Fotografia wnętrz
Ładowarki emu.energy

Ożywianie Starego Portu

Systematycznie postępują prace przy budowie nowoczesnego zaplecza przystani jachtowej w Starym Porcie. Pod koniec rozpocznie się montaż kontenerowych budynków kompleksu. To nie jedyne planowane inwestycje w Starym Porcie.

fot. PIM

Zaplecze socjalne dla przystani jachtowej powstaje w Starym Porcie, który od zachodu ograniczony jest murem oporowym wzdłuż ul. Szyperskiej, od północy i wschodu – korytem rzeki Warty, a od południa – ul. E. Estkowskiego.

Po uprzednim przygotowaniu terenu pod inwestycję wykonano już płytę fundamentową pod przyszłe zaplecze oraz instalacje wodną, elektryczną i kanalizacyjną. Pod koniec lipca rozpocznie się montaż elementów budynku, a po nim nastąpią prace wykończeniowe, budowa oświetlenia zewnętrznego oraz montaż schodów. Całość prac uzupełnią nasadzenia zieleni i nowy zjazd z ul. Estkowskiego.

Zaprojektowany w formie stalowego kontenera budynek będzie składał się z części socjalno-sanitarnej oraz zaplecza gastronomicznego. Na części dachu obiektu zlokalizowany zostanie taras, na który będą prowadzić schody zewnętrzne.

Konstrukcja budynku ma zapewniać łatwą komunikację między strefami. Z części socjalno-sanitarnej (pryszniców, toalet i pralni) będą mogły korzystać osoby cumujące w przystani jachtowej, również osoby z niepełnosprawnościami.

W części gastronomicznej użytkownicy przystani będą mogli zjeść posiłek, kupić napoje oraz uzupełnić zapasy na dalszą podróż po rzece. Zaplecze gastronomiczne będzie dostępne również dla osób z zewnątrz, które zechcą spędzić wolny czas w centrum miasta.

Zakończenie całości prac budowlanych związanych z budową zaplecza przewidziano na koniec września 2019 r.

W drugiej połowie roku zakończą się prace projektowe przy całorocznej przystani jachtowej na Warcie, która docelowo ma być centralnym miejscem postoju statków w Poznaniu na śródlądowej drodze wodnej. Wyposażona w dostęp do wody pitnej i energii elektrycznej, monitoring oraz oświetlenie, zapewni odbiór ścieków i nieczystości stałych od żeglujących. Ma dysponować miejscami dla 80 jednostek pływających i 5 dla służb ratunkowych. Komunikacja z lądem odbywać się będzie co najmniej dwoma trapami.

W tym samym czasie będzie gotowy również projekt przystani nurtowej, która ma powstać na wysokości Czartorii. Przeznaczona będzie m.in. dla barek kawiarnianych. Będzie miała 100 m długości, w tym 75 m linii cumowania. Maksymalne zanurzenie cumujących w tym miejscu statków wynosić będzie 1,4 m.

x

Zobasz także

Szansa prywatnych akademików

Rynek akademików w Polsce jest na wczesnym etapie rozwoju, ma jednak bardzo duży potencjał. Polsce ...

Trwa popyt na magazyny

Rynek magazynowo-logistyczny jest najdynamiczniej rozwijającym się sektorem nieruchomości w Polsce. Jednak nawet specjaliści z branży ...

Ruszył remont Sceny Roboczej

Rozpoczęły się prace remontowe w nieruchomości po dawnym kinie „Olimpia” przy ulicy Grunwaldzkiej 22. Mieści ...

Dwie hale w Swarożynie

Dekpol zakończył budowę dwóch hal magazynowych o łącznej powierzchni około 50 tys. m2. Inwestycja została ...

TESCO coraz mniejsze

Tesco zamyka kolejne sklepy. Do listy 32 przeznaczonych do likwidacji, o której sieć informowała na ...