Ukraina

Poznań: wiadukt na Czechosłowackiej w ostatniej fazie budowy

Jeszcze w tym roku zakończy się budowa wiaduktu na ulicy Czechosłowackiej w Poznaniu. Inwestycja usprawni ruch na trasie pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem i zapewni większy poziom bezpieczeństwa. Modernizacja linii kolejowej Wrocław-Poznań na odcinku Czempiń-Poznań wkracza w zasadniczy etap. Od grudnia pociągi pojadą z prędkością 160 km/h. Podróż pociągami regionalnymi z Czempinia do Poznania skróci się o około 10 minut. Prace na 32 km odcinku tej linii przebiegają sprawnie.
W listopadzie zakończą się prace kolejowe przy wiadukcie na ulicy Czechosłowackiej. Nowy obiekt zapewni większe bezpieczeństwo i lepszą komunikację w obrębie miasta. Umożliwi także bezpieczne i wygodne dojście do przebudowanego przystanku Poznań Dębiec. Wykonawca jest w trakcie robót związanych z montażem wind i dojść na perony. Koszt budowy wiaduktu to około 20 milionów złotych.
Dotychczas na budowę konstrukcji wiaduktu, szybów windowych i wyjść schodowych zużyto około 4400 m sześc. betonu i 1080 ton stali.
– Wiadukt usprawni także ruch samochodów. Kierowcy nie będą musieli się zatrzymywać, kiedy będzie nadjeżdżał pociąg, a zatem zniknie problem korków w tym miejscu – powiedział Edward Luciński, kierownik kontraktu z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.Dodatkowo, dzięki robotom wykonanym przez miasto, dzielnica zyska nowoczesny i bezpieczny węzeł komunikacyjny.
Na początku października PLK przekaże miastu teren potrzebny do realizacji miejskiej części inwestycji przy wiadukcie.

Trwają prace na 12-kilometrowym odcinku między Luboniem a Mosiną. Modernizowane są tory, sieć trakcyjna oraz stacje i przystanki. Perony są przystosowywane dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wyposażane są w nowe wiaty, nawierzchnię, ławki tablice informacyjne, oświetlenie oraz czytelne oznakowanie. Na tym odcinku PLK modernizują także 9 przejazdów kolejowo-drogowych. Trwają prace przy wiaduktach w Łęczycy i Mosinie.
Modernizacja między Czempiniem a Poznaniem realizowana jest w ramach fazy II projektu „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław-Poznań, etap III, odcinek Czempiń-Poznań.” Wartość kontynuowanych robót to około 360 mln zł.

x

Zobasz także

Czy w Koninie będą atomówki

Bruksela stawia na całkowitą dekarbonizację sektora energetycznego do 2040 roku i praktyczne wyeliminowanie generacji z ...

Olbrzymi hotel nad Maltą

Wielki i długi na 150 metrów hotel w poprzek stoku nad Jeziorem Maltańskim w Poznaniu ...

Miasto kupiło kino

Kino Pionier ma zostać kupione przez miasto – zdecydowali radni Szczecina. To jedno z najstarszych ...

Nie chcą rozbiórki GH Malta

  Trzy podmioty zaskarżyły pozwolenie na zburzenie centrum handlowego w Poznaniu. Zgodę, na wniosek właściciela, ...

Biurowiec akademikiem

Pierwszy wysokościowiec w Poznaniu, wzniesiony po wojnie jako siedziba Biura Odbudowy Miasta Poznania, zostanie przebudowany. ...