Zwiększenie udziału kolei i autobusów w codziennych podróżach to główny cel budowy węzła przesiadkowego na granicy Poznania i Plewisk, gdzie powstaje także wygodny przejazd pod torami kolejowymi. Zakres robót jest coraz szerszy.
– Na tym etapie mamy do czynienia głównie z pracami ziemnymi i przebudową sieci uzbrojenia terenu. Po stronie Poznania skupiamy się na robotach związanych z konstrukcją bezkolizyjnego przejazdu pod torami. Z kolei po stronie Plewisk powstaje wykop pod zbiornik retencyjny na deszczówkę i wody roztopowe – mówi Tomasz Płóciniczak, dyrektor ds. przygotowania i realizacji inwestycji w spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Dzięki inwestycji piesi, rowerzyści i kierowcy nie będą już musieli czekać przed opuszczonym szlabanem kolejowym w ciągu ul. Grunwaldzkiej. Pod torowiskiem powstanie bezkolizyjny przejazd. Pierwsze prace związane z jego konstrukcją polegają na budowie ścian szczelinowych, które umożliwią w dalszych krokach wykonanie wykopów i realizację układu drogowego, który docelowo będzie służył do przejazdu pod torami kolejowymi. Budowa ścian aktualnie toczy się po stronie Poznania.