Po ponad dwóch tygodniach robót przygotowawczych z niedzieli na poniedziałek, 17 na 18 marca, rozpoczęły się prace przy budowie trzeciego pasa w obu kierunkach na autostradowej obwodnicy Poznania. Mają one być gotowe do końca roku.
Na liczącym 16 km odcinku pomiędzy węzłami Poznań Zachód a Poznań Krzesiny wybudowany zostanie nie tylko trzeci pas ruchu w każdym kierunku, ale również zmodernizowana zostanie nawierzchnia. Będzie w pełni przystosowana do większego natężenia ruchu, wymienione zostaną bariery ochronne i całe oświetlenie. Wybudowane będą nowe, a istniejące rozbudowane, ekrany akustyczne wzdłuż całej trasy. W efekcie potroją one swoją powierzchnię i zapewnią lepszą ochronę większej liczbie mieszkańców Poznania. Ponadto na odcinku liczącym 27 km pomiędzy Nagradowicami i Gołuskami powstanie 10 tablic zmiennej treści na bieżąco informujących kierowców o sytuacji na drodze.
Prace „pod ruchem”
Rozbudowa obwodnicy Poznania, to pierwsza w Polsce tak skomplikowana inwestycja prowadzona na autostradzie „pod ruchem”. Jest ona niezwykle ważna dla wielu milionów kierowców nie tylko z Poznania i okolic, ale również i z całej Polski, bo A2 jest głównym międzynarodowym ciągiem komunikacyjnym łączącym wschodnią i zachodnią Polskę. Obwodnicą przejeżdża dziennie około 65 tysięcy pojazdów co oznacza, że rocznie korzysta z niej blisko 23 mln kierowców. Tak duże natężenie ruchu spowodowało, że Autostrada Wielkopolska SA zarządzająca tym odcinkiem drogi, już w 2013 roku w porozumieniu z GDDKiA podjęła działania zmierzające do rozbudowy obwodnicy o dodatkowy trzeci pas ruchu.
Podczas prac ograniczona będzie prędkość poruszania się do 70km/h. Kierowcy powinni szczególnie uważać na znaki informujące o sposobie poruszania się. Jadą na przykład od węzła Zachód lewy pas przeznaczony będzie tylko do tranzytu, bez możliwości zjazdu na węzłach Komorniki i Luboń.
Głównym wykonawcą prac jest wyłonione w publicznym przetargu konsorcjum A2Route Sp. z o.o. (Strabag Polska Sp. z o.o., KI One SA).