Projektowana linia tramwajowa do krakowskich Mistrzejowic będzie przekraczać rondo Młyńskie bezkolizyjnie poniżej poziomu gruntu, a nie jak pierwotnie planowano naziemnie. Zmiany są odpowiedzią na oczekiwania mieszkańców i pozwolą skoordynować inwestycję z planami budowy premetra.
Nowa linia tramwajowa jest realizowana kosztem ponad 1,125 mld zł w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Inwestycja ma zostać oddana do użytku w 2024 roku. Na wykonawcę i operatora linii władze Krakowa wybrały konsorcjum firm PPP Solutions Polska (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu (partner).
Jak poinformowali we wtorek przedstawiciele wykonawcy, zapadła decyzja w sprawie zmian projektowych w obrębie ronda Młyńskiego. Partnerzy projektu budowy linii tramwajowej porozumieli się w sprawie realizacji alternatywnego wobec pierwotnej koncepcji wariantu przebiegu torowiska – na poziomie „-1”. Zmiany są odpowiedzią na oczekiwania mieszkańców i pozwolą skoordynować inwestycję z planami budowy premetra.
Źródło:portalsamorzaodwy.pl