Bolechowo 750×200 – maj 2017

Solaris na wodór

 

Jak donosi epoznan.pl firma z podpoznańskiego Bolechowa zapowiedziała premierę nowego autobusu z napędem alternatywnym.

W 2019 roku do gamy producenta dołączy Solaris Urbino 12 hydrogen, czyli pojazd napędzany energią z wodorowego ogniwa paliwowego. Będzie on całkowicie bezemisyjny. Energia potrzebna do zasilenia układu napędowego autobusu pochodzić będzie z wodoru, który z kolei będzie przetwarzany w ogniwie paliwowym na prąd elektryczny. Dzięki zastosowanej w pojeździe technologii, autobus wodorowy będzie miał możliwość pokonania rekordowego (z całej gamy autobusów elektrycznych) zasięgu na pojedynczym tankowaniu – ponad 350 km – zapewnia firma.

Dodatkowo pojazd posiadać będzie niewielką baterię trakcyjną, która wspomoże ogniwo wodorowe w przypadku dużego zapotrzebowania na energię. 12-metrowy pojazd będzie miał możliwość naładowania baterii także poprzez gniazdo plug-in i zabierze na pokład 80 pasażerów.

Nowy projekt to rozwinięcie koncepcji z 2014 roku. Wówczas producent dostarczył dwa elektryczne autobusy dla Hamburga. Tam jednak ogniwo wodorowe jedynie wspomagało główną baterię, a w tym przypadku będzie podstawą napędu.

– Rewolucja w zakresie ekologicznego transportu publicznego jest faktem – Solaris postanowił odpowiedzieć na to zapotrzebowanie kolejnym produktem. A autobusy wodorowe mają wszelkie predyspozycje, by zaistnieć szerzej na rynku: są tanie w eksploatacji, lżejsze od autobusów elektrycznych, mają zasięg wystarczający na przejechanie 350 km na jednym tankowaniu wodoru (tyle wynosi średnio dzienny przebieg autobusu miejskiego) i są całkowicie bezemisyjne – jedyną substancją wydzielaną podczas jazdy jest bowiem para wodna – przekonuje dr Dariusz Michalak, wiceprezes Solaris Bus & Coach odpowiedzialny za obszar Badań i Rozwoju.

x

Zobasz także

Tańszy prąd dla e-autobusów?

Tańszy prąd dla e-autobusów Drożejący prąd zniechęca do rozwoju elektromobilności. Ministerstwo Energii (ME) przedstawiło więc ...

Tylko 2,5 tys. e-aut

Plan rozwoju elektromobilności zakładał, że na koniec 2018 roku będzie w Polsce 14 tysięcy samochodów ...

VW e-up tańszy

Wysoka cena to jedna z głównych barier rozwoju segmentu pojazdów z napędem elektrycznym. Dlatego też ...

E-radiowozy w Szczecinie

Pierwsze w Polsce elektryczne radiowozy dla Policji – kupione przy wsparciu WFOŚiGW w Szczecinie (fot. ...

E-Solarisy dla Poznania

21 autobusów elektrycznych dostarczy do końca lutego 2020 roku do Poznania Solaris Bus & Coach. ...