Ukraina

Pociągi wrócą na trasę Jarocin–Września–Gniezno

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dziś umowę za 43,6 mln zł. na poprawę linii Września–Gniezno. Dzięki niej pasażerowie zyskają wygodną obsługę na stacjach w Gębarzewie, Marzeninie, Czerniejewie i Żydowie. To kolejna umowa na rewitalizację trasy Gniezno–Września–Jarocin.

Łącznie PLK przeznaczyły na nią prawie 100 mln zł. Inwestycja istotnie poprawi komunikację w Wielkopolsce.

Celem inwestycji jest przygotowanie tras dla przewozów pasażerskich między Jarocinem a Gnieznem. Pociągi powinny pojechać w grudniu, od nowego rozkładu jazdy 2017/2018. Przebudowane będą stacje w Gębarzewie, Marzeninie, Czerniejewie i Żydowie. Podróżni skorzystają z wygodniejszych, wyższych peronów. Zaplanowano na nich nowe: wiaty, ławki oraz gabloty i tablice informacyjne. Perony zyskają nową nawierzchnię oraz lepsze oświetlenie. Pochylnie i odpowiednie oznakowanie tras, to niektóre udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności.

– Każda inwestycja kolejowa o charakterze modernizacyjnym, czy rewitalizacyjnym jest istotna z punktu widzenia rozwoju infrastruktury w Wielkopolsce. Zwiększanie bezpieczeństwa i komfortu to najlepsza wizytówka dla polskich kolei. Warto pamiętać także o tym, że sprawnie działająca sieć kolejowa w naszej części kraju to równocześnie większa mobilność pasażerów i dodatkowy atut w kontekście rozwoju gospodarczego – komentuje wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann.

Szybsze i bezpieczniejsze podróże

Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz rewitalizacja 24 obiektów inżynieryjnych oraz 19 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych zapewni wyższy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Wymieniony zostanie tor na długości przeszło 23 km. Przejazd pociągów przez stacje Gębarzewo i Czerniejewo usprawni wymiana 9 rozjazdów. Dzięki wykonanym pracom pociągi pasażerskie będą mogły jechać z prędkością do 120 km/h. Zwiększy się także przepustowość trasy.

Rewitalizacja linii nr 281 między Wrześnią a Gnieznem będzie kosztować 43,6 mln zł netto. Prace budowlane rozpoczną się na początku sierpnia 2017 r., a zakończą pod koniec czerwca 2018 r. Do grudnia wykonawca wykona wszystkie prace, które pozwolą, aby od nowego rozkładu jazdy 2017/2018 pojechały pociągi pasażerskie między Jarocinem a Gnieznem. Inwestycja jest finansowana z budżetu państwa. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm Alusta S.A. z Poznania oraz Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury DOLKOM z Wrocławia.

Powstaje dobra oferta dla podróżnych

Poza umową na odcinek Gniezno–Września, Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły już ponad 56 mln zł na rewitalizację linii nr 281 między Jarocinem a Gnieznem. Prace obejmowały m.in. tory i obiekty inżynieryjne.

Szczególnie ważna była, wykonana w 2016 r., modernizacja mostu w Orzechowie. W efekcie robót przywrócono dwutorową jazdę przez most. Ponadto wykonano modernizację na odcinku Żerków–Orzechowo i przyłączenie bocznicy Volkswagena na stacji Września. Modernizacja na odcinku Jarocin–Żerków oraz stacji Żerków ma być ukończona do 30 września 2017 roku. Na odnowionych odcinkach zapewniona jest możliwość jazdy pociągów pasażerskich z prędkością 100/120 km/h, a towarowych 80 km/h.

Działania zarządcy infrastruktury konsekwentnie zmierzają do budowy coraz lepszych połączeń w regionie. Zwiększa się dostępność i konkurencyjność kolei, a tym samym lepsze warunki życia mieszkańców.

x

Zobasz także

Będzie obwodnica Kępna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na zaprojektowanie i wybudowanie 4-kilometrowego odcinka drugiej ...

Ten region kocha sport

Samorząd Województwa Wielkopolskiego z roku na rok coraz mocniej stawia na kulturę fizyczną, wspierając zarówno ...

Wojewoda wśród uczniów

Wojewoda wielkopolska Agata Sobczyk spotkała się z młodzieżą z Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Wyspiańskiego w ...

Pociągi wrócą do Kępna

To będzie inwestycja za 600 mln zł. Dzięki niej po 20 latach wrócą tam pociągi ...

Konkurs „Dla Planety 2030”

Nowoczesny sprzęt do nauki alfabetu Braille’a dla dzieci i nauczycieli oraz wodorowe autobusy – te ...