Ukraina

Pracują nad koncepcją tramwaju na Naramowice

Wiceprezydent Poznania Maciej Wudarski informuje, że jednostki miejskie zakończyły analizę merytoryczną koncepcji przebiegu I etapu budowy trasy tramwajowej na Naramowice. Koncepcja została przygotowana przez specjalistów z Politechniki Poznańskiej na zlecenie Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta.
Obecnie miasto prowadzi prace koncepcyjne dwóch etapów tej inwestycji. I etap to trasa od pętli Wilczak na Naramowice, a II etap – odcinek od skrzyżowania ul. Małe Garbary i Estkowskiego do pętli na Wilczaku. Wybór kolejności realizacji podyktowany jest potrzebą jak najszybszego zapewnienia dostępu do sprawnego transportu zbiorowego mieszkańcom Naramowic, jak również lepszego przygotowania terenu. Wcześniej prowadzono już tam prace przygotowawcze do budowy ul. Nowej Naramowickiej.
Koncepcja I etapu została przygotowana w czerwcu br. przez zespół specjalistów Politechniki Poznańskiej. W ubiegłym tygodniu zakończyła się jej analiza przez merytoryczne jednostki urzędu.
– Gotowa opinia została przekazana do wykonawcy koncepcji, który ma teraz dwa tygodnie na ustosunkowanie się do tych uwag – wyjaśnia Piotr Wiśniewski, dyrektor BKPiR UMP. – I wówczas będziemy mogli to opracowanie udostępnić.
Koncepcja zakłada poprowadzenie trasy tramwaju na Naramowice śladem planowanej ul. Nowej Naramowickiej, będzie jej towarzyszyć przebudowa układu drogowego przy skrzyżowaniu Lechicka-Naramowicka. Według tego wariantu pętla na Naramowicach zostanie zlokalizowana przy ul. Bożydara. Powstanie także wiadukt z torami kolejowymi, możliwa będzie budowa jednej nitki samochodowej oraz układu chodników i dróg rowerowych.
Nad etapem II prace cały czas trwają – prowadzi je inny zespół specjalistów z Politechniki Poznańskiej, w szerszym składzie.
– To trudniejszy etap – mówi dr inż. Jeremi Rychlewski z Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Politechniki Poznańskiej. – Właśnie trwają tam badania geotechniczne podłoża, które powinny się zakończyć we wrześniu.
Kolejna kwestia to dość gęsta zabudowa tej części miasta – znajdują się tam ruchliwe ulice, tory i wiadukt kolejowy. Na chwilę obecną zespołowi udało się już zakończyć uzgodnienia z PKP i gestorami sieci. To też jest spory problem w tym rejonie, ponieważ ich zagęszczenie jest tu wyjątkowo duże.
Udało się również uzyskać bardzo dużo materiału archiwalnego w zakresie instalacji podziemnych okolicy ul. Szelągowskiej i wiaduktu kolejowego. Równolegle trwają prace nad analizą koncepcji wykorzystania wiaduktu w ul. Garbary lub innych alternatywnych przejazdów.
Zakończenie całości prac analitycznych przewidziane jest na grudzień.

x

Zobasz także

Zamkną Most Dworcowy

Zapowiedziano remont ważnego torowiska. To dwa miesiące utrudnień również dla kierowców!   Zdjęcie ilustracyjne, archiwum ...

Co z działką przy Szkolnej

Radny Andrzej Rataj złożył interpelację w sprawie sytuacji i przyszłości zabytkowych zabudowań dawnego szpitala miejskiego ...

Woodrow i Foch uhonorowani

Uroczystość poświęcona pamięci 28. prezydenta Stanów Zjednoczonych – Thomasa Woodrowa Wilsona – odbyła się 2 ...

Budujemy Nasze Muzeum

Wmurowanie kamienia węgielnego pod Muzeum Powstania Wielkopolskiego Na placu budowy Muzeum Powstania Wielkopolskiego odbyła się ...

Rozbiórka Galerii Malta

Galeria Malta znika z miejskiego krajobrazu. Rozpoczęła się rozbiórka konstrukcji budynku W czwartek rozpoczęła się ...