Ukraina

Nowe tory i perony na linii Kluczbork-Ostrzeszów

Skrócenie czasu podróży, odnowione perony, naprawa przejazdów kolejowych, a co za tym idzie wyższe bezpieczeństwo i komfort podróży – takie korzyści przyniesie rewitalizacja linii kolejowej na trasie Kluczbork-Ostrzeszów. Prace rozpoczęły się w połowie kwietnia i potrwają do sierpnia 2015 r. Głównym celem rewitalizacji linii kolejowej nr 272 między stacjami Kluczbork i Ostrzeszów jest przywrócenie na tym 60-kilometrowym odcinku prędkości rozkładowej 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych. W ramach inwestycji wymienione zostaną tory i podkłady, a rewitalizacja obejmie również naprawę przejazdów drogowych, urządzeń sterowania ruchem, rozjazdów oraz innych obiektów inżynieryjnych. Po zakończeniu robót pociągi dalekobieżne pokonają ten odcinek około 20 minut szybciej, a regionalne, zatrzymujące się na każdej stacji, około 11 minut szybciej.
Jednym z najważniejszych elementów prac prowadzonych na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przez spółkę PORR Polska będzie przebudowa i modernizacja peronów. Na każdej ze stacji, poza Ostrzeszowem, gdzie obiekt ma charakter zabytkowy, postawione zostaną nowe wiaty. Perony będą miały równą wysokość – 55 cm, i będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
– Skrócenie czasów przejazdu i odświeżony wygląd stacji, to nie jedyne korzyści. Dzięki nowej nawierzchni torowej emisja hałasu przez pociągi będzie niższa. Ponadto, ruch towarowy na lokalnych drogach powinien się zmniejszyć – mówi Paweł Neumann, dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Poznaniu.
Rewitalizacja linii kolejowej nr 272 na odcinku Kluczbork-Ostrzeszów jest częścią większego zadania polegającego na poprawie infrastruktury torowej na trasie Katowice-Poznań. Obejmuje ono prace rewitalizacyjne na odcinkach: Bytom Północ-Tarnowskie Góry oraz Kalety-Strzebin i Kalety-Kluczbork. Po zakończeniu wszystkich robót czas przejazdu pociągiem na tej trasie skróci się aż o 1,5 godziny, z 6 godzin do około 4 godzin i 30 minut.

Inwestycja w liczbach:

86 – km nawierzchni torowej zostanie wymienionych. Na odcinku od Kluczborka do Kostowa PLK wymienia oba tory, a od Kostowa do Ostrzeszowa tylko tor nr 1. Tor nr 2 był wzmacniany niedawno;
61 – rozjazdów zostanie wymienionych w ramach rewitalizacji;
36 – przejazdów zostanie naprawionych, a 2 przejazdy zostaną doposażone w urządzenia sygnalizacji przejazdowej;
12 – peronów zostanie zmodernizowanych na całym odcinku Kluczbork-Ostrzeszów.
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

x

Zobasz także

Będzie obwodnica Kępna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na zaprojektowanie i wybudowanie 4-kilometrowego odcinka drugiej ...

Ten region kocha sport

Samorząd Województwa Wielkopolskiego z roku na rok coraz mocniej stawia na kulturę fizyczną, wspierając zarówno ...

Wojewoda wśród uczniów

Wojewoda wielkopolska Agata Sobczyk spotkała się z młodzieżą z Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Wyspiańskiego w ...

Pociągi wrócą do Kępna

To będzie inwestycja za 600 mln zł. Dzięki niej po 20 latach wrócą tam pociągi ...

Konkurs „Dla Planety 2030”

Nowoczesny sprzęt do nauki alfabetu Braille’a dla dzieci i nauczycieli oraz wodorowe autobusy – te ...