Szybciej i wygodniej pojedziemy koleją między Poznaniem a Kluczborkiem. Na kolejnym odcinku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za 29 mln zł remontują tory. Wygodniejszą obsługę zyskują podróżni na peronach między Ostrowem Wielkopolskim a Pierzchnem. Dotychczas na modernizację trasy Kluczbork-Poznań PLK przeznaczyły ok. 390 mln zł.
Od przyszłego roku pociągi pojadą z prędkością 120 km/h, a podróżni skorzystają z nowoczesnych peronów w Ostrowie Wlkp i Witaszycach. Polskie Linie Kolejowe przebudowały już dwa perony w Ostrowie Wielkopolskim, teraz trwają prace przy poprawie trzeciego. Również w Witaszycach jest już wyższy, odnowiony peron. Ma nową nawierzchnię, wiatę peronową, ławki i tablice informacyjne oraz nowe oświetlenie. Peron został przystosowany do obsługi osób o ograniczonej mobilności. W drugiej połowie września br. ruszy przebudowa drugiego peronu.
Od kwietnia trwają prace przy remoncie torów między Ostrowem Wielkopolskim a Pierzchnem. Stare podkłady i tłuczeń wymieniane są na nowe. Równocześnie prowadzone są intensywne roboty między stacjami Biniew i Bronów. W następnej kolejności prace będą prowadzone między stacjami Taczanów i Pleszew oraz Środa i Pierzchno.
Prowadzone są także prace na czterech mostach m.in. nad Wartą i wiadukcie kolejowym. Stalowe konstrukcje są czyszczone i zabezpieczane antykorozyjnie. Po zakończeniu robót pociągi pojadą szybciej i skróci się czas podróży.
Prace realizowane przez PORR Polska Construction S.A. zakończą się we wrześniu 2017 r.
Remont między Ostrowem Wielkopolskim a Pierzchnem prowadzony jest w ramach poprawy trasy Kluczbork-Poznań. To projekt, którego zasadniczym celem jest przywrócenie prędkości 120 km/h na całej linii. Dzięki zakończonym i prowadzonym remontom zwiększy się komfort i szybkość jazdy oraz poprawi bezpieczeństwo podróży.
W 2015 roku zakończono prace modernizacyjne między Ostrzeszowem a Kluczborkiem oraz rewitalizacyjne między Ostrzeszowem a Ostrowem Wielkopolskim i Środą a Poznaniem Starołęką. Obecnie prowadzone są także roboty między Poznaniem Głównym a Poznaniem Starołęką. Dotychczas na modernizację trasy Kluczbork – Poznań PLK przeznaczyły ok. 390 mln zł.