Ukraina

Minuty już zyskaliśmy! Teraz inwestujemy w komfort i bezpieczeństwo

Modernizacja trasy E 20 Warszawa-Poznań jest dokończeniem projektu realizowanego w latach dziewięćdziesiątych. W tamtym czasie modernizacja nie obejmowała pełnego zakresu prac. Obecny stan techniczny linii E 20 na odcinku Sochaczew-Swarzędz nie pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 160 km/h na ponad 60 km linii. Dalsza eksploatacja, bez przeprowadzenia prac modernizacyjnych, nie pozwoli na utrzymanie aktualnie obowiązującej prędkości. Stan techniczny urządzeń sterowania ruchem na części posterunków powinien gwarantować wyższy poziom bezpieczeństwa.
– Brak modernizacji linii w przyjętym i akceptowanym przez UE zakresie oznaczałby degradację trasy, brak oczekiwanej oferty dla dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych przewozów pasażerskich oraz pogorszenie przewozów towarowych – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. ds. realizacji inwestycji.
Sieć trakcyjna jest jeszcze z lat siedemdziesiątych, podobnie jak znaczna część urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Wymienić należy także infrastrukturę na odcinkach linii kolejowej. Stacje nie zapewniają oczekiwanego standardu obsługi.
– Modernizacja sieci trakcyjnej wraz z układem zasilania (moc rzędu 6MW) pozwoli na szybki, równoczesny przejazd nowoczesnych pociągów, m.in. klasy Pendolino i składów regionalnych, co obecnie nie jest możliwe. Tracą na tym pasażerowie – mówi Arnold Bresch.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na trasie z Warszawy do Poznania zwiększą komfort podróży i poziom bezpieczeństwa. Umożliwimy przejazd dwa razy większej liczbie pociągów – linia zwiększy swoją przepustowość. Międzynarodowa trasa, także w ruchu towarowym, w pełni uzyska oczekiwany europejski standard.

Efekty prac, które zakończą kompleksową modernizację linii:

1. Podnosimy komfort podróży:
>perony na stacjach Podstolice, Konin, Koło, Kutno, Łowicz i przystankach będą przebudowane i dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych,
>perony będą kompleksowo wyposażone w wiaty, siedzenia, nowe oświetlenie,
>zostaną zmodernizowane obecne i wybudowane nowe przejścia podziemne dla pieszych,
>pełna, czytelniejsza informacja pasażerska.

2. Zwiększamy poziom bezpieczeństwa
>nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym zagwarantują wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i przy większej liczbie pociągów,
>zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe zapewnią bezpieczniejszy i sprawniejszy system komunikacji kolejowej i drogowej,
>przebudowane i wybudowane bezkolizyjne skrzyżowania całkowicie wyeliminują ograniczenia w ruchu i znacząco zwiększą bezpieczeństwo,
>przebudowane perony, lepiej oświetlone i oznakowane, to bezpieczeństwo pasażerów przy wsiadaniu i wysiadaniu.

3. Pojedzie dwa razy więcej pociągów – linia zwiększy swoją przepustowość
>dzięki nowoczesnym centrom sterowania, rozjazdom oraz przebudowanym układom torowym przez stację będzie mogło przejeżdżać więcej pociągów,
>czas odjazdu pociągów będzie lepiej dostosowany do potrzeb pasażerów,
>kursowanie pociągów będzie możliwe według przyjętego taktu (określonych odstępów np. co 30 min.).

4. Krótsze podróże – pociągi pojadą szybciej
>pociągi regionalne i dalekobieżne pojadą szybciej od kilkunastu do kilkudziesięciu minut dzięki przebudowie torów na szlakach i na stacjach,
>szybszy przejazd ułatwią nowe urządzenia SRK na 20 stacjach i przystankach: Kostrzyn Wielkopolski, Podstolice, Sokołowo Wrzesińskie, Strzałkowo, Słupca, Cienin, Konin, Konin Zachód, Kramsk, Koło, Barłogi, Kłodawa, Krzewie, Kutno, Kutno Azory, Stara Wieś, Żychlin, Jackowice, Łowicz, Bednary,
>rozjazdy zapewniają sprawny przejazd przez stacje i organizację przejazdów pociągów regionalnych i dalekobieżnych.

5. Międzynarodowa trasa – w pełni uzyska europejski standard
Linia kolejowa łącząca Warszawę z Poznaniem to część większej trasy łączącej Morze Północne z Bałtykiem. To jedna z 10 priorytetowych europejskich korytarzy towarowych. Infrastruktura na tej trasie będzie na oczekiwanym, jednolitym, wysokim poziomie, m.in. dla towarowych składów o długości 700 m.

x

Zobasz także

Zielona Góra bez stadionu

Zielonogórski poseł chciałby budowy stadionu na 10 tys. kibiców w Zielonej Górze. Pyta o rządowe ...

Rzeszów buduje aquapark

To jest projekt rozpoczynający w mieście nową erę, z ambitnymi projektami i architekturą na najwyższym ...

Infrastruktura „atomówek”

Urząd Morski w Gdyni prowadzi dwa postępowania przetargowe związane z budową konstrukcji morskiej do rozładunku. ...

Najdłuższy tunel w Polsce

Na kolejowym odcinku Limanowa – Nowy Sącz powstanie najdłuższy w Polsce tunel o długości 3,8 ...

Twórcze centrum na Podlasiu

Nowe miejsca do pracy twórczej i prowadzenia warsztatów artystycznych znalazły się w wyremontowanej zabytkowej kamienicy ...