Ukraina

W kwietniu ruszą konsultacje w sprawie wolnych torów

Na początku kwietnia rozpocznie się pierwszy etap konsultacji społecznych w sprawie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego poznańskich wolnych torów. Miejska Pracownia Urbanistyczna na 5 i 6 kwietnia zaplanowała dwa spotkania z mieszkańcami Poznania – jedno na Łazarzu, drugie na Wildzie. Zbieranie wniosków do projektu potrwa od 7 kwietnia do 5 maja. Zbieranie wniosków pod projektem wypełnia zapisy ustawy z 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. To jeden z pierwszych etapów prac nad planem miejscowym dla wolnych torów. Uchwałę w sprawie przystąpienia do prac nad projektem dla 118 ha w centrum miasta, ograniczonych ulicami Stanisława Matyi, Roboczą, Hetmańską i Kolejową, Rada Miasta Poznania podjęła 14 marca.
– Do prac nad tym projektem przystąpiono w związku z zakończoną procedurą konkursu na opracowanie projektu urbanistycznego zagospodarowania terenu wolnych torów w Poznaniu. Wynika to z zapisów porozumienia z 31 października 2014 roku o współpracy pomiędzy Miastem Poznań a Polskimi Kolejami Państwowymi SA w sprawie organizacji tego konkursu – wyjaśnia Łukasz Olędzki z Miejskiej Pracowni Urbanistycznej.
Dodaje, że przystąpienie do prac nad projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wolnych torów jest zgodne ze „Strategią Miasta Poznania 2020+”, a ściślej z głównym celem strategii, czyli podniesieniem jakości życia wszystkich mieszkańców, a także z priorytetami tego opracowania, zawierającymi się w hasłach: „Silna Metropolia”, „Zielone, mobilne miasto” oraz „Przyjazne osiedla”.
Sporządzenie planu miejscowego ma na celu uzyskanie najlepszego rozwiązania programowo-przestrzennego dla terenów wolnych torów jako nowej wielofunkcyjnej dzielnicy miasta i metropolii poznańskiej. Ma pomóc powiązać Wildę z Łazarzem w sposób integrujący funkcjonalnie i przestrzennie obie dzielnice oraz naprawić błędy urbanistyczne powstałe przy okazji lokalizacji nowego budynku dworców PKP i PKS, galerii handlowej oraz związanego z nimi układu transportowego. Określać ma także nowy układ komunikacyjny oraz normatyw parkingowy. Priorytet komunikacyjny ma mieć transport publiczny i rowerowy oraz ruch pieszy. Plan ma również ustalić maksymalne parametry i wskaźniki kształtowania oraz lokalizację nowej zabudowy.

x

Zobasz także

Zamkną Most Dworcowy

Zapowiedziano remont ważnego torowiska. To dwa miesiące utrudnień również dla kierowców!   Zdjęcie ilustracyjne, archiwum ...

Co z działką przy Szkolnej

Radny Andrzej Rataj złożył interpelację w sprawie sytuacji i przyszłości zabytkowych zabudowań dawnego szpitala miejskiego ...

Woodrow i Foch uhonorowani

Uroczystość poświęcona pamięci 28. prezydenta Stanów Zjednoczonych – Thomasa Woodrowa Wilsona – odbyła się 2 ...

Budujemy Nasze Muzeum

Wmurowanie kamienia węgielnego pod Muzeum Powstania Wielkopolskiego Na placu budowy Muzeum Powstania Wielkopolskiego odbyła się ...

Rozbiórka Galerii Malta

Galeria Malta znika z miejskiego krajobrazu. Rozpoczęła się rozbiórka konstrukcji budynku W czwartek rozpoczęła się ...