Ukraina

Dwa wiadukty nad torami

Dwa przejazdy nad torami kolejowymi są bardzo ważne komunikacyjnie. Ten w ciągu ul. Golęcińskiej łączy Sołacz i centrum ze Strzeszynem,

natomiast przejazd przez ul. Lutycką przecina drogę krajową nr 92. W przypadku zapewnienia całego finansowania obu inwestycji, opracowania projektu, wybrania wykonawcy roboty budowlane mogłyby się zakończyć w 2021 lub 2022 roku.

– Dobra wiadomość! Mamy deklarację PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o dofinansowaniu budowy wiaduktów na ulicach Lutyckiej i Golęcińskiej. Podejmuję działania, by zrealizować oba te projekty. To ważne nie tylko dla mieszkańców tej części Poznania, ale również w kontekście modernizacji trasy kolejowej Poznań-Piła i uruchomienia Poznańskiej Kolei Metropolitalnej – poinformował Jacek Jaśkowiak, prezydent Miasta Poznania.

Przebudowa ul. Lutyckiej w ciągu drogi krajowej 92, rozbudowa alei Solidarności, budowa węzłów Podolany i Koszalińska oraz wiaduktu nad linią kolejową Poznań – Piła były przedmiotem konsultacji społecznych, które odbyły się na początku tego roku. Rozwiązania te zapewnią sprawną obsługę transportową m.in. dla mieszkańców Strzeszyna i Podolan. Wiadukt w ciągu ul. Golęcińskiej miał być przedmiotem osobnego opracowania koncepcyjnego. Już w czasie konsultacji informowano, że „na jego realizację w terenie Miasto będzie się starało pozyskać dofinasowanie zewnętrzne we współpracy z PKP w ramach programu na likwidację jednopoziomowych skrzyżowań linii kolejowych z drogami”.

Teraz wiadomo już, że dwa bezkolizyjne przejazdy mają szanse na wsparcie z puli środków PKP Polskie Linie Kolejowe. Łącznie na dwa bezkolizyjne przejazdy PKP PLK przekaże prawie 14 mln zł. Dwie inne inwestycje przecinające linie kolejowe – na ul. Grunwaldzkiej i ul. Krańcowej – o których dofinansowanie również Poznań aplikował, znalazły się na liście rezerwowej.

Finansowanie po stronie miasta jest już zabezpieczone. Na najbliższe lata w Wieloletniej Prognozie Finansowej budżetu miasta na przebudowę ul. Lutyckiej zarezerwowana jest obecnie kwota ponad 36 mln zł. Oprócz środków własnych i dofinansowania od kolejarzy, miasto będzie się starało uzyskać dofinansowanie z środków unijnych, możliwa jest też dotacja z budżetu państwa.

W przypadku zapewnienia całego finansowania, opracowania projektu, wybrania wykonawcy roboty budowlane mogłyby się zakończyć w 2021 lub 2022 roku. Dwa przejazdy, które zostaną dofinansowane są ważne komunikacyjnie. Ten w ciągu ul. Golęcińskiej łączy Sołacz i centrum ze Strzeszynem, natomiast przejazd przez ul. Lutycką przecina drogę krajową nr 92. Przy jednym i drugim podczas zamkniętych szlabanów tworzą się korki. Budowa obu wiaduktów będzie inwestycjami o strategicznym znaczeniu zarówno dla mieszkańców osiedli w północno-zachodniej części Poznania, jak również całego miasta i aglomeracji poznańskiej.
Źródło i fot. Poznan.pl

x

Zobasz także

Śródmieście bez tramwajów

1 września rozpocznie się kolejny etap Projektu Centrum związany tym razem z przebudową okolic Okrąglaka. ...

Ratujmy drzewa w centrum

List otwarty Stowarzyszenia „Plac Wolności” do rady konsultacyjnej. Czy naukowcy uratują drzewa z 27 Grudnia? ...

Zburzą szpital przy Spornej

Jednym z punktów rozpatrywanych podczas lipcowego, przeprowadzonego w trybie zdalnym, posiedzenia sejmikowej Komisji Gospodarki Wielkopolskiego ...

Zamiast szpitala kamienica

W miejscu wyburzonej części szpitala miejskiego przy Szkolnej powstanie nowa kamienica z 80 mieszkaniami inwestycje ...

Centrum pediatrii otwarte

„To najważniejsza inwestycja w historii Samorządu Województwa Wielkopolskiego” – powiedział 1 czerwca 2022 r. – ...