Ukraina

Remonty dworców w Poznaniu i Puszczykówku

PKP SA ogłosiły wczoraj (14. 06. 2010) przetarg publiczny nieograniczony na wykonawcę robót budowlanych przy remoncie Dworca Letniego w Poznaniu. Zbliża się także termin rozpoczęcie robót remontowych na dworcu Puszczykówko. W piątek (18. 06. 2010) znana będzie data przekazanie placu budowy firmie, która wygrała przetarg na roboty budowlane.

Na stronie internetowej PKP SA www.pkp-nieruchomosci.pl oraz w Biuletynie Zamówień Publicznych, dostępnym na internetowej stronie Urzędu Zamówień Publicznych ukazało się ogłoszenie przetargowe na wykonawcę robót budowlano-montażowych na Dworcu Letnim w Poznaniu.
Otwarcie ofert nastąpi 28. 06. 2010 r. Wykonawca wybrany zostanie do 26. 07. 2010 r. Kryterium wyboru wykonawcy remontu będzie cena.
Dworzec Letni położony przy ul. Dworcowej w Poznaniu wybudowany został jako luksusowy, prywatny dworzec dla cesarza Wilhelma II, który ze względów prestiżowych i bezpieczeństwa podróżował prywatnym pociągiem. Miejsce to ma szczególne znaczenie dla historii miasta i Wielkopolski. 26 grudnia 1918 roku na Dworzec Letni w Poznaniu przyjechał pociąg z Ignacym Paderewskim, którego pobyt w Poznaniu stał się bezpośrednią przyczyną wybuchu Powstania Wielkopolskiego.

Remont Dworca Letniego przewiduje odtworzenie pierwotnego kształtu budynku (m.in. odbudowę dachu). Wyremontowany zostanie dworzec oraz wiata peronowa. Prace obejmą: odtworzenie i wymianę konstrukcji i pokrycia dachowego budynku dworca, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, wykonanie instalacji, budowę małej architektury wokół dworca i wiaty, przebudowę peronu oraz wykonanie iluminacji świetlnej.

W piątek (18. 06. 2010 r.) znany będzie termin przekazania placu budowy na dworcu Puszczykówko firmie Zakład Budowlano-Sztukatorski, Konserwacja Zabytków, Marian Komaniecki z Poznania, która wygrała przetarg publiczny na roboty budowlano-montażowe dla przebudowy dworca kolejowego. Remont dworca ma ruszyć przed końcem czerwca.

Dworzec Puszczykówko zbudowany został w 1911 roku. Obsługuje Puszczykowo będące tradycyjnym miejscem wycieczek i wypoczynku poznaniaków. Remont dworca zakłada nowe pokrycie dachowe budynku dworca i wiaty, renowację elewacji zewnętrznej budynku dworca wraz z wiatą, wymianę instalacji i stolarki okiennej, przebudowę pomieszczeń wewnętrznych oraz dojścia do budynku dworca.

Polskie Koleje Państwowe prowadzą wielki program rewitalizacji dworców kolejowych. Jest to największa modernizacja dworców od 20 lat!
Do 2012 roku w rewitalizację dworców zostanie zainwestowane ponad 980 mln złotych. Modernizacje dworców finansowane są z funduszy Unii Europejskiej (547 mln złotych), budżetu państwa (434 mln złotych) oraz funduszy własnych PKP SA (102 mln złotych). Przez dwa lata (2008-2009) przygotowano niezbędną dokumentację, pozwolenia administracyjne, uzgodnienia z samorządami oraz finansowanie projektów.
PKP SA współpracuje także z dużymi firmami deweloperskimi, które są współinwestorami przebudowy dworców w Katowicach, Poznaniu oraz Warszawie (Warszawa Zachodnia). Wartość przygotowywanych wspólnie inwestycji z deweloperami wynosi ponad 1,5 mld złotych.
Wyremontowane i zmodernizowane dworce będą bardziej funkcjonalne, wyposażone w nowe rozwiązania stosowane w przestrzeniach publicznych, bezpieczniejsze dzięki nowoczesnemu systemowi monitoringu i przystosowane do potrzeb osób mających trudności w sprawnym poruszaniu się.
– Tworzona nowa marka – Dworzec Polski – stanie się prawdziwą przystanią w podróży. Zapewni podróżnemu maksimum komfortu i poczucia bezpieczeństwa, pełny dostęp do informacji i oferty przewoźników oraz możliwość atrakcyjnego spędzenia czasu wolnego przed i po podróży. Dworzec Polski będzie przyjazny podróżnemu, służący informacją, komfortowy, bezpieczny, nowocześnie zarządzany, zintegrowany z systemem transportu publicznego, ale też silnie powiązany z przestrzenią miasta – mówi Piotr Kryszak, rzecznik prasowy PKP SA Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Poznaniu.
Jak informują PKP obiekty pod marką Dworzec Polski, będą nowoczesnymi węzłami komunikacyjnymi łączącymi różne środki transportu z parkingami, dodatkowymi usługami komercyjnymi, rozrywkowymi, biurowymi, ale też hotelowymi i gastronomicznymi. W obiektach Dworca Polskiego znajdzie dla siebie miejsce biblioteka, klub pracy twórczej, galeria artystyczna, klub muzyczny, ale też kina i teatry.

x

Zobasz także

Czy w Koninie będą atomówki

Bruksela stawia na całkowitą dekarbonizację sektora energetycznego do 2040 roku i praktyczne wyeliminowanie generacji z ...

Olbrzymi hotel nad Maltą

Wielki i długi na 150 metrów hotel w poprzek stoku nad Jeziorem Maltańskim w Poznaniu ...

Miasto kupiło kino

Kino Pionier ma zostać kupione przez miasto – zdecydowali radni Szczecina. To jedno z najstarszych ...

Nie chcą rozbiórki GH Malta

  Trzy podmioty zaskarżyły pozwolenie na zburzenie centrum handlowego w Poznaniu. Zgodę, na wniosek właściciela, ...

Biurowiec akademikiem

Pierwszy wysokościowiec w Poznaniu, wzniesiony po wojnie jako siedziba Biura Odbudowy Miasta Poznania, zostanie przebudowany. ...