Jazda pociągów z prędkością 140 km/h, skrócenie czasu przejazdu, podniesienie poziomu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Polskie Linie Kolejowe za 34 mln zł zrewitalizują odcinek pomiędzy Wronkami a Miałami, co poprawi bezpieczeństwo i komfort podróży pomiędzy Poznaniem a Szczecinem. Rewitalizacja linii pomiędzy Wronkami a Miałami rozpoczęła się 17 sierpnia. Prace zostały tak zaplanowane, że nie wpływają na kursowanie pociągów. Na 20-km odcinku wymienione zostaną m.in. 52 tysiące podkładów oraz szyny. Oczyszczenie terenów obok linii kolejowej i wykonanie odwodnienia pozwoli utrzymać dobre parametry trasy.
Polskie Linie Kolejowe podczas prowadzonych rewitalizacji konsekwentnie podnoszą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Również na trasie Wronki-Miały 6 skrzyżowań toru z drogami zyska nową nawierzchnię, co zapewni m.in. płynny przejazd samochodów.
Wykonywane przez PLK prace zlikwidują ograniczenia prędkości. Pociągi przyśpieszą z 80 km/h do 140 km/h, a czas przejazdu między Wronkami a Miałami skróci się o około 6 min.
Zadanie finansowane jest z Funduszu Kolejowego i zakończy się w grudniu br. Prace wykonuje MOTO-ENGIL CENTRAL EUROPE S.A.
Rewitalizacja linii Wronki-Miały to kontynuacja wcześniejszych prac PLK, utrzymujących stabilny czas przejazdu na trasie Poznań-Krzyż-Szczecin. W 2013 r. PLK wykonała prace na odcinku Rokietnica-Pęckowo, a w 2014 r. między Szamotułami, Pęckowem a Wronkami – łącznie za ok. 50 mln zł.
W ramach perspektywy finansowej 2014-2020 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują kompleksową modernizację trasy Poznań-Szczecin Dąbie. Prace budowlane zostały zaplanowane na lata 2018-2021. Modernizacja będzie obejmować m.in. wykonanie nowych torów oraz przebudowę stacji i przystanków z przystosowaniem ich do obsługi osób mających trudności z poruszaniem się. Po wykonaniu wszystkich robót pociągi będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h. Na linii zostanie zainstalowany europejski system sterowania ruchem kolejowym, który zwiększy bezpieczeństwo. Po wykonaniu wszystkich prac podróż między Poznaniem a Szczecinem skróci się o około 30 minut. Koszt tej inwestycji to około 2 mld zł.