Nickel 750×200 – Botaniczna
Agrobex 750×100 – czerwiec 2017

Tunel na” Zakopiance”

Trwa drążenie tunelu na odcinku S7  Skomielna- Biała. Prace rozpoczęły się  od strony północnej. Trochę bardziej
zaawansowane

prace toczą się w tunelu prawym, którego długość przekroczyła już 260 m, natomiast w tunelu lewym – 235 m. Różnica w długości to zabieg celowy, wynikający z technologii drążenia tuneli, zwłaszcza w tak trudnym terenie. Równocześnie trwają prace przy zbrojeniu i konstrukcji jego ostatecznej obudowy. Dziś rozpoczynamy drążenie tunelu od strony południowej. Dzięki temu nie ma zagrożenia dla terminu realizacji tego odcinka Zakopianki – powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.9 października 2017 r. premier Beata Szydło oraz minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk wizytowali budowę tunelu na drodze ekspresowej S7, na odcinku od Lubnia do Rabki Zdroju, w związku z rozpoczęciem drążenia tunelu od strony południowej.
S7 Lubień – Rabka Zdrój
Budowa S7 od Lubnia do Rabki Zdroju rozpoczęła się w 2016 r. Na odcinku ok. 16,7 km nowej drogi (w tym 15,8 km ekspresowej) oprócz dwukomorowego tunelu o długości 2,06 km, który stanowił będzie 12,3% całej trasy, wybudowane zostanie 38 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady). Inwestycja została podzielona na trzy odcinki realizacyjne:
S7 Lubień – Naprawa,
S7 Naprawa – Skomielna Biała,
S7 Skomielna Biała – Chabówka.
Zakończenie prac na odcinku Skomielna Biała – Naprawa jest planowane na koniec 2020 r. Następnie planowane są odbiory techniczne. Budowa pozostałych odcinków S7 Lubień – Rabka, tj. Lubień – Naprawa oraz Skomielna Biała – Rabka – Chabówka, zakończy się wcześniej, w 2018 i 2019 r.
Wydrążono już ponad 500 metrów tuneli
Od strony północnej wydrążono już, wraz z obudową tymczasową, 266 metrów tunelu prawego, wykonano 192 metry spągu (część, po której zostanie poprowadzona jezdnia) oraz 83 metry stropu obudowy stałej. Na lewej nitce wydrążono wraz z obudową tymczasową 235 metrów, wykonano 161 metrów spągu oraz 70 metrów stropu obudowy stałej.

 

Trwają prace przy budowie muru oporowego przed portalem południowym tunelu, od strony Skomielnej Białej: skarpa nad murem wzmocniona została kotwami gruntowymi, wykonano też mur górny wraz z palisadą dodatkową u podnóża skarpy, mur środkowy, mikropale kotwiące dla palisady dodatkowej.

S7 Skomielna Biała – Chabówka – Rabka Zdrój
Umowa na budowę S7 Skomielna – Rabka Zdrój i dk 47 Rabka Zdrój – Chabówka została podpisana 31 marca 2016 r. z włoską firmą Salini, która na realizację drogi ma 22 miesiące od daty zawarcia umowy. Oprócz dwujezdniowej drogi o długości 6,1 km powstaną m.in. dwa węzły drogowe „Skomielna Biała” i „Zabornia”, Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej, 17 obiektów inżynierskich (wiadukty, estakady), w tym najdłuższy, liczący 992 metry oraz 4 małe mostki na ciekach przy węźle „Skomielna”.
Droga ekspresowa zakończona będzie węzłem Zabornia w Rabce Zdroju, do którego dobudowany zostanie fragment dk 47 (dwujezdniowy) do Chabówki, gdzie będzie włączony do istniejącej już dwujezdniowej dk 47 Chabówka – Rdzawka.

x

Zobasz także

Prologis Park Nitra

62 325 metrów kwadratowych w budowie; 80 procent powierzchni zarezerwowane dla 12 klientów to najważniejsze ...

Finowie wchodzą na rynek

Fiński deweloper YIT wybrał UNIBEP S.A na generalnego wykonawcę II etapu swojej pierwszej inwestycji mieszkaniowej ...

Salon Toyoty w Krakowie

Toyota Kraków zrealizuje w Modlnicy kompleks sprzedażowo – ekspozycyjny o kubaturze około  30 tys. m3. ...

Chińczycy w Stalowej Woli

Chińska korporacja LiuGong poczyniła w Polsce nowe inwestycje. W stołecznym biurowcu Eurocentrum oficjalnie otwarto europejską ...

Wola Libre. Stan surowy

Budowa kompleksu Wola Libre w Warszawie osiągnęła stan surowy zamknięty. Inwestycja belgijskiego dewelopera – firmy ...