Bolechowo 750×200 – maj 2017
Agrobex 750×100 – czerwiec 2017

Zmieniają się stacje Kutno i Łowicz – trwa modernizacja linii E20 Warszawa–Poznań

Postępuje demontaż sieci trakcyjnej, torów i peronów pomiędzy Sochaczewem a Swarzędzem. Równocześnie montowane są nowe konstrukcje. Na E20 Poznań – Warszawa roboty prowadzone są jednocześnie w kilkunastu lokalizacjach. Dzięki inwestycji, wartej 2,1 mld zł pociągi między Wielkopolską a Mazowszem pojadą sprawniej. Pasażerowie zyskają lepszy komfort obsługi na stacjach i przystankach.

– Inwestycja na linii E20 Warszawa–Poznań, którą rozpoczęliśmy w połowie czerwca, jest dokończeniem modernizacji z lat 90-tych. Trasa jest bardzo ważną częścią korytarza transportowego TEN-T Morze Północne–Bałtyk i po przebudowie zwiększą się jej możliwości. Pasażerowie pociągów regionalnych, dalekobieżnych i aglomeracyjnych zyskają lepsze połączenia. Sprawniejszy będzie także przewóz towarów – powiedział Arnold Bresch, członek zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycji w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A.

Wykonawca zdemontował już około 85 km sieci trakcyjnej na odcinkach Swarzędz–Kostrzyn, Podstolice–Strzałkowo i Strzałkowo–Konin. Między Podstolicami a Sokołowem i na stacjach Podstolice i Konin została zdemontowana już część starych torów i przystąpiono do wbijania pali pod fundamenty nowych słupów sieci trakcyjnej. W Koninie rozpoczęły się już prace przy budowie nowego toru do elektrowni przeznaczonego dla pociągów towarowych. Czyszczone są przęsła mostu kolejowego pomiędzy Podstolicami a Wrześnią.

W roboty na obszarze LCS Konin (120 km odcinek pomiędzy Swarzędzem a Barłogami) zaangażowanych jest około 200 osób. Pracuje ciężki sprzęt, min.: koparki, ładowarki, samochody samowyładowcze, spycharki, dwie torowe palownice oraz oczyszczarka tłucznia. Kończy się demontaż sieci trakcyjnej. Wykorzystano do pracy 8 pociągów sieciowych.

W Kutnie zdemontowano ponad 2 km torów, 18 km sieci trakcyjnej oraz urządzenia srk, część peronów i 4 rozjazdy. Między stacjami Krzewie i Kłodawa zdemontowano stare tory i słupy trakcyjne. Wbito prawie 300 nowych fundamentów pod sieć trakcyjną

W Łowiczu przystąpiono do rozbiórki peronu i nastawni, która zostanie zastąpiona nowoczesnym Lokalnym Centrum Sterowania. Demontowane są stare urządzenia sterowania ruchem. Na szlaku między Żychlinem a Jackowicami zdemontowano 150 słupów trakcyjnych. Pracują m.in. 2 pociągi fundamentowe, 6 koparek, 2 palownice, a także pociąg sieciowy do demontażu istniejącej sieci trakcyjnej. Wykonawca zgromadził ponad 70 tysięcy podkładów i 520 ton szyn.

Wszystkie prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem. Równocześnie z robotami rozbiórkowymi na bieżąco gromadzone są kolejne materiały potrzebne do wykonania przebudowy – szyny, podkłady
i elementy nowej sieci trakcyjnej.

Modernizacja torów, sieci trakcyjnej i obiektów między Warszawą a Poznaniem zwiększy możliwości przepustowe linii i pozwoli na przejazd znacznie większej liczby pociągów na dobę. Usprawni to ruch zarówno regionalny jak i międzyregionalny. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, nowoczesne Lokalne Centra Sterowania, nowe skrzyżowania bezkolizyjne i przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe zwiększą bezpieczeństwo.

Pasażerowie zyskają oczekiwany komfort podróżowania. Przebudowane stacje i przystanki będą spełniały wysokie standardy obsługi oraz będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Modernizacja linii jest również niezwykle ważna dla przewozów towarowych. Trasa zostanie dostosowana do obsługi pociągów o długości 750 m, będą sprawnie przejeżdżały cięższe ładunki.

Liczby inwestycji:
5 stacji i 4 przystanki – przebudowa;
237 km – odcinek dwutorowej linii między Swarzędzem a Sochaczewem;
659 km sieci trakcyjnej – kompleksowa wymiana;
366 km torów – przebudowa;
269 rozjazdów – kompleksowa wymiana;
16 mostów – przebudowa;
10 wiaduktów – przebudowa

x

Zobasz także

W centrum Katowic

W sąsiedztwie katowickiej Strefy Kultury  powstanie osiedle mieszkaniowe. Spółka TDJ Estate otrzymała oficjalne warunki zabudowy ...

NOTUS i City Forum

NOTUS Finanse został pierwszym najemcą powstającego biurowc City Forum we Wrocławiu NOTUS to  lider branży ...

PKO znowu z rotundą

Rotunda PKO Banku Polskiego jest bez wątpienia miejscem kultowym na mapie Warszawy. To wokół tego ...

Panattoni Park Białystok

Na terenie Panattoni Park Białystok powstająca inwestycja zajmie ponad 10 tys. m kw. Panattoni Europe, ...

Kompleks Zachodnia II

Trwają zaawansowane prace budowlane przy inwestycji Kompleks Zachodnia II realizowanej przez dewelopera Ekonbud-Fadom. Domy powstają ...