Ukraina

Koleją z Poznania do Piły pojedziemy 46 minut krócej

Umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. o dofinansowanie wartego blisko 615 mln zł projektu związanego z modernizacją linii kolejowej nr 354 Poznań Główny POD – Piła Główna podpisał dziś w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu w imieniu instytucji zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2014-2020 marszałek Marek Woźniak. W wydarzeniu udział wzięli Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK S.A. oraz Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego
– To największa umowa dotacyjna w naszym WRPO 2014+
– podkreślił marszałek Marek Woźniak. – Linia kolejowa z Poznania do Piły nie miała szans na finansowanie ze środków krajowych, a to niezwykle ważne połączenie w ruchu pasażerskim i towarowym pomiędzy dwoma dużymi miastami naszego województwa. To również część aglomeracyjnego systemu komunikacji kolejowej. Dlatego podjęliśmy decyzję o sfinansowaniu jej modernizacji ze środków będących w dyspozycji samorządu województwa wielkopolskiego. Przeznaczyliśmy na ten cel blisko 423 mln zł. Mam nadzieję, że inwestycja będzie przebiegać sprawnie, tak prawdziwie po wielkopolsku i wkrótce będzie mogła służyć naszym mieszkańcom – ocenił marszałek.
Z kolei Arnold Bresch z PKP PLK S.A. zaznaczył, że Krajowy Program Kolejowy, który ma za zadanie zmodernizować polskie linie kolejowe, realizowany jest przy wsparciu środków unijnych z regionalnych programów operacyjnych.
– Projekt Wielkopolski jest wyjątkowy, jest rekordzistą w skali kraju, jeśli chodzi o wkład województwa – podkreślił prezes Bresch.
Linia nr 354 Poznań-Piła o długości blisko 93 km zlokalizowana jest w północno-centralnej części województwa i przebiega przez obszar powiatów: poznańskiego, obornickiego, chodzieskiego i pilskiego.
Planujemy, aby po modernizacji pociągi poruszały się po niej z prędkością 120 km/h, a czas przejazdu skrócił o ok. 40 minut – dodał wicemarszałek Wojciech Jankowiak. – Efektem będzie wzrost konkurencyjności kolei w stosunku do innych gałęzi transportu. Modernizacja poprawi przepustowość tej linii, zwiększy dostępność transportu kolejowego, poprawi także bezpieczeństwo oraz zracjonalizuje koszty eksploatacji i utrzymania zarządzanej infrastruktury – podkreślił Wojciech Jankowiak.

x

Zobasz także

Będzie obwodnica Kępna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na zaprojektowanie i wybudowanie 4-kilometrowego odcinka drugiej ...

Ten region kocha sport

Samorząd Województwa Wielkopolskiego z roku na rok coraz mocniej stawia na kulturę fizyczną, wspierając zarówno ...

Wojewoda wśród uczniów

Wojewoda wielkopolska Agata Sobczyk spotkała się z młodzieżą z Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Wyspiańskiego w ...

Pociągi wrócą do Kępna

To będzie inwestycja za 600 mln zł. Dzięki niej po 20 latach wrócą tam pociągi ...

Konkurs „Dla Planety 2030”

Nowoczesny sprzęt do nauki alfabetu Braille’a dla dzieci i nauczycieli oraz wodorowe autobusy – te ...