SPAR sfinalizował umowę przejęcia Grupy Piotr i Paweł. Transakcja ta oznacza realizację planu inwestycyjnego oraz wykonanie decyzji UOKiK w sprawie koncentracji sieci. Sklepy Piotr i Paweł będą systematycznie zmieniać logo na SPAR i dołączą do międzynarodowego holdingu. W planach zarządu jest, by sieć SPAR osiągnęła w Polsce ponad 150 sklepów do końca 2020 roku.
– Zgodnie z zapowiedziami intensywnie pracujemy nad budową sieci detalicznej SPAR w Polsce, a finalizacja umowy przejęcia udziałów w Grupie Piotr i Paweł to ważny etap dla współpracujących z nami detalistów. Dofinansowaliśmy sieć, aby mogła wykonać założenia postępowania sanacyjnego i przygotowujemy rebranding sklepów. Naszym celem jest, by sieć SPAR osiągnęła w Polsce ponad 150 sklepów do końca 2020 roku – powiedział Tomasz Syller, dyrektor zarządzający, członek zarządu WASZ SKLEP SPAR.
Zgodnie z założeniami SPAR GROUP – jako inwestor – wspiera sieć w zakresie spłaty zobowiązań, negocjacji umownych i rozwoju. Dotychczas podpisano lub odnowiono kontrakty z prawie 300 dostawcami. Zgodnie z planem, w systemie logistycznym będzie wkrótce dostępne ponad 6.500 produktów od prawie 500 dostawców.
Ponadto SPAR GROUP uruchomi w Polsce nowoczesne centrum dystrybucyjne dla obsługi detalistów. Prowadzone są już warsztaty z zespołem logistycznym oraz analiza potencjalnych lokalizacji. Nowe centrum logistyczne będzie uzupełnieniem i rozszerzeniem możliwości logistycznych wynikających z dotychczasowej infrastruktury Grupy Piotr i Paweł