1 marca rozpocznie się kolejny sezon Poznańskiego Roweru Miejskiego. W tym roku po raz kolejny użytkownicy otrzymają dodatkowe strefy wypożyczeń i więcej rowerów bezstacyjnych. Rower miejski, jako ważny element miejskiego systemu przemieszczania się zostanie bardziej związany z klasycznym transportem miejskim. Posiadacze karty PEKA z ważnym biletem okresowym nadal będą mogli korzystać z bezpłatnych 30 minut podróży PRM, aby wygodnie przesiadać się z roweru na autobus lub tramwaj na liniach ZTM. Użytkownicy, którzy nie będą posiadać biletu okresowego, za pierwsze 30 minut wypożyczenia zapłacą symboliczną złotówkę.
– Po raz kolejny rozbudujemy system rowerów bezstacyjnych, który jest znacznie bardziej elastyczny i przyjazny dla użytkowników, ma dużo większe perspektywy dalszego rozwoju. Dlatego w trakcie zbliżającego się sezonu przybędzie 7 stref i 87 rowerów 4G – mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Operator wykorzystuje zimę na niezbędną konserwację i drobne naprawy rowerów, tak żeby jak najlepiej służyły użytkownikom od 1 marca.
– Przerwa zimowa to dla nas ważny okres, a jeszcze ważniejszy dla naszych rowerów. Każdy pojazd, który trafia do serwisu jest przez nas dokładnie sprawdzany i jeżeli wymaga choćby drobnej naprawy, to się nim odpowiednio zajmujemy. Wszystkie prace przebiegają zgodnie z planem, niedługo będziemy w pełni gotowi na rozpoczęcie kolejnego sezonu rowerowego w Poznaniu. Dodatkowo, weryfikujemy całą infrastrukturę – mówi Łukasz Dubieniecki, dyrektor ds. Operacji i Utrzymania w Nextbike Polska.
W tym sezonie będzie można korzystać z:
– 113 stacji roweru miejskiego PRM 3G (wypożyczanych i zwracanych w stacjach PRM), a w nich prawie z 1000 rowerów,
– 3 stacji PRM 3G z rowerkami miejskimi dla dzieci: Malta Ski, Termy Maltańskie i Rondo Śródka,
– 76 rowerów wyposażonych w foteliki, służące do przewozu dzieci,
– ponad 600 rowerów PRM 4G (wypożyczanie i zwrot w wyznaczonych strefach PRM 4G, a nie w stojakach na stacjach PRM 3G) i dodatkowo 30 rowerów elektrycznych PRM 4G,
– 179 miejskich stref postoju rowerów 4G i 746 rowerów 4G. 80 stref znajduje się w pobliżu stacji PRM 3G, natomiast Strefa Centrum to obszar wewnątrz I ramy komunikacyjnej, z wyjątkiem płyty Starego Rynku.
Więcej na stronie poznan.pl