Ukraina

Ostrów Wielkopolski – wygodniej dla pasażerów, krótsze podróże

Szybciej i wygodniej pojedziemy koleją między Poznaniem a Kluczborkiem. Na kolejnym odcinku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za 29 mln zł remontują tory. Wygodniejszą obsługę zyskują podróżni na peronach między Ostrowem Wielkopolskim a Pierzchnem. Dotychczas na modernizację trasy Kluczbork-Poznań PLK przeznaczyły ok. 390 mln zł.
Od przyszłego roku pociągi pojadą z prędkością 120 km/h, a podróżni skorzystają z nowoczesnych peronów w Ostrowie Wlkp i Witaszycach. Polskie Linie Kolejowe przebudowały już dwa perony w Ostrowie Wielkopolskim, teraz trwają prace przy poprawie trzeciego. Również w Witaszycach jest już wyższy, odnowiony peron. Ma nową nawierzchnię, wiatę peronową, ławki i tablice informacyjne oraz nowe oświetlenie. Peron został przystosowany do obsługi osób o ograniczonej mobilności. W drugiej połowie września br. ruszy przebudowa drugiego peronu.
Od kwietnia trwają prace przy remoncie torów między Ostrowem Wielkopolskim a Pierzchnem. Stare podkłady i tłuczeń wymieniane są na nowe. Równocześnie prowadzone są intensywne roboty między stacjami Biniew i Bronów. W następnej kolejności prace będą prowadzone między stacjami Taczanów i Pleszew oraz Środa i Pierzchno.
Prowadzone są także prace na czterech mostach m.in. nad Wartą i wiadukcie kolejowym. Stalowe konstrukcje są czyszczone i zabezpieczane antykorozyjnie. Po zakończeniu robót pociągi pojadą szybciej i skróci się czas podróży.
Prace realizowane przez PORR Polska Construction S.A. zakończą się we wrześniu 2017 r.
Remont między Ostrowem Wielkopolskim a Pierzchnem prowadzony jest w ramach poprawy trasy Kluczbork-Poznań. To projekt, którego zasadniczym celem jest przywrócenie prędkości 120 km/h na całej linii. Dzięki zakończonym i prowadzonym remontom zwiększy się komfort i szybkość jazdy oraz poprawi bezpieczeństwo podróży.
W 2015 roku zakończono prace modernizacyjne między Ostrzeszowem a Kluczborkiem oraz rewitalizacyjne między Ostrzeszowem a Ostrowem Wielkopolskim i Środą a Poznaniem Starołęką. Obecnie prowadzone są także roboty między Poznaniem Głównym a Poznaniem Starołęką. Dotychczas na modernizację trasy Kluczbork – Poznań PLK przeznaczyły ok. 390 mln zł.

x

Zobasz także

Będzie obwodnica Kępna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na zaprojektowanie i wybudowanie 4-kilometrowego odcinka drugiej ...

Ten region kocha sport

Samorząd Województwa Wielkopolskiego z roku na rok coraz mocniej stawia na kulturę fizyczną, wspierając zarówno ...

Wojewoda wśród uczniów

Wojewoda wielkopolska Agata Sobczyk spotkała się z młodzieżą z Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Wyspiańskiego w ...

Pociągi wrócą do Kępna

To będzie inwestycja za 600 mln zł. Dzięki niej po 20 latach wrócą tam pociągi ...

Konkurs „Dla Planety 2030”

Nowoczesny sprzęt do nauki alfabetu Braille’a dla dzieci i nauczycieli oraz wodorowe autobusy – te ...