Ukraina

ZKZL przejmuje administrowanie miejskimi lokalami

Najemcy lokali komunalnych od 21 sierpnia obsługiwani będą bezpośrednio przez administratorów Zarządu Komunalnych Zasobów Lokalowych. Dotychczas spółka zlecała zadanie firmom zewnętrznym. Ponadto w pięciu dzielnicach Poznania uruchomione zostaną nowe Punkty Obsługi Klienta (POK).

Jak przekonują władze miasta wprowadzone zmiany znacząco poprawią jakość obsługi oraz usprawnią i przede wszystkim skrócą większość procedur.

Od 2006 roku bezpośrednią obsługą najemców lokali komunalnych w Poznaniu zajmowały się wyłaniane w przetargach firmy. Przez 11 lat zadanie to realizowały trzy różne przedsiębiorca: od 2006 do 2009 – Feroma, do 2013 – Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej i do 2017 – ZZN WAM.

Wprowadzanie pośrednika pomiędzy lokatora a miasto to moim zdaniem był błąd systemowy. Mieliśmy przez to ograniczone możliwości oddziaływania na naszego podwykonawcę, czyli na administratora. Kierując się chęcią poprawy jakości obsługi lokatorów przejmujemy tę odpowiedzialność na siebie – mówi Tomasz Lewandowski, zastępca prezydenta Poznania.

Jednym z ważniejszych motywów decyzji o zmianie było niezadowolenie mieszkańców z poziomu dotychczas świadczonych usług. Rezygnując z firm pośredniczących, ZKZL wprowadza zmiany poprawiające jakość obsługi oraz przyśpiesza większość procedur. Usprawniona zostanie obsługa zleceń dotyczących między innymi eksploatacji lokali, zgłoszenia awarii, rozliczania mediów, sprawdzania stanu konta lub stanu zadłużenia lokalu. Sprawy lokatorów i najemców obsługiwane będą w pięciu Punktach Obsługi Klienta, zlokalizowanych w różnych punktach miasta.

– Decyzję o zmianie sposobu administrowania poprzedziły liczne analizy, z których wynika, że dzięki nowym POK obniżone zostaną nie tylko koszty zarządzania lokalami, ale poprawi się również jakość obsługi. Wprowadzane są jednocześnie jednolite standardy obsługi klientów ZKZL – podkreśla wiceprezydent Tomasz Lewandowski.

Wprowadzenie nowych Punktów Obsługi Klienta poprzedzone zostaje intensywną kampanią informacyjną. Do wszystkich mieszkań i lokali komunalnych dotrą ulotki i plakaty informujące o nowych lokalizacjach POK, listami ulic przypisanych do obszaru każdego z punktów oraz z danymi kontaktowymi i godzinami pracy każdego POK. Rozsyłany jest także list przybliżający najemcom ideę zmian. W poznańskich mediach i w nternecie pojawią się komunikaty informujące o nowym sposobie administrowania. Pod specjalnym numerem telefonu Poznań Kontakt 61 646 33 44 mieszkańcy będą mogli uzyskać odpowiedzi na pytania związane z użytkowaniem lokali komunalnych.

Nowe Punkty Obsługi Klienta POK

POK nr 1 – Poznań, ul. Brzask 3, tel. 61 659 67 01

POK nr 2 – Poznań, os. Piastowskie, 77 tel. 61 659 67 02

POK nr 3 – Poznań, ul. 23 Lutego 4/6A, tel. 61 659 67 03

POK nr 4 – Poznań, ul. Łozowa 26, tel. 61 659 67 04

POK nr 5 – Poznań, ul. Nehringa 2, tel. 61 659 67 05

W zasobie komunalnym będącym w dyspozycji spółki ZKZL znajduje się aktualnie:

  • 940 budynków komunalnych (łącznie budynki mieszkalne, mieszkalno-użytkowe i użytkowe);

  • 1479 lokali użytkowych;

  • 12.551 mieszkań komunalnych łącznie – w tym:

    • w budynkach wspólnot mieszkaniowych z udziałem Miasta – 7.024,

    • w budynkach komunalnych – 5.527,

    • w mieszkaniach komunalnych znajduje się 1261 lokali socjalnych.

x

Zobasz także

Czas na rewitalizację

W Polsce w regionalnych programach unijnych na lata 2021-2027 jest 944 mln euro (czyli 4,1 ...

Ochrona nie tylko najemcy

Lewica jest za utrzymaniem obecnych przepisów chroniących lokatorów, mimo zdarzających się sytuacji wykorzystywania stanu prawnego ...

Więcej lokali socjalnych

Rząd ustanowił program, którego celem jest wzmacnianie poziomu integracji społecznej osób i rodzin znajdujących się ...

Społeczna agencja najmu

W Dąbrowie Górniczej w ramach rządowego pilotażu powstaje jedna z pierwszych w Polsce tzw. społecznych ...

Domy z drewna iluzją

Polskie Domy Drewniane, jako operator rządowego programu Mieszkanie Plus,  miały w ciągu 5 lat – do ...