Finansowanie pomostowe

Strategia Polskich Mebli

Podczas największych targów meblowych w Polsce przedstawiono strategię marki dla polskiej branży meblarskiej, która ma wzmacniać rozpoznawalność i konkurencyjność polskich mebli na rynkach międzynarodowych. Podczas konferencji prasowej z udziałem Jadwigi Emilewicz, minister Przedsiębiorczości i Technologii ,Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zaprezentowała wyniki dwóch projektów realizowanych w ramach Programu flagowego Polskie Meble. Natomiast Polski Fundusz Rozwoju podsumował działania Akceleratora Eksportu Branży Meblarskiej.

Branża meblarska jest jedną z sił napędowych polskiej gospodarki. Polska jest szóstym producentem i trzecim największym eksporterem mebli na świecie. W Europie Polska odnotowuje największą dynamikę wzrostu eksportu: +111% w okresie od 2006 do 2017 r.

Te dane nie idą jednak w parze z międzynarodowym wizerunkiem polskich mebli i ich producentów. Tylko nieliczni sprzedają za granicą produkty z własnym logo. Większość dostarcza meble zagranicznym kontrahentom, którzy później sprzedają je pod własnymi markami. Klienci nie mają świadomości, że umeblowanie ich mieszkania pochodzi z Polski.
Pomimo wysokiego udziału eksportu w ogólnej sprzedaży (około 90%), polskie firmy nie inwestują też szerzej w międzynarodowy marketing, najczęściej ograniczając się do uczestnictwa w targach branżowych.
Rozpoznać rynki i Zbudować markę
Koncepcja marki polskiej branży meblarskiej, czyli tego, w jaki sposób chcemy budować wizerunek polskich mebli na świecie, została wyłoniona w rezultacie badań oraz warsztatu kreatywnego z przedstawicielami branży meblarskiej i opiera się na idei Smart Furniture, czyli mebli multifunkcyjnych, organizujących przestrzeń mieszkania w wygodny i optymalny sposób.
Opracowana strategia ma być wspólnym parasolem dla działań instytucji publicznych oraz producentów mebli. Poprzedziła ją analiza trendów rynkowych, stylów meblarskich, badanie oczekiwań polskiej branży meblarskiej w zakresie promocji oraz badanie opinii, jakie na temat polskich mebli mają partnerzy handlowi, eksperci i projektanci z głównych krajów-importerów – zaznacza Małgorzata Oleszczuk, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Przyjęta strategia przewiduje, że działania budujące świadomość i pożądany wizerunek polskich mebli na rynkach zagranicznych będą przede wszystkim skierowane do młodej, nowoczesnej rodziny z dużego miasta, o średnich i wyższych dochodach, która ceni sobie zaradność w zarządzaniu swoim mieszkaniem i… życiem.
Budowanie świadomości pochodzenia mebli ma współgrać z działaniami marketingowymi polskich producentów mebli na rynkach zagranicznych. Jedną z podstawowych rekomendacji Strategii jest umieszczanie na lub przy polskich meblach komunikatu jednoznacznie wskazującego Polskę jako kraj ich pochodzenia: Smart Furniture. MADE IN POLAND.
Wykorzystać potencjał branży
W sprawnym wejściu na wspomniane rynki pomoże Akcelerator Eksportu Branży Meblarskiej prowadzony w ramach Grupy PFR.
Polski Fundusz Rozwoju koordynuje i wspiera działania dla branży m.in. poprzez projekt Akcelerator Eksportu Branży Meblarskiej, a Grupa PFR dopasowuje narzędzia wsparcia w odpowiedzi na zidentyfikowane potrzeby pro-eksportowe. Mamy nadzieję, ze wypracowane w toku projektu zmiany w modelach biznesowych oraz strategii ekspansji pozwolą nam stać się pierwszym eksporterem mebli w Europie. – zapowiada Bartłomiej Pawlak, wiceprezes Polskiego Funduszu Rozwoju.
Strategia polskiej marki meblarskiej oraz kompletne wyniki analiz i badań są dostępne pod poniższym adresem: www.parp.gov.pl/component/site/site/strategia-marki-branzy-meblarskiej

x

Zobasz także

Biurowce jak dzieła sztuki

Dzieła sztuki to nie tylko przedmioty, które możemy znaleźć na wystawie w muzeum lub galerii. ...

Poznańska Ściana Zachodnia

Kapituła najwyżej oceniła projekt wykonany przez dwuosobowy zespół studentów Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Konkurs, którego ...

Wszystkie M1 dla EPP

EPP ogłosiło zakup czterech centrów handlowych M1 i zamknięcie drugiej transzy transakcji przejęcia szerszego portfela ...

Trwa pogoda dla budownictwa

Według wstępnych danych w pierwszych pięciu miesiącach 2019 roku oddano do użytkowania 79,3 tys. mieszkań, ...

Zmiany w Centrum Promienista

Portal epoznan.pl powołując się na branżowy portal projektinwestor.pl, informuje,że centrum handlowe, a chodzi o działające ...