Ukraina

Rynek kusi hotelarzy

Światowe branże  oraz lokalni gracze stawiają na Polskę. Otwierają nowe hotele, kupują grunty oraz poszukują idealnych obiektów do przejęcia.

    Stabilizacja, wzrost, a może górka? Jak oceniają sytuację na rynku hotelarskim najwięksi gracze? O tym rozmawiali paneliści sesji „Nowe sieci w natarciu. Hotelowi gracze coraz mocniej celują w Polskę” podczas niedawno zakończonego Property Forum 2018.

    Polska właśnie awansowała w indeksie FTSE Russell do grona państw rozwiniętych. Jak to wpłynie na koniunkturę na rynku hotelowym? – Na rynku już jest ciekawie. Liczba pokoi się zwiększa, bo budowane są większe hotele. Nie tylko powstaje więcej obiektów tradycyjnych, ale też innych inwestycji typu aparthotele czy mieszkania na wynajem – przekonuje Saija Kekkonen, dyrektor zarządzający na Finlandię, Kraje Bałtyckie, Polskę i Rosję, Best Western. Nie ukrywa, że rośnie konkurencja. – Nastały trudne czasy dla branży hotelarskiej, ale niosą one w sobie pewien potencjał – podsumowuje.

     Louvre Hotels Group to sieć należąca do chińskiej grupy Jin Jiang. W Polsce klienci mogą korzystać już z obiektów sieci Golden Tulip, Campanile i Premiere Classe. Jak Chińczycy zareagowali na awans Polski? – Cieszymy się, że Polska jest uznawana za rynek w pełni rozwinięty. To spowoduje, że jeszcze więcej kapitału przybędzie do Polski. Wraz z rozwojem biznesu, będzie więcej zarówno gości biznesowych, jak i turystów. Postrzeganie państwa jako bardziej stabilnego sprzyja turystyce – podkreśla Adam Konieczny, dyrektor ds. rozwoju na Polskę i Europę Wschodnią, Louvre Hotels Group.

      Awans Polski pozytywnie ocenia też Julien Barbotin-Larrieu, prezes zarządu, H.E.S.A. – Już w bliskiej przyszłości, Polska będzie jednym z najprężniej rozwijających się rynków w Europie. Przed Polską otwierają się drzwi dla nowych luksusowych hoteli. Być może pojawią się hotele np. marki Four Seasons Hotels, a dzięki temu zagości tu też inny typ turysty – zauważa.

     Jego zdaniem do Polski z każdym rokiem do naszego kraju będzie przyjeżdżało coraz więcej turystów. – Turyści zwiedzili już kraje Europy Zachodniej, teraz przyszedł czas na zwiedzanie tej części Europy – przekonuje. W opinii prelegentów awans Polski w indeksie FTSE Russell może tylko pomóc. Ale i bez tego awansu na rynku hotelarskim dzieje się dobrze.

    Na rynku jest… gorąco Za nami okres wakacji, najbardziej gorący okres dla rynku hotelarskim. Jaki było to sezon dla hotelarzy w Polsce? Więcej na propertynews.pl

x

Zobasz także

O nową definicję spalarni

Unia Metropolii Polskich zwróciła się do Komisji Europejskiej o włączenia instalacji termicznego przekształcania odpadów komunalnych ...

Kulczyk sprzedaje A2

Sebastian Kulczyk chce sprzedać spółki zarządzające autostradą A2. Transakcja szacowana na 4 mld złotych Zdjęcie ...

Stare fundamenty CK Zamek

Podczas prac na ul. Święty Marcin znaleziono fundamenty pierwotnego ogrodzenia Zamku. „Są potężne” O znalezisku ...

Dla klimatu w mieście

Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg, który wyłoni wykonawcę tej inwestycji wpisującej się w działania ...

„Tesco” pożegnało klientów

Tesco zakończyło działalność w Polsce. Żegna się z klientami. Sieć Tesco oficjalnie zakończyła w niedzielę ...