Rynek kusi hotelarzy

Światowe branże  oraz lokalni gracze stawiają na Polskę. Otwierają nowe hotele, kupują grunty oraz poszukują idealnych obiektów do przejęcia.

    Stabilizacja, wzrost, a może górka? Jak oceniają sytuację na rynku hotelarskim najwięksi gracze? O tym rozmawiali paneliści sesji „Nowe sieci w natarciu. Hotelowi gracze coraz mocniej celują w Polskę” podczas niedawno zakończonego Property Forum 2018.

    Polska właśnie awansowała w indeksie FTSE Russell do grona państw rozwiniętych. Jak to wpłynie na koniunkturę na rynku hotelowym? – Na rynku już jest ciekawie. Liczba pokoi się zwiększa, bo budowane są większe hotele. Nie tylko powstaje więcej obiektów tradycyjnych, ale też innych inwestycji typu aparthotele czy mieszkania na wynajem – przekonuje Saija Kekkonen, dyrektor zarządzający na Finlandię, Kraje Bałtyckie, Polskę i Rosję, Best Western. Nie ukrywa, że rośnie konkurencja. – Nastały trudne czasy dla branży hotelarskiej, ale niosą one w sobie pewien potencjał – podsumowuje.

     Louvre Hotels Group to sieć należąca do chińskiej grupy Jin Jiang. W Polsce klienci mogą korzystać już z obiektów sieci Golden Tulip, Campanile i Premiere Classe. Jak Chińczycy zareagowali na awans Polski? – Cieszymy się, że Polska jest uznawana za rynek w pełni rozwinięty. To spowoduje, że jeszcze więcej kapitału przybędzie do Polski. Wraz z rozwojem biznesu, będzie więcej zarówno gości biznesowych, jak i turystów. Postrzeganie państwa jako bardziej stabilnego sprzyja turystyce – podkreśla Adam Konieczny, dyrektor ds. rozwoju na Polskę i Europę Wschodnią, Louvre Hotels Group.

      Awans Polski pozytywnie ocenia też Julien Barbotin-Larrieu, prezes zarządu, H.E.S.A. – Już w bliskiej przyszłości, Polska będzie jednym z najprężniej rozwijających się rynków w Europie. Przed Polską otwierają się drzwi dla nowych luksusowych hoteli. Być może pojawią się hotele np. marki Four Seasons Hotels, a dzięki temu zagości tu też inny typ turysty – zauważa.

     Jego zdaniem do Polski z każdym rokiem do naszego kraju będzie przyjeżdżało coraz więcej turystów. – Turyści zwiedzili już kraje Europy Zachodniej, teraz przyszedł czas na zwiedzanie tej części Europy – przekonuje. W opinii prelegentów awans Polski w indeksie FTSE Russell może tylko pomóc. Ale i bez tego awansu na rynku hotelarskim dzieje się dobrze.

    Na rynku jest… gorąco Za nami okres wakacji, najbardziej gorący okres dla rynku hotelarskim. Jaki było to sezon dla hotelarzy w Polsce? Więcej na propertynews.pl

x

Zobasz także

Hotel zamiast biurowca

Prace budowlane związane z przebudową dawnego biurowca Projprzem Makrum na obiekt sieci Focus Hotels, wchodzą ...

Panattoni Park Poznań IV

Gasa Group, europejski eksporter roślin i kwiatów, podpisała umowę na 2,5 tys. mkw. powierzchni w ...

Echo Investment kupuje Tesco

Spółki z grupy Echo Investment podpisały przedwstępne umowy zakupu zabudowanych nieruchomości w Poznaniu, Łodzi i ...

Nadolnik dla studentów

Już niedługo ma ruszyć II etap inwestycji Nadolnik Compact Apartments, inteligentnych apartamentów przeznaczonych zwłaszcza dla ...

Polody stawia na Lusówko

Firma Polody, dealer samochodowy, przygotowała rozbudowę kompleksu sprzedażowo-warsztatowego w miejscowości Lusówko, w woj. wielkopolskim. W ...