Zakończone w maju br. w Wielkopolsce inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. przyczyniły się przede wszystkim do podwyższenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Sfinalizowano również część prac torowych na szlaku Luboń-Poznań. W ubiegłym miesiącu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oddały do eksploatacji 11 rozjazdów w województwie wielkopolskim. Jest to część zadania pn. „Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym”. Zakłada ono modernizację w całym kraju blisko 700 tych kluczowych z punktu widzenia prowadzenia ruchu elementów toru. W skali całego kraju zostało dotychczas wymienionych już 140 rozjazdów.
Ponadto, w ramach bieżącego utrzymania infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykonały remont przejazdu kolejowo-drogowego na stacji Leszno (linia kolejowa E 59 Wrocław-Poznań). Wymieniona została nawierzchnia kolejowa w obrębie przejazdu oraz nawierzchnia drogowa.
Zakończyły się również roboty torowe na szlaku Luboń-Poznań, które są elementem pierwszego etapu modernizacji linii kolejowej E 59 na odcinku z Czempinia do stolicy Wielkopolski. Zakres prac na tym odcinku obejmował wymianę blisko 9 km torów oraz sieci trakcyjnej. Ruch zostanie wznowiony po wykonaniu prac związanych z wzmocnieniem konstrukcji wiaduktu kolejowego nad łącznicą towarową Starołęka-Górczyn. Termin ukończenia prac to koniec lipca tego roku.
Dzięki realizacji projektu, po zakończeniu wszystkich robót, co zaplanowano na koniec 2015 r., pociągi pasażerskie będą mogły jeździć trasą z prędkością 160 km/h. Zlikwidowane zostaną liczne ograniczenia prędkości wynikające ze stanu technicznego wysłużonej infrastruktury kolejowej. Zwiększy się też bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Czas przejazdu pociągu osobowego z Czempinia do Poznania potrwa zaledwie 35 minut.