Ukraina

Węzeł Grunwaldzka

Zwiększenie udziału kolei i autobusów w codziennych podróżach to główny cel budowy węzła przesiadkowego na granicy Poznania i Plewisk, gdzie powstaje także wygodny przejazd pod torami kolejowymi. Zakres robót jest coraz szerszy.

– Na tym etapie mamy do czynienia głównie z pracami ziemnymi i przebudową sieci uzbrojenia terenu. Po stronie Poznania skupiamy się na robotach związanych z konstrukcją bezkolizyjnego przejazdu pod torami. Z kolei po stronie Plewisk powstaje wykop pod zbiornik retencyjny na deszczówkę i wody roztopowe – mówi Tomasz Płóciniczak, dyrektor ds. przygotowania i realizacji inwestycji w spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Dzięki inwestycji piesi, rowerzyści i kierowcy nie będą już musieli czekać przed opuszczonym szlabanem kolejowym w ciągu ul. Grunwaldzkiej. Pod torowiskiem powstanie bezkolizyjny przejazd. Pierwsze prace związane z jego konstrukcją polegają na budowie ścian szczelinowych, które umożliwią w dalszych krokach wykonanie wykopów i realizację układu drogowego, który docelowo będzie służył do przejazdu pod torami kolejowymi. Budowa ścian aktualnie toczy się po stronie Poznania.

x

Zobasz także

Adaptacja i przebudowa ŚDS

W ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych (RFIL) Gmina Mosina otrzymała dofinansowanie w wysokości 1 400 ...

Black Water Links otwarte

Między 1 a 3 lipca Black Water Links Tarnowo Podgórne otwiera się na wszystkich zainteresowanych ...

Raport o kondycji Czerwonaka

22 czerwca 2022 r. o godz. 16.00 odbędzie się sesja, na której podejmowane będą uchwały ...

Dopiewo cyfrową gminą

Pod koniec kwietnia ogłoszono wyniki Konkursu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego na najbardziej cyfrową gminę Narodowego ...

Dotacja do „kanalizy” w Kleszczewie

Gmina Kleszczewo, po rozpatrzeniu złożonych wniosków, otrzyma z programu środki w wysokości 10 000 000 ...