кредиты онлайн онлайн кредит на карту кредит наличными
Bolechowo 750×200 – maj 2017

Rowerowe ułatwienia

Po montażu nowych 22 stacji do dyspozycji użytkowników w Poznaniu będzie aż 111 lokalizacji, gdzie będzie można wypożyczyć rower.

W tym roku, zgodnie z zapowiedziami, system PRM zostanie ponownie rozszerzony. I to o 22 stacje, a nie o 20 jak wcześniej planowano. Jest to możliwe dzięki inicjatywie radnej miejskiej, Karoliny Fabiś-Szulc. Dwa lata temu, dzięki niej, do systemu wprowadzono rowerki miejskie dla dzieci (na terenach rekreacyjnych wokół Malty). Tym razem radna wprowadziła do budżetu Miasta poprawkę, dzięki której na Grunwaldzie (w rejonie Junikowa) powstaną dwie stacje PRM.

– Stacje PRM są w tej okolicy bardzo potrzebne, będą stanowić doskonałe uzupełnienie transportu publicznego – wyjaśnia radna Karolina Fabiś-Szulc. I dodaje: – Popularność roweru miejskiego rośnie, nie mam wątpliwości, iż stacje powinny być jak najbardziej dostępne, a jest to możliwe poprzez rozbudowę systemu na jak największym obszarze.

Potwierdza to Maciej Wudarski, wiceprezydent Poznania: – Promujemy łączenie różnych środków transportu, a rower jest znakomitym sposobem dotarcia np. na przystanek czy dworzec, gdzie można się przesiąść na transport publiczny – mówi.

Nowe stacje PRM powstaną w centrum oraz na osiedlach, głównie ratajskich. Zostaną również uruchomione stacje na osiedlach Naramowice i Świerczewo – mieszkańcy wygrali je „kręcąc kilometry” podczas European Cycling Challenge.

Ubiegłoroczny sezon Poznańskiego Roweru Miejskiego był absolutnie rekordowy! System został rozbudowany do 89 stacji (w tym dwie sponsorskie) i ponad 970 rowerów, a zainteresowanie nim wzrosło natychmiastowo. Efekt? Rowery wypożyczono ponad milion razy, a liczba użytkowników zbliżyła się do 100 tysięcy.

Lokalizacje nowych stacji PRM:

os. Jagiełły,

Nasienna,

Jasna Rola,

os. Piastowskie,

os. Stare Żegrze,

Piaśnicka Rynek,

os. Orła Białego,

os. Rusa/Chartowo,

Inflancka,

Keplera,

Polanka,

Kórnicka,

Buczka/Kołłątaja,

Maczka,

Karpia,

Dmowskiego/Stablewskiego,

Targi,

Marcinkowskiego/Podgórna,

Sieroca,

Spadzista,

Malwowa/Złotowska,

Junikowo (pętla).

Nowe ścieżki i pasy dla rowerów mają powstać na Winogradach.

Rowerzyści zyskają przestrzeń m.in. na ul. Słowiańskiej i Murawie. To realizacja projektu z Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego. Rada Osiedla Nowe Winogrady Południe ma jednak wątpliwości co do niektórych rozwiązań.

Miasto poprzez Zarząd Dróg Miejskich zleciło Poznańskim Inwestycjom Miejskim wykonanie projektu zmian organizacji ruchu ulic Słowiańska -Murawa. Projekt przewiduje powstanie ścieżek rowerowych w pasach drogowych ulic. Według projektu na większości odcinków będą to wytyczone pasy dla rowerów, a przy skrzyżowaniach śluzy rowerowe.

W przypadku ul. Murawa na fragmencie od skrzyżowania z ul. Słowiańską w kierunku ul. Winogrady oraz od tego samego skrzyżowania w kierunku ronda Solidarności odbędzie się to kosztem pasów dla samochodów, bo na obu tych odcinkach ruch samochodów zostanie zawężony do jednego pasa. Rada Osiedla Nowe Winogrady Południe ma wątpliwości co do tego pomysłu.

– Zastanawiamy się, czy to dobre rozwiązanie, aby ul. Murawa zawężać do jednego pasa ruchu kosztem budowy ścieżek rowerowych, zwłaszcza, iż po obu stronach są dość szerokie chodniki, mało uczęszczane, które można by było wykorzystać. Podzielamy zamiłowanie włodarzy naszego miasta do rowerów, ale nie aż takim kosztem – informuje rada na swoim profilu na Facebooku.

Przygotowywane zmiany to projekt z Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego, na który przeznaczone jest 400 tys. zł. Przewiduje on ułatwienia dla rowerzystów na całym obszarze Winograd. Najważniejszym jego elementem jest Słowiańska Trasa Rowerowa czyli pasy rowerowe wraz z niezbędnymi uzupełnieniami w ciągu ulicy Słowiańskiej od ulicy Księcia Mieszka I aż do Wilczaka. Trasa zbierze ruch rowerowy z winogradzkich osiedli i połączy z głównymi ciągami rowerowymi w kierunku centrum: ulicami Księcia Mieszka I i Szelągowską.

Drugim elementem projektu jest parking rowerowy na końcu planowanej trasy, przy przystanku PST Słowiańska. Trzeci element projekt to powszechny kontraruch rowerowy na uspokojonych, jednokierunkowych uliczkach w całym rejonie.

Źródło: biuletyn.poznan.pl

chwilówki online przez Internet na Łowca Chwilówek to gwarancja szybkiej i bezpiecznej gotówki prosto na konto. 22 chwilówki w jednym miejscu, idealna chwilówka czeka dla Ciebie!
x

Zobasz także

Górny Taras Rataj bez bimby

W poniedziałek, 13 sierpnia rozpoczęły się prace przygotowawcze do przebudowy torowiska na Górnym Tarasie Rataj. ...

Dojazd do Wartostrady z Dębca

Wykonany łącznik między Wartostradą a Drogą Dębińską na całej długości jest asfaltowy, co pozwala na ...

Parowóz w parku Rataje

Na teren parku Rataje został już przetransportowany parowóz oraz wagon restauracyjny. Niedługo dołączy do nich ...

Biała Księga Toru Poznań

Urząd Miasta Poznania nie zgadza się z żadnym z zarzutów CBA dotyczących Toru Poznań. Przeprowadzona ...

Co po stadionie Warty

Jak już informowaliśmy dobiegły końca wieloletnie starania władz Miasta o pozyskanie stadionu im. Edmunda Szyca ...