Nickel 750×200 – Dąbrówka

Rusza budowa ronda na skrzyżowaniu Starołęckiej i Głuszyny

W poniedziałek, 10 lipca rusza budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Starołęckiej z ul. Głuszyna. Wyłoniony w drodze przeprowadzonego przez Poznańskie Inwestycje Miejskie przetargu wykonawca – spółka Skanska – zrealizuje tę inwestycję do końca listopada br. W czasie prowadzenia prac w tym rejonie obowiązywała będzie tymczasowa organizacja ruchu, trasy zmienią kursujące tam autobusy komunikacji miejskiej.

W wyniku rozpoczynającej się inwestycji, której koszt wyniesie 5,3 mln zł, w miejscu niebezpiecznego skrzyżowania powstanie rondo, a ul. Głuszyna zostanie przebudowana na odcinku od Starołęckiej do Klimontowskiej.

Będzie bezpieczniej

O konieczności poprawy bezpieczeństwa w okolicach skrzyżowania Starołęckiej z Głuszyną mówiło się od kilku lat, w związku z notowanymi często w tym miejscu wypadkami i kolizjami. W tegorocznym budżecie miasta zapisano środki niezbędne do przeprowadzenia prac.

Jest to inwestycja podnosząca przede wszystkim bezpieczeństwo. Usprawni ona przejazd przez to niełatwe skrzyżowanie. Przy rosnącym ruchu samochodowym jest tu niebezpiecznie o każdej porze dnia – mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania. – Będziemy się starali ukończyć ją jak najszybciej. Koniec prac planowany jest na listopad, natomiast na grudzień przewidujemy początek użytkowania w pełni funkcjonalnego ronda.

Prace oprócz budowy ronda i remontu nawierzchni obejmą m.in. budowę chodników, dróg dojazdowych do posesji oraz skrzyżowań, ścieżki rowerowej i zatoki autobusowej, przebudowę linii energetycznych, telekomunikacyjnych, wodociągowych i gazowych, a także kanalizacji deszczowej.

Na środku obecnego skrzyżowania stoi w tej chwili figura Marii Niepokalanej. Miejska konserwator zabytków nie wyraziła zgody na to, by ta rzeźba, ufundowana ponad 100 lat temu przez gminę Starołęka Wielka, stanęła na stałe w innym miejscu.

To co dla mieszkańców jest bardzo ważne – figurka zostanie na czas remontu przeniesiona w bezpieczne miejsce. Po zakończeniu inwestycji powróci na środek nowego ronda – zapewnia zastępca prezydenta.

Zmiana organizacji ruchu

W trakcie prowadzonych robót w rejonie skrzyżowania ul. Starołęckiej i ul. Głuszyna obowiązywać będzie tymczasowa organizacja ruchu. Całkowicie wyłączony z eksploatacji będzie w tym czasie odcinek ul. Głuszyna od skrzyżowania ze Starołęcką do ul. Lipnickiej.

Ul. Starołęcka, na odcinku od Wadowickiej do skrzyżowania z Głuszyną, będzie jednokierunkowa, a ruch na niej będzie odbywał się jedynie w kierunku prowadzącym od centrum Poznania. Lewoskręty w Andrychowską i Wadowicką nie będą możliwe, a dojechać do tych ulic będzie można od ul. Rozwadowskiej, albo objazdem przez ul. Lipnicką, Głuszyna, Klimontowską i Staszowską.

Jeden kierunek jazdy będzie obowiązywał także na ul. Głuszyna – od Lipnickiej do Klimontowskiej. Samochody będą poruszały się po nim również w kierunku prowadzącym od centrum Poznania. Podczas remontu niemożliwy będzie lewoskręt z ul. Głuszyna w Skawińską. Nie będzie można także skręcić w Lachowicką. Do obu tych ulic będzie można dojechać objazdem, prowadzącym od ul. Staszowskiej, na której będzie obowiązywał jeden kierunek jazdy.

Autobusem inaczej

W wyniku nowej, tymczasowej organizacji ruchu od 10 lipca zmienią się trasy, którymi kursować będą autobusy linii 58, 247 i 527. Autobusy 58 i 247 poruszające się się od strony Starołęki do Sypniewa kursować będą przez ul. Lipnicką. Trasa autobusu linii 527 ze Starołęki do Kamionek nie ulegnie zmianie, jednak w kierunku przeciwnym będzie on kursował przez Lipnicką, Głuszynę, Staszowską i Czernichowską. Tymi ostatnimi ulicami poruszać się będą również autobusy linii 58 i 247 jadące z Sypniewa na Starołękę.

Na trasie objazdowej zlokalizowany zostanie przystanek na żądanie Andrychowska. W czasie remontu nieczynne będą dotychczasowe przystanki Starołęka Wielka na ulicy Głuszyna – w obu kierunkach – oraz Tarnobrzeska w kierunku Starołęki. Funkcję przystanku Starołęka Wielka przejmie przystanek na ul. Starołęckiej w kierunku Sypniewa i Andrychowska n/ż na ul. Staszowskiej – wyjaśnia Agnieszka Smogulecka z Zarządu Transportu Miejskiego.

x

Zobasz także

UE dofinansuje tramwaj w Ratajczaka

Ponad 59 mln zł dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko otrzyma Poznań na budowę ...

Umowa na studium wykonalności III toru między Poznaniem Głównym a Wschodnim

Większą przepustowość linii między stacjami Poznań Główny a Poznań Wschód zapewni budowa trzeciego toru. PKP ...

107 mln zł dla Poznania na komunikację tramwajową

Na dwa poznańskie projekty Ministerstwo Rozwoju przeznaczy unijne dofinansowanie o łącznej wartości 107 mln zł. ...

Kamień węgielny pod poznańskie Pixele wmurowany

Obok charakterystycznej bryły nowoczesnego biurowca Pixel w Poznaniu powstają dwa bliźniaczo podobne budynki. Surowy cedr ...

Remont torowiska na ul. Królowej Jadwigi

Pierwszy remont torowiska od 20 lat na ul. Królowe Jadwigi rozpocznie się 24 czerwca. Większość ...