Ukraina

Więcej nowych peronów

Pasażerowie już korzystają z nowego peronu na stacji Konin. We wrześniu podobnie będzie w Podstolicach.

    Na linii Poznań – Warszawa układane są tory, budowane wiadukty, mosty i przejścia podziemne. Efektem inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego, realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będą sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże. Pasażerowie zyskują komfortową obsługę na stacjach i przystankach.  W lipcu zakończyły się zasadnicze prace na 60 km dwutorowym odcinku linii między Wrześnią a Koninem. Pasażerowie korzystają  z pociągów regionalnych. Modernizacja postępuje na odcinku Konin – Barłogi.

    W Koninie pasażerowie korzystają z nowego peronu. Montowana jest wiata. Remontowane przejście podziemne ułatwi dostęp do pociągów. Zaawansowana jest budowa nowego przejścia pod torami na przedłużeniu ul. Torowej. Obiekt będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Pochylnie pozwolą na dogodne korzystanie z przejścia. Na stacji zakończono prace torowe.  Między Kołem a Barłogami, w miejsce już zdemontowanego toru, będzie ułożony nowy. W Kole widać budowę dwóch nowych peronów. Wykonawca zdemontował też starą kładkę nad torami.

Będzie nowe  przejście podziemne z pochylniami i windą.

    Pomiędzy Kołem a Kramskiem specjalna maszyna czyści i wybiera tłuczeń. Równocześnie na tym szlaku pociąg do potokowej wymiany nawierzchni układa nowe podkłady i szyny. Zdemontowano większość starej sieci trakcyjnej.

    Na stacji Podstolice we wrześniu podróżni skorzystają z nowego peronu. Wszystkie tory zostaną oddane do eksploatacji. Między Kostrzynem Wielkopolskim a Podstolicami kończą się roboty na jednym torze i rozpoczęły się odbiory techniczne. We wrześniu wykonawca przystąpi do robót na sąsiednim torze na szlaku Podstolice – Kostrzyn Wielkopolski – Swarzędz.

    W Kutnie przebudowywane są perony i tory. Modernizowane jest przejście podziemne. Widać zarys nowych peronów nr 3 i 4 oraz konstrukcje wiat na peronie nr 4. Postępuje budowa lokalnego centrum sterowania.

    Zakończono prace na szlaku Krzewie – Kłodawa. Po odbiorze eksploatacyjnym przywrócono prędkość 160 km/h. Aktualnie prowadzone są prace w torze nr 1 na szlaku Kłodawa – Zamków. Zdemontowano stary tor i sieć trakcyjną. Budowane są konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej. Między Kutnem a stacją Krzewie wykonawca rozbiera tor i sieć trakcyjną. Rozpoczął również montaż nowych konstrukcji sieci.

    W Łowiczu w miejscu zlikwidowanej kładki budowane jest przejście podziemne dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Widać już konstrukcje wiaduktu drogowego, który zastąpi przejazd kolejowo – drogowy w ciągu ul. 3 Maja, Trwają roboty torowe. Będzie budowana wiata na peronie nr 1. Widać już nowy budynek lokalnego centrum sterowania.

     Na 14-kilometrowym szlaku Jackowice – Żychlin ukończono prace w jednym z torów. Kończą się prace na jednym torze na odcinku Bednary – Łowicz. W Mysłakowie budowany jest nowy peron.

     Przy modernizacji linii kolejowej Poznań – Warszawa pracuje dzienne przeszło 500 osób. Układanie torów postępuje dzięki nowoczesnym maszynom torowym: podbijarkom, zgarniarkom, oczyszczarkom tłucznia czy pociągowi SUM do potokowej wymiany nawierzchni. Wykorzystywane są spychacze, koparki, samochody ciężarowe, ładowarki, maszyny do stabilizacji i wzmacniania gruntu. Na modernizowanej trasie Sochaczew – Swarzędz wykorzystano już 313 tys. ton tłucznia. Położono prawie 12 tys. ton szyn i ułożono 165 tys. podkładów. Zużyto już 104 tys. metrów sześciennych betonu.  Modernizacja torów, sieci trakcyjnej i obiektów między Warszawą a Poznaniem zwiększy możliwości przepustowe linii i pozwoli na przejazd większej liczby pociągów. Projekt zapewni sprawniejszy ruch regionalny i międzyregionalny. Przebudowa układów stacji, zapewni także sprawną obsługę dłuższych pociągów towarowych i lepsze warunki dla przewozów cargo.

   Nowoczesne urządzenia, lokalne centra sterowania, nowe bezkolizyjne skrzyżowania i przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe zwiększą poziom bezpieczeństwa. Dla wszystkich pasażerów przebudowane stacje i przystanki będą wygodniejsze i przystępniejsze.

    Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz współfinansowany jest przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

x

Zobasz także

Konkurs „Dla Planety 2030”

Nowoczesny sprzęt do nauki alfabetu Braille’a dla dzieci i nauczycieli oraz wodorowe autobusy – te ...

Wojewoda grała razem z WOŚP

Wojewoda wielkopolska Agata Sobczyk gra razem z WOŚP! Do 32. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy ...

Drogi muszą być bezpieczne

Działania na rzecz bezpieczeństwa na drogach w regionie oraz plany w tym zakresie na najbliższy czas ...

Region dla przedsiębiorców

„Wielkopolska dla przedsiębiorców, czyli szeroki wachlarz możliwości wsparcia dla firm” to temat przewodni styczniowego spotkania ...

Dekalog naszych samorządowców

10 postulatów sformułowanych przez samorządowców zostało ogłoszonych i podpisanych podczas III Wielkopolskiego Kongresu Samorządowego, który ...