Agrobex 750×200 – czerwiec 2017

Zmieniają się stacje Kutno i Łowicz – trwa modernizacja linii E20 Warszawa–Poznań

Postępuje demontaż sieci trakcyjnej, torów i peronów pomiędzy Sochaczewem a Swarzędzem. Równocześnie montowane są nowe konstrukcje. Na E20 Poznań – Warszawa roboty prowadzone są jednocześnie w kilkunastu lokalizacjach. Dzięki inwestycji, wartej 2,1 mld zł pociągi między Wielkopolską a Mazowszem pojadą sprawniej. Pasażerowie zyskają lepszy komfort obsługi na stacjach i przystankach.

– Inwestycja na linii E20 Warszawa–Poznań, którą rozpoczęliśmy w połowie czerwca, jest dokończeniem modernizacji z lat 90-tych. Trasa jest bardzo ważną częścią korytarza transportowego TEN-T Morze Północne–Bałtyk i po przebudowie zwiększą się jej możliwości. Pasażerowie pociągów regionalnych, dalekobieżnych i aglomeracyjnych zyskają lepsze połączenia. Sprawniejszy będzie także przewóz towarów – powiedział Arnold Bresch, członek zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycji w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A.

Wykonawca zdemontował już około 85 km sieci trakcyjnej na odcinkach Swarzędz–Kostrzyn, Podstolice–Strzałkowo i Strzałkowo–Konin. Między Podstolicami a Sokołowem i na stacjach Podstolice i Konin została zdemontowana już część starych torów i przystąpiono do wbijania pali pod fundamenty nowych słupów sieci trakcyjnej. W Koninie rozpoczęły się już prace przy budowie nowego toru do elektrowni przeznaczonego dla pociągów towarowych. Czyszczone są przęsła mostu kolejowego pomiędzy Podstolicami a Wrześnią.

W roboty na obszarze LCS Konin (120 km odcinek pomiędzy Swarzędzem a Barłogami) zaangażowanych jest około 200 osób. Pracuje ciężki sprzęt, min.: koparki, ładowarki, samochody samowyładowcze, spycharki, dwie torowe palownice oraz oczyszczarka tłucznia. Kończy się demontaż sieci trakcyjnej. Wykorzystano do pracy 8 pociągów sieciowych.

W Kutnie zdemontowano ponad 2 km torów, 18 km sieci trakcyjnej oraz urządzenia srk, część peronów i 4 rozjazdy. Między stacjami Krzewie i Kłodawa zdemontowano stare tory i słupy trakcyjne. Wbito prawie 300 nowych fundamentów pod sieć trakcyjną

W Łowiczu przystąpiono do rozbiórki peronu i nastawni, która zostanie zastąpiona nowoczesnym Lokalnym Centrum Sterowania. Demontowane są stare urządzenia sterowania ruchem. Na szlaku między Żychlinem a Jackowicami zdemontowano 150 słupów trakcyjnych. Pracują m.in. 2 pociągi fundamentowe, 6 koparek, 2 palownice, a także pociąg sieciowy do demontażu istniejącej sieci trakcyjnej. Wykonawca zgromadził ponad 70 tysięcy podkładów i 520 ton szyn.

Wszystkie prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem. Równocześnie z robotami rozbiórkowymi na bieżąco gromadzone są kolejne materiały potrzebne do wykonania przebudowy – szyny, podkłady
i elementy nowej sieci trakcyjnej.

Modernizacja torów, sieci trakcyjnej i obiektów między Warszawą a Poznaniem zwiększy możliwości przepustowe linii i pozwoli na przejazd znacznie większej liczby pociągów na dobę. Usprawni to ruch zarówno regionalny jak i międzyregionalny. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, nowoczesne Lokalne Centra Sterowania, nowe skrzyżowania bezkolizyjne i przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe zwiększą bezpieczeństwo.

Pasażerowie zyskają oczekiwany komfort podróżowania. Przebudowane stacje i przystanki będą spełniały wysokie standardy obsługi oraz będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Modernizacja linii jest również niezwykle ważna dla przewozów towarowych. Trasa zostanie dostosowana do obsługi pociągów o długości 750 m, będą sprawnie przejeżdżały cięższe ładunki.

Liczby inwestycji:
5 stacji i 4 przystanki – przebudowa;
237 km – odcinek dwutorowej linii między Swarzędzem a Sochaczewem;
659 km sieci trakcyjnej – kompleksowa wymiana;
366 km torów – przebudowa;
269 rozjazdów – kompleksowa wymiana;
16 mostów – przebudowa;
10 wiaduktów – przebudowa

x

Zobasz także

Parki miejskie za unijne pieniądze

NFOŚiGW przekaże 4,8 mln zł na zagospodarowanie terenów zielonych Łochowa. Dzięki wsparciu z Unii Europejskiej ...

Przebudowa dworca w Trzemesznie: większa wygoda plus muzeum miasta

W tym tygodniu odbyły się warsztaty kreatywne dotyczące przebudowy dworca kolejowego w Trzemesznie. W spotkaniu wzięło ...

317 mln zł dla Kotliny Kłodzkiej na zbiorniki przeciwpowodziowe

Budowa czterech zbiorników przeciwpowodziowych w Kotlinie Kłodzkiej w lokalizacjach: Boboszów, Roztoki Bystrzyckie, Szalejów Górny i ...

Szybkie roboty i sprawna komunikacja podczas modernizacji linii Warszawa–Poznań

Większa ilość pociągów, lepiej wyposażone i dostosowane do obsługi osób o ograniczonej mobilności perony, sprawniejsze ...

Zbuduj karierę u fińskiego dewelopera

YIT w Polsce uruchamia rekrutację na płatne praktyki skierowane do studentek i studentów studiów magisterskich. ...