Ukraina

Wartostrada coraz dłuższa

Trwają odbiory kolejnego etapu Wartostrady. Prawie dwukilometrowy odcinek na zachodnim brzegu Warty biegnie od Mostu Przemysła I do Mostu Królowej Jadwigi.
Zostało jeszcze kilka kwestii technicznych do realizacji, w tym utwardzenie przejazdu pod mostem Królowej Jadwigi w kierunku parku Mazowieckiego. Ten element będzie wykonany najdalej do końca marca.Budowa trasy wzdłuż ul. Piastowskiej rozpoczęła się w sierpniu zeszłego roku. To już trzeci odcinek Wartostrady, który powstał w ostatnich latach. W 2016 roku oddano do użytku trasę o długości 2,34km od rzeki Głównej do rzeki Cybiny na wschodnim brzegu rzeki Warty. W maju zeszłego roku zakończono budowę odcinka od rzeki Cybiny do mostu Królowej Jadwigi liczącego 1,76km. Trasa po zachodniej stronie Warty pomiędzy ul. Królowej Jadwigi a ul. Hetmańską ma prawie 2 kilometry.

W II połowie 2018 roku ruszy budowa następnego odcinka Wartostrady, który po stronie Starego Miasta prowadzić będzie od mostu Królowej Jadwigi do Czartorii. Pobiegnie ona dolnym tarasem Warty. Rowerzyści będą mogli wybrać czy chcą jechać drogą wzdłuż murów gazowni i tzw. kontenerów, czy też niżej i bliżej rzeki.

W 2021 roku powinna się zakończyć budowa odcinka łączącego Wartostradę z Jeziorem Maltańskim, który będzie przechodził pod ul. Jana Pawła II tzw. Śluzą Cybińską. W tym miejscu wykorzystane będą fragmenty dawnych umocnień fortyfikacyjnych.

We wrześniu zeszłego roku Miasto podpisało umowę na dofinansowanie Wartostrady. Oprócz budowy i modernizacji dróg rowerowych planowany jest też montaż wzdłuż całej trasy energooszczędnego oświetlenia oraz monitoringu wizyjnego. W projekcie znajduje się też montaż elementów małej architektury, w tym punktów zliczania rowerów, stojaków rowerowych oraz samoobsługowych punktów naprawy rowerów. Dofinansowanie pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Miasto pozyskało na ten projekt ponad 16 mln zł. Całość przedsięwzięcia ma kosztować 21,5 mln zł.

Wartostrada budowana jest fragmentami od 2011 roku. Poznaniacy mogą nie tylko jeździć po niej rowerami, ale także biegać i spacerować. Z racji sąsiedztwa rzeki trasa jest w niektórych miejscach zalewana w związku z podnoszącym się poziomem wody w rzece. Nie ma to jednak wpływu na jakość podłoża, a kontrole nawierzchni nie stwierdzają uszkodzeń.

Ryszard Bączkowski/biuro prasowe UMP

Foto: Nowy odcinek Wartostrady prowadzi od mostu Królowej Jadwigi do mostu Przemysła I

x

Zobasz także

Remont pętli na Junikowie

W sobotę 23 marca, rozpoczną się prace związane z remontem zadaszenia nad peronami tramwajowymi i ...

Tramwajem na Poznań Wschód

Radny Andrzej Rataj wystosował interpelację w sprawie planowanej trasy tramwajowej z pętli Zawady do stacji ...

Prozerpina bez gwiazd

Radny Mateusz Rozmiarek -donosi biuletyn.poznan.pl złożył interpelację w sprawie usunięcia gwiazd z podłoża fontanny Prozerpiny ...

Synagoga to zabytek

Wielkopolski Wojewódzki Konserwator Zabytków wszczął z urzędu postępowanie administracyjne w sprawie wpisania do rejestru zabytków ...

Palmiarnia w bloku

Oficjalny profil Miasto Poznań na Facebooku umieścił w niedzielę post ze zdjęciami egzotycznej roślinności rosnącej ...