Ukraina

Wakacyjne plany remontów

W okresie wakacyjnym toczyć się będą remonty torowo-sieciowe w kilku miejscach Poznania. W całym 2018 roku na odnowę infrastruktury

torowo-sieciowej przeznaczono 25 milionów złotych, czyli osiem razy więcej niż w 2014 i milion więcej niż rok temu. Rok 2018 jest kolejnym, kiedy wzrasta kwota przeznaczona na naprawę torowisk w Poznaniu. Na ten cel wydanych zostanie w tym roku 25 mln złotych, a około 1,5 mln zł przeznaczonych zostanie na poprawę infrastruktury autobusowej.

W kolejnych latach, zgodnie z Wieloletnią Prognozą Finansową, na remonty i modernizacje zarówno infrastruktury torowo-sieciowej, jak i autobusowej, zarezerwowano po 26,5 mln zł w latach 2019 i 2020 oraz po 21,5 mln zł w latach 2021 i 2022.

Zaplanowane na 2018 rok prace są niezbędne dla utrzymania sprawności infrastruktury tramwajowej i zapewnienia bezpieczeństwa korzystania z komunikacji miejskiej. Dobry stan techniczny infrastruktury oznacza także niezawodność, sprawność i szybkość przejazdów.

Cztery remonty w terminie

– Wakacje to okres, kiedy – tradycyjnie już – przeprowadzana jest największa liczba prac mających wpływ na organizację transportu publicznego – mówi Piotr Snuszka, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. – To bowiem okres, kiedy, w przeciwieństwie do pozostałych miesięcy roku, z komunikacji zbiorowej nie korzystają regularnie uczniowie i studenci, a znacznie rzadziej, ze względu na okres urlopowy, także pozostali pasażerowie. Warto pamiętać, że krótkotrwałe utrudnienia są konieczne, aby poprawić stan infrastruktury torowo-sieciowej, a ZTM stara się tak zorganizować objazdy i komunikację zastępczą, aby utrudnienia były jak najmniej dokuczliwe dla pasażerów. Po zakończeniu prac będzie można podróżować bardziej bezpiecznie i komfortowo – dodaje dyrektor ZTM.

Na 2018 rok zaplanowano kilkanaście remontów, z czego zakończyły się już trzy – ul. Murawa/pętla Połabska, przejazdy Bobrzańska i Wiatraczna oraz na ul. Zamenhofa.

Prace na torowisku na ul. Hetmańskiej zakończą się planowo 30 czerwca, ale już wcześniej – od 23 czerwca – pozytywne zmiany odczują kierowcy. Od tego dnia wykonawca prac będzie zwężał ulicę tylko punktowo, poza godzinami szczytu komunikacyjnego, i tylko w sytuacji wystąpienia takiej potrzeby np. dostawy materiałów lub wywozu sprzętu. Po zakończeniu prac, czyli wymiany sieci trakcyjnej oraz torowiska, tramwaj pojedzie szybciej i ciszej.

– Przeprowadziliśmy już ważne prace związane m.in. z wymianą infrastruktury torowo-sieciowej na Murawie oraz Połabskiej, kończymy kompleksową wymianę torów i sieci w ciągu ul. Hetmańskiej, ale przed nami kolejne wymagające zadania. Te prace, choć czasowo uciążliwe, gwarantują pasażerom bezpieczną podróż, a także szybszy i bardziej komfortowy przejazd. Korzystają też mieszkańcy, ponieważ zastosowane rozwiązania powodują zmniejszenie generowanego hałasu – zaznacza Wojciech Tulibacki, prezes zarządu MPK Poznań.

Wymiana zwrotnic, przejazdów i trakcji

23 czerwca rozpoczną się prace związane z wymianą wyeksploatowanych zwrotnic i rozjazdów na węźle Półwiejska od strony ul. Górna Wilda. Prace potrwają do 6 lipca i są konieczne w związku z planowaną modernizacją torowiska na Wierzbięcicach.

W weekend, 7-8 lipca, naprawiana będzie zwrotnica i część łuku na skrzyżowaniu ulicy Królowej Jadwigi i Górnej Wildy od strony Wierzbięcic, w związku z czym nieprzejezdny dla tramwajów będzie odcinek od ul. Wierzbięcice do Półwiejskiej. Przez dwa dni tramwaje w kierunku Rataj będą jeździć objazdami przez ul. Wierzbięcice i Górna Wilda. Prace te będą wiązać się z koniecznością zwężenia ul. Królowej Jadwigi.

Od 2 do 16 lipca przebudowywany będzie przejazd przez torowisko na skrzyżowaniu ul. Grunwaldzka/Grochowska. Zamiast pełnego ubytków przejazdu asfaltowego pojawi się nowy, wykonany z tworzywa sztucznego. Wdrażana technologia gwarantuje większą trwałość i ograniczenie hałasu.

Także 2 lipca rozpocznie się kompleksowa modernizacja sieci trakcyjnej od węzła Traugutta do pętli Dębiec. Wymianie podlegać będą zarówno stare słupy trakcyjne, jak i cały osprzęt. Dodatkowo zmodernizowany zostanie system sterowania ruchem na pętli Dębiec. Prace maja się zakończyć 2 września.

Komunikacja zastępcza

– W związku z remontami nastąpią zmiany w kursowaniu niektórych tramwajów. Wprowadzone zostaną objazdy. Aby ułatwić przemieszczanie się zarówno na czas prac na ul. Grunwaldzkiej, jak i 28 Czerwca 1956r. uruchomiona będzie autobusowa komunikacja zastępcza – zaznacza Piotr Snuszka.

Linia T2 kursować będzie z Dębca przez 28 Czerwca 1956r., Wspólną, Rolna, 28 Czerwca 1956r. i Pamiątkową. W dni robocze, w godzinach szczytu komunikacyjnego, kursować będzie z częstotliwością co 7,5 min.

Linia T6 jeździć będzie z Junikowa przez ul. Grunwaldzką do ronda Jana Nowaka-Jeziorańskiego – w dni robocze w godzinach szczytu komunikacyjnego co 5 minut.

Prace nocne i weekendowe

W związku z naprawami gwarancyjnymi w  ciągu ul. Roosevelta w trzy noce, od 2 do 5 lipca w godzinach 21:00-5:00, wprowadzone zostaną następujące zmiany niektórych dziennych tramwajów, które pojadą przez ulice: Fredry, Gwarną i Św. Marcin. Autobusy nocne 231, 238, 240, 242, 249, 252 zatrzymywać się będą na przystanku tymczasowym na ul. Roosevelta.

14 i 15 lipca przeprowadzane będą naprawy gwarancyjne na przystanku Bałtyk. Zmieni się wówczas funkcjonowanie dwóch linii tramwajowych jadących w kierunku ronda Jana Nowaka-Jeziorańskiego.

Od nocy 13/14 lipca do nocy 23/24 lipca 2018 linie autobusowe nr 48, 59, 63, 69, 77, 240, 242, 251 zostaną skierowane na przystanek tymczasowy przy jezdni ulicy Bukowskiej.

W sierpniu dwa

Prac torowo-sieciowe przewidziano także na sierpień.  Na skrzyżowaniu ul. Wołyńskiej i Wojska Polskiego prowadzony będzie remont przejazdu tramwajowego. Wymieniona zostanie nawierzchnia torowa i drogowa zniszczonego przejazdu, dzięki czemu ruch tramwajowy i samochodowy będzie odbywał się ciszej i bezpieczniej. Te prace zaplanowano na pierwszą połowę sierpnia.

Następnie, we wrześniu (3-16 września) odbędzie się wymiana zużytych zwrotnic i rozjazdów na węźle Głogowska/Hetmańska od strony ul. Reymonta. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, termin prac został zsynchronizowany z pracami realizowanymi przez Aquanet, które wiążą się z koniecznością zamknięcia dla ruchu tramwajowego torowiska na  ul. Reymonta.

Szczegółowe opisy zmian w transporcie publicznym będą podawane na bieżąco, przed kolejnymi pracami. Będą one dostępne na stronach www.ztm.poznan.pl oraz www.mpk.poznan.pl

x

Zobasz także

Co z działką przy Szkolnej

Radny Andrzej Rataj złożył interpelację w sprawie sytuacji i przyszłości zabytkowych zabudowań dawnego szpitala miejskiego ...

Woodrow i Foch uhonorowani

Uroczystość poświęcona pamięci 28. prezydenta Stanów Zjednoczonych – Thomasa Woodrowa Wilsona – odbyła się 2 ...

Budujemy Nasze Muzeum

Wmurowanie kamienia węgielnego pod Muzeum Powstania Wielkopolskiego Na placu budowy Muzeum Powstania Wielkopolskiego odbyła się ...

Rozbiórka Galerii Malta

Galeria Malta znika z miejskiego krajobrazu. Rozpoczęła się rozbiórka konstrukcji budynku W czwartek rozpoczęła się ...

Wiadukt na Lutyckiej.Start

Rozpoczyna się realizacja ważnej inwestycji w północno-zachodniej części Poznania. Powstaną wiadukty, dzięki którym znikną uciążliwe ...