będzie dostępne również dla osób z zewnątrz, które zechcą spędzić wolny czas w centrum miasta.

Zakończenie całości prac budowlanych związanych z budową zaplecza przewidziano na koniec września 2019 r.

W drugiej połowie roku zakończą się prace projektowe przy całorocznej przystani jachtowej na Warcie, która docelowo ma być centralnym miejscem postoju statków w Poznaniu na śródlądowej drodze wodnej. Wyposażona w dostęp do wody pitnej i energii elektrycznej, monitoring oraz oświetlenie, zapewni odbiór ścieków i nieczystości stałych od żeglujących. Ma dysponować miejscami dla 80 jednostek pływających i 5 dla służb ratunkowych. Komunikacja z lądem odbywać się będzie co najmniej dwoma trapami.

W tym samym czasie będzie gotowy również projekt przystani nurtowej, która ma powstać na wysokości Czartorii. Przeznaczona będzie m.in. dla barek kawiarnianych. Będzie miała 100 m długości, w tym 75 m linii cumowania. Maksymalne zanurzenie cumujących w tym miejscu statków wynosić będzie 1,4 m.

x

Zobasz także

Rośnie potencjał Wrocławia

Trzeci co do wielkości w kraju, wrocławski rynek biurowy oferuje ponad 10 proc. nowoczesnej powierzchni ...

Nowa hala Volkswagena

Hala w Antoninku jest kolejnym dużym projektem zrealizowanym przez polskie spółki z grupy Eiffage w ...

Hampton by Hilton Kalisz

Dokładnie 100 lat temu – 31 maja 1919 roku – Conrad Hilton kupił swój pierwszy ...

Biuro potrzebne od zaraz

Warszawski rynek nieruchomości biurowych jest obecnie najbardziej aktywny od czasu transformacji ustrojowej, wskazują twórcy raportu ...

Coraz więcej magazynów

Według najnowszego raportu międzynarodowej firmy doradczej Cresa Polska „Occupier Insight Q1 2019”, pierwszy kwartał tego ...