Zamknięcia sklepów i zwolnienia grupowe, protesty pracowników, wyraźny spadek sprzedaży w 2018 roku, który ciąży całej grupie, odwrót konsumentów od zakupów w hipermarketach, zakaz handlu w niedziele… Sieci Tesco na polskim rynku nie jest łatwo. Do tego stopnia, że w wypowiedziach zarządu coraz wyraźniej słychać wątpliwości co do tego, czy warto o nasz rynek jeszcze walczyć. Jaką strategię wybierze Tesco? Wyjście z Polski czy dalszą restrukturyzację?
10 kwietnia sieć Tesco poda wstępne wyniki za rok finansowy 2018/2019. Być może tego dnia poznamy decyzję co do losów brandu w naszym kraju. 10 stycznia, przy okazji publikacji wyników za trzeci kwartał i okres świąteczny, Tesco poinformowało o zamknięciu 32 nierentownych sklepów w Polsce. To część planu zmniejszania kosztów operacyjnych i poprawy konkurencyjności i zyskowności polskiego biznesu.
Przypomnijmy, po likwidacji 32 sklepów do Tesco będzie należało w Polsce 365 placówek. W zeszłym roku sieć zamknęła 34 placówki. W 2017 – 11 placówek, w 2016 także 11 sklepów. Na koniec 2015 roku do Tesco należało 449 sklepów