Fotografia wnętrz

Ożywianie Starego Portu

Systematycznie postępują prace przy budowie nowoczesnego zaplecza przystani jachtowej w Starym Porcie. Pod koniec rozpocznie się montaż kontenerowych budynków kompleksu. To nie jedyne planowane inwestycje w Starym Porcie.

fot. PIM

Zaplecze socjalne dla przystani jachtowej powstaje w Starym Porcie, który od zachodu ograniczony jest murem oporowym wzdłuż ul. Szyperskiej, od północy i wschodu – korytem rzeki Warty, a od południa – ul. E. Estkowskiego.

Po uprzednim przygotowaniu terenu pod inwestycję wykonano już płytę fundamentową pod przyszłe zaplecze oraz instalacje wodną, elektryczną i kanalizacyjną. Pod koniec lipca rozpocznie się montaż elementów budynku, a po nim nastąpią prace wykończeniowe, budowa oświetlenia zewnętrznego oraz montaż schodów. Całość prac uzupełnią nasadzenia zieleni i nowy zjazd z ul. Estkowskiego.

Zaprojektowany w formie stalowego kontenera budynek będzie składał się z części socjalno-sanitarnej oraz zaplecza gastronomicznego. Na części dachu obiektu zlokalizowany zostanie taras, na który będą prowadzić schody zewnętrzne.

Konstrukcja budynku ma zapewniać łatwą komunikację między strefami. Z części socjalno-sanitarnej (pryszniców, toalet i pralni) będą mogły korzystać osoby cumujące w przystani jachtowej, również osoby z niepełnosprawnościami.

W części gastronomicznej użytkownicy przystani będą mogli zjeść posiłek, kupić napoje oraz uzupełnić zapasy na dalszą podróż po rzece. Zaplecze gastronomiczne będzie dostępne również dla osób z zewnątrz, które zechcą spędzić wolny czas w centrum miasta.

Zakończenie całości prac budowlanych związanych z budową zaplecza przewidziano na koniec września 2019 r.

W drugiej połowie roku zakończą się prace projektowe przy całorocznej przystani jachtowej na Warcie, która docelowo ma być centralnym miejscem postoju statków w Poznaniu na śródlądowej drodze wodnej. Wyposażona w dostęp do wody pitnej i energii elektrycznej, monitoring oraz oświetlenie, zapewni odbiór ścieków i nieczystości stałych od żeglujących. Ma dysponować miejscami dla 80 jednostek pływających i 5 dla służb ratunkowych. Komunikacja z lądem odbywać się będzie co najmniej dwoma trapami.

W tym samym czasie będzie gotowy również projekt przystani nurtowej, która ma powstać na wysokości Czartorii. Przeznaczona będzie m.in. dla barek kawiarnianych. Będzie miała 100 m długości, w tym 75 m linii cumowania. Maksymalne zanurzenie cumujących w tym miejscu statków wynosić będzie 1,4 m.

x

Zobasz także

Hotel zamiast biurowca

Prace budowlane związane z przebudową dawnego biurowca Projprzem Makrum na obiekt sieci Focus Hotels, wchodzą ...

Panattoni Park Poznań IV

Gasa Group, europejski eksporter roślin i kwiatów, podpisała umowę na 2,5 tys. mkw. powierzchni w ...

Echo Investment kupuje Tesco

Spółki z grupy Echo Investment podpisały przedwstępne umowy zakupu zabudowanych nieruchomości w Poznaniu, Łodzi i ...

Nadolnik dla studentów

Już niedługo ma ruszyć II etap inwestycji Nadolnik Compact Apartments, inteligentnych apartamentów przeznaczonych zwłaszcza dla ...

Polody stawia na Lusówko

Firma Polody, dealer samochodowy, przygotowała rozbudowę kompleksu sprzedażowo-warsztatowego w miejscowości Lusówko, w woj. wielkopolskim. W ...